دشمنان اصلی

دشمن اصلی کیست؟ دشمنان اصلی امریکا واسرائیل هستندو برخی از دولتها وگروههاوعناصر فریب خورده بعنوان عوامل اجرائی و دشمن فرعی میباشند و همیشه درصدد یورش وتهاجم باشیوه سخت، نیمه سخت ونرم علیه جبهه اسلام ومسلمین و همچنین انقلاب اسلامی نشآت گرفته ازارزشهای اسلامی درسراسرجهان می باشند

دشمنان اصلی

دشمن اصلی کیست؟ دشمنان اصلی امریکا واسرائیل هستندو برخی از دولتها وگروههاوعناصر فریب خورده بعنوان عوامل اجرائی و دشمن فرعی میباشند و همیشه درصدد یورش وتهاجم باشیوه سخت، نیمه سخت ونرم علیه جبهه اسلام ومسلمین و همچنین انقلاب اسلامی نشآت گرفته ازارزشهای اسلامی درسراسرجهان می باشند

دشمنان اصلی

سالهاست بودکه جهان در دست دوابرقدرت شرق وغرب مورد استعمارواستثمارقرارگرفته بود وهمه ی دار وندار آنها مورد غارت وچپاول این دوابرقدرت قرارگرفته بود، باپیروزی جمهوری اسلامی ایران با مبانی اعتقادی اسلام ناب محمدی(ص) با شعارنه شرقی ،نه غربی ، جمهوری اسلامی باایدئولوژی متفات باآنها وایجاد وضعیت سیاسی با استراتژی اسلامی و بروز نوعی قدرت فراگیر ودرعین حال غیر وابسته به شرق ویا به غرب موجب نگرانی وایجادزنگ خطر برای دوابرقدرت مذکور گردید وبا فروپاشی شوروی سابق وقدرت شرق ، امریگائیها احساس کردند تنها قدرت موجود درجهان هستندوبه نوعی کدخدائی بردهکده کوچک جهانی میباشند ودنبال منافع آن بودن ولیکن بقای نظام مقدس جمهوری اسلامی باوحدت وایمان مردم واطاعت از ولی فقیه وبخصوص با صدور انقلاب اسلامی ایران با ارزشهای دینی وانقلابی ملت ایران وبیداری اسلامی ازپی صدور انقلاب درسایرکشورهای مسلمان منطقه وحتی غیر مسلمان ودرعین حال مظلوم سایرمناطق ،بتدریج منافع استعماری واستثماری غرب وصهیونیست بین الملل و موجودیت دولتهای دست نشانده غربی و دولت اسرائیل غاصب به خطر افتاد واین موضوع امریکائیها رابرآن داشت که بصورت علنی وبصورت وسیع وعمیق تر از گذشته با تحریک سایر دولتهای مزدور داخلی وخارجی وگروههای غیر اسلامی وتحریک قومیتهای محلی ومتاسفانه تاحدودی بنام اسلام( اسلام امریکائی) باایجادجنگ ودرگیریهای محلی، قومی، فرقه ای و مذهبی ازگسترده شدن عمق صدور انقلاب ایران واسلام گرائی جلوگیری کنند وبا برخورداری وبهره گیری از ابزارهای بین المللی نیز در تشدید محدودیتها وتحریمها علیه انقلابیون وگرایشهای اسلامی(اسلام ناب محمدی(ص)) جلوگیری نمایند و با سیاست انگلیسی بامعرفی چهره نادرست خود ، دشمن اصلی در این حوادث و درگرفتاریهای منطقه را گروهها وجریانات وابزارهای درگیر دردوجبهه حق وباطل معرفی نمایند وخود را بعنوان خیرخواه ویادشمن غیر اصلی جابیندازند واین درصورتی است که دشمن اصلی اسلام ومسلمین وملتهای آزاده جهان امریکا واسرائیل و دولتهای همدست با آنها دراروپا ودرمنطقه هستند وسایر فعالان و درگیر در جبهه مقابل ، عناصر وایزارهای دست نشانده آنها واز دشمنان فرعی اسلام ومسلمین وملتهای آزاده جهان میباشند وملتهای مسلمان وآزاده وبا بصیرت باید اولا دشمن اصلی از فرعی را تشخیص دهد و تمام دفاع وتهاجم خود را متوجه دشمن اصلی بنمایند- غافل نمانیم

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
نویسندگان


(سال اقتصاد وفرهنگ)

جنگ نرم

با رویکرد و روشهای جنگ نرم

روش اندولسی بااستحاله فرهنگی

روش هانتینگتونی واستحاله سیاسی

روش جین شارپی. (یا انقلاب نرم مخملی  ورنگی)

روشهاونتایج جنگ نرم (گفتاری- فرهنگ اعتقادی وتغییر درباورها- روش برپائی جلسات وگفتگوی عمومی با محوریت مردم)

اهداف راهبردی دشمن در جنگ نرم وسخت

شبکه های ماهواره ای

روش واقدامات جمعی ورفتاری وعملکردی

فرهنگ وعزم ملی با مدیریت جهادی در اهداف و اصول مقابله با جنگ نرم

راهها و اصول مقابله با جنگ نرم

جنگ نرم با انواع رسانه های خارجی

مدیریت جهادی و وظائف مسئولین

عزم ملی و نقش مردم

بنام خدا
     باوجود وبروز عوارض منفی وناهنجاریهای سیاسی،اخلاقی،اجتماعی،اقتصادی،مدنی وبخصوص اعتقادی و فرهنگی درسطح جامعه ، آثار وعلائم و تهاجم وشبیخون فرهنگی از سوی دشمنان اسلام وکشور به سمت نظام مقدس جمهوری اسلامی هویدا ، محرز ومبین است واحساس ولمس آن حتی با اعضاء غیر مسلح نیز قابل روئیت وقابل لمس میباشد.
آنچه دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی را در سرتاسر دنیا وبخصوص در سطح کشورهای اسلامی منطقه ناامید وسرافکنده نموده است، ایمان وفرهنگی مبتنی بر عقاید وارزشهای دین مبین اسلام وانقلاب اسلامی برگرفته شده از آن است ولذا دشمن برای نیل به اهداف خود باید فرهنگ واعتقادات دینی وارزشی مردم را مورد هدف قرار دهد واین همان جنگ نرم وبدون مرز و بدون ابزار نظامی میباشد.
رویکرد و روشهای جنگ نرم
جنگ نرم فرهنگی وجنگ نرم اعتقادی وجنگ نرم اقتصادی وامثالهم و جنگ سخت نظامی برای طراحان ومجریان آن در هدف مشترکند وتفاوت آنها در ابزار و روش جنگ است ؛ همه این جنگهای نرم وسخت سه هدف راهبردی واستراتژیک را کشورما دنبال می‌کند:
1-مهار کشور، محدود نمودن و گرفتن توانایی‌ها و مشغول کردن دولت وحتی مردم . این موضوع فعلا از طریق مذاکرات 5+1 وحقوق بشر وسیستم دفاعی وتحریم ها و... در حال جریان است.
2-تغییر رفتار یک حاکمیّت: یعنی مجبور کردن یک حاکمیّت به قبول اراده‌ دشمن. پذیرش شرایط تحمیلی وتهدیدات دشمن با شعار ایجاد اطمینان واقدامات متقابل ولبخند دیپلماسی در برابر همه دشمنان وحتی متهم نمودن سیاست های مقاومتی دولتهای گذشته وتحقیر نمودن ملت با القاب بی سواد، بی ادب، خشونت طلب و...
3-تغییر ساختار یک حاکمیت، قرار دادن دولت وارزشهای ملی ودینی در مسیر سایر حکومتهای غیر مذهبی وتبدیل دین سالاری به لیبرالسیم وسکولاریستی و....
دشمنان نظام جمهوری اسلامی ومدافعان وهواداران آنها در کشور به منظور نیل به اهداف راهبردی واستراتژیک مذکور باید شرایط  فرهنگی ، اجتماعی وحتی مدنی آنرا فراهم نماید تا مورد مخالفت مردم قرار نگیرند ودر جنگ نرم جهت تحقق این اهداف ،  چهار مرحله واقدام فرهنگی ونرم را به ترتیب دردستور کار خود قرار می دهند:
1-جنگ روانی: با هدف از تعادل خارج کردن فضای اجتماعی کشور
2-جنگ اطلاعاتی: در جهت تضعیف ثبات کشور
3-جنگ برضد بنیان‌های فکری، اخلاقی، ارزشی و رفتاری: در راستای استحاله‌ فرهنگی واعتقادی کشور
4- فروپاشی و براندازی نرم با یک یا چند روش ذیل:
الف . روش اندولسی بااستحاله فرهنگی
‌اندلس یکی از سرزمین‌هایی است که در طول  هفت قرن ، شاهکارهای علمی، فرهنگی و هنری فراوانی پدید آورده و یکی از بزرگ‌ترین پایگاه‌های ترویج و تبلیغ اسلام بود واندیشمندان بزرگی را تحویل جامعه‌ اسلامی داده بود.
این سرزمین در اثر جنگ ‌نرم و تغییر ذهنیت مردم و ایجاد شبهه در باورها و ارزش‌های آنان، به طور کامل به تسخیر غرب در آمد و همه‌ سوابق درخشان تمدنی و فرهنگی آن به تاریخ پیوست.
‌همانگونه که بسیاری از تحلیلگران تاریخ اندلس اعتراف کرده‌اند، یکی از مهم‌ترین عوامل انحطاط آن تمدن بزرگ، تغییر باورها و ارزش‌های اسلامی در میان حاکمان و مردم آن سرزمین بود.
مسیحیان اروپا توانستند با یک برنامه‌ریزی حساب شده و از راه تهاجم فرهنگی، جامعه‌ اسلامی اندلس را دچار فروپاشی درونی نمایند.
مورخان عوامل متعددی را درفروپاشی و زوال تمدن اندلس ذکر می‌کنند که مهم‌ترین آن نزاع و کشمکش بین امرا و حاکمان مسلمان و اختلاف و تفرقه آنان بود که عمده‌ترین آن‌را نیز بین دو گروه عمده اعراب مصری و قحطانی ذکر کرده‌اند که به طور پیوسته با یکدیگر در نزاع و کشمکش بودند. این اختلافات تا جایی پیشرفت که برخی از حاکمان مسلمان برای از میان بردن رقیب خود دست به دامان حاکمان مسیحی می‌گشتند. اختلافات شدید بین مسلمانان قدرت آنها را کاهش داد و این فرصتی مناسب برای حاکمان مسیحی اروپا بود که یکی پس از دیگری دولت‌های کوچک شده مسلمانان را از میان بردارند. و بدین ترتیب سال 897 هـ.ق حکومت بنی نصر که آخرین بازمانده حاکمان مسلمان بود را مضمحل کردند.
عامل دیگر فروپاشی، فساد و بی‌بند باری حکام و متعاقب آن خیلی از مردم آن زمان است که با روی آوردن به خوش‌گذرانی و استفاده از مشروبات الکلی و همچنین ترویج فساد توسط زنان مسیحی، آرام آرام از اعتقادات دینی که آنها را به آن شکوه و جلال رسانده بود، فاصله گرفتند و فساد را پیشه خود ساختند و همین نیز از عوامل مهم سقوط ایشان گردید.
جنگ نرم به کمک روش اندلسی تلاش می‌کند، با عادی سازی مفاهیم غیردینی و ترویج اباحه‌گری و حتی در مواردی ضددینی، زمینه‌ لازم برای بهره‌برداری‌های بلند مدت را فراهم سازد.
در واقع روش اندلسی سه شاخصه عمده دارد.
1 . اختلاف، تفرقه مذهبی ، قومی قبیله ای  و جنگ داخلی در جامعه مسلمین. ( مشغول کردن مسلمین و غافل نمودن آنان از دشمن اصلی).
2 . کم شدن و از بین رفتن حساسیت نسبت به دشمنان، کاهش و رفع سوءظن نسبت به کفار، دشمن را دشمن ندیدن و احساس اطمینان از ناحیه دشمنان
3. ترویج و اشاعه اباحی گری ،کم رنگ شدن ارزشهای اسلامی ، شکسته شدن مرز حلال و حرام و عادی شدن گناه در جامعه و تعطیل شدن امر به معروف ونهی از منکر.
ب . روش هانتینگتونی. (استحاله سیاسی)
هانتینگتون در سال 1991 میلادی کتاب مشهور خود با نام موج سوم دموکراسی را نوشت که در این کتاب اعتقاد به سه موج گسترش دموکراسی در جهان داردو به اعتقاد وی موج اول دموکراسی در حد فاصل سال های 1820 تا1926 میلادی با وقوع تحولاتی چون انقلاب کبیر فرانسه، انقلاب امریکا و اعطای حق رای به شهروندان رخ داده است و روی کارامدن نازیسم و فاشیسم و وقوع جنگ جهانی دوم موجب توقف این موج و به تعبیر وی موج اول برگشت پیدا کرده است. موج دوم دموکراسی از سال های پایانی جنگ جهانی دوم در1945با گسترش دموکراسی در اروپا، بخش های مدیترانه و رهاشدن کشورهای امریکای لاتین و آسیایی از بند استعمار آغاز و تا اوایل دهه 1960 میلادی ادامه می یابدو موج دوم با وقوع کودتاهای متعدد و استقرار حکومت های نظامی در آرژانتین، اروگوئه، یونان، شیلی و ... دچار موج دوم بازگشت می شودو در نهایت موج سوم دموکراسی با سقوط دیکتاتوری سالازار در پرتقال در 1974 میلادی آغاز می شود و با سقوط رژیم های نظامی در اسپانیا، یونان و بسیاری از کشورهای امریکای لاتین و آسیایی همراه می شود وتداوم این موج که با فروپاشی شوروی و از بین رفتن جدی ترین رقیب  لیبرال  دموکراسی امریکا یعنی مکتب مارکسیسم شوروی همراه بوده است به اعتقاد هانتینگتون این مرحله قوی ترین و فراگیرترین موج دموکراسی به شمار می رود و با عبور از موانع پیشروی خود از حالت منطقه ای به صورت جهانی درآمده است و این نوع برداشت هانتیگتون از دموکراسی، بسیار شبیه اندیشه پایان تاریخ دیگر اندیشمند امریکایی، فرانسیس فوکویاما است که لیبرال دموکراسی را آخرین گزینه ممکن برای زندگی سیاسی و اجتماعی انسان ها می داند.
اما شهرت هانتینگتون در جهان به ویژه در ایران به واسطه طرح نظریه معروفش برخورد میان تمدن ها است که نوع حکومت وپدیده ای بنام اسلام وجمهوری اسلامی را قبول ندارند وبرای کنترل ومحدود وشکست ونابودی این مکتب جنگ بین ادیان وتمدن ها را مطرح ودر دستور کار جنگ نرم خود قرار داده است ومتاسفانه در بین مسلمانان نیز این تفکر القاء گردیده که اسلام به تنهائی توان تشکیل حکومت ویا ایستادگی وتقابل در برابر هجمه سایر( ایسم ها)  را ندارد ، هانتینگتون درکتاب موج سوم دموکراسی نحوه‌ براندازی حکومت ومکتب اسلامی را با استفاده از سه فرآیند در جنگ نرم را آموزش داده است.
سه فرآیند جنگ نرم :
قرار گرفتن در مسند قانون و زمینه سازی شرایط اجرائی . (شکل گیری اصلاح طلبی درمقابل اصولگرائی و در دست گرفتن دولت توسط اصلاح طلبان)
بیان مطالب ویا اقدامات ایذائی وانحصاری و ایجاد موج هیجانی . (تشکیل یک گردباد هیجانی بوسیله یک حادثه ناگهانی ؛ ترور ، قرارداد غیر منتظره ، مسافرت، انفجار، اقدامات فراقانونی و ... که توجه، آگاهی، بصیرت، حضور درصحنه، ومقابله رفتاری وعملی)
استحاله ودگرگونی ونوعی فروپاشی از درون حاکمیت و براندازی نظام محتوائی وارزشی نظام
طرح هانتینگتونی وروشهای فکری واجرائی آن برای تحقق این سه مرحله و  تغییر یک نظام وحتی نظام جمهوری اسلامی ایران ، می تواند یک برنامه هفت مرحله ای را منطبق با شرایط روز داخلی وخارجی دردستور کاراصلاح طلبان قرار دهد که از درون نظام شرایط فراهم گردد واز خارج نیز تمام دشمنان برنامه ها واقدامات هماهنگ ومتناسب با این شرایط را فراهم ودر دستور کار خود قرار دهند وبه کشور تحمیل کنند:
ظهور اصلاح طلبان:  با شعار رفع نابسامانی ها وانتساب همه اشکالات ونارسائیها به جبهه مخالف درونی(اصولگرایان) وشعار وقول کلامی به اصلاح امور در انتخابات شرکت کرده و دولت را در دست بگیرند.
همکاری وهمفکری با غیراسلامی وغیر ارزشی کردن و بنوعی لیبرالی کردن فضای جامعه وجلب نظر طیف خاکستری جامعه : با بهره گیری از طیف گسترده رسانه های همسو خارجی ، عناصر معلوم الحال سیاسی،اعتقادی واجتماعی ، روزنامه هاو رسانه های همسو
مظلوم نمائی وحملات حساب شده به عناصر همسو وموثر لیبرالی در سیاستهای کلان کشور و پیش بینی شکست انتخاباتی بر اثر تقلب وتخلف ونفوذ دست اندرکاران .
مرتبط کردن ناکارآمدی اصولگرایان به عناصر و رده های مافوق تشکیلاتی تا مقام معظم رهبری ومشروعیّت زدائی از آن (شایعه سازی وفرافکنی و القای ناکارآمدی نظام ولایت فقیه مبتنی بر اصولگرائی ولزوم تغییر آن با تغییرات اساسی در نظام ودر قانون اساسی همان شکلی که جمهوری اسلامی وقانون اولیه درآن استقرار یافت.)
القآئ نیاز به رفراندم برای اصلاح قانون اساسی و حتیً تغییر ساختار نظام وموضوع ولایت فقیه و در نتیجه براندازی نظام دینی وپیشنهاد های (طرح ولایحه) غیر قانونی به مجلس وبهره برداری روانی واجتماعی از عواقب عدم تصویب ویا عدم تائید مصوبات آن
6-بدست گرفتن ارکان اصلی نظام در قوه مجریه وقوه مقننه ورفع موانع دراجرای موارد ذکر شده وبدست گرفته مجلس خبرگان رهبری و کسب جایگاه ولایت فقیه ورسیدن به همه اهداف سازمانی با شکل ظاهری قانون مداری وحضور در قوه قضائیه ودر تمام ارگانها وقوای مستقل وغیر مستقل وابسته وتحت مسئولیت ولایت فقیه
7-جداکردن حساب مردم مومن ومتعهد وارزشی از نظام وقطع کردن نفوذ واثرگذای آنها در تصمیم گیریهای نظام وهمچنین محدود ومحصور نمودن این طیف عظیم جامعه وجدا کردن حکومت از مردم
ج. روش جین شارپی. (یا انقلاب نرم مخملی  ورنگی)
جین شارپ جهت براندازی نظام حاکم بر کشور هدف، حدود200 روش  بی خشونت را در کتابی با نام  از دیکتاتوری تا دمکراسی  طراحی و ارائه نموده است.
از بین این تعداد روش در این کتاب نزدیک به 100مورد آن در جریان اعتراض های پس از انتخابات سال 1388 به بهانه تقلب در انتخابات در ایران به اجرا درآمد . 
علت اجرا نشدن بقیه روشهای مورد نظر وی در ایران و بی نتیجه ماندن روش جین شارپی ،  بواسطه تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (حفظه الله) و حضور با بصیرت مردم درصحنه وبخصوص راپیمائی معروف روز 9 دی 1388 بود.
در این روش از بیشتر وبصورت انحصاری ازموضوع انتخابات استفاده ‌میگردد و با بهره گیری از روشهای تبلیغاتی و جنگ روانی عده‌ای را در اعتراض به حاکمیت سازماندهی کرده و به کف خیابان می کشانند تا به عنوان یک اقدام غیر خشونت آمیز، نظام را ناکارآمد جلوه داده وقانون اساسی کشور را ابطال وحامیان ومجریان قانون را نیز در صف متهمین در مقابل مردم قرار دهند و موجبات سقوط وتغییرات گسترده واساسی در نظام را بوجود می آورند ودر فتنه سال 1388 مدیریت این امر دراختیار افراد وخانواد ه ای بود که نقش وبرجسته گی موثری در دوران انقلاب داشتند.
از مهمترین شیوهای ارائه شده توسط جین شارپ ، نوشتن نامه های سرگشاده و اعتراضی است ، که شروع کنندگان آن باید افرادی موجه ، وابسته به نظام  و دارای سابقه انقلابی باشند، که این امر با بی پاسخ گذاشتن این نامه ها توسط رهبری انقلاب و هوشیاری نیروهای انقلابی نتیجه عکس داد.
بهرحال براین باوریم که دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی به سرکردگی استکبار وصهیونیست جهانی وبرخورداری از عوامل داخلی خود (بخصوص در جبهه اصلاحات) ازطریق جنگ نر فرهنگی، اعتقادی،اجتماعی، اقتصادی در صدد تغییر در نظام مقدس جمهوری اسلامی میباشند ولذا تبلیغ، احیاء، ترویج،گسترش، عمق بخشی وتوجه عموم مردم به باورها وارزشهای دینی وانقلابی بعنوان  فرهنگ واقعی ملت شریف ایران  یک عزم ملی وقوی ومدیریت جهادی مطلبد.
درشرایطی که با تشکیل دولت فعلی برخی از فرآیند تغییرات جین شارپی در بدنه قوه مجریه در داخل کشور تحقق پیدا کرده است ولیکن برای نیل به مراحل بعدی باید جنگ نرم در بین مردم ادامه داده شود تاعلاوه بر عدم مخالفت با روند وشرایط وجود اجرائی در بدنه دولت ، شرایط اجتماعی وفرهنگی برای ادامه واجرای شرایط شرایط مد نظر آنها فراهم گردد:
روشهاونتایج جنگ نرم
الف . روش گفتاری
1 –  عملیات روانی، شایعه سازی وتحریک عواطف واحساسات مردم: طرح مشکلات وناکارآمدیها وعدم موفقیت در وعده های تبلیغاتی در انتخابات به دولت گذشته وبزرگنمائی آن وهمچنین عدم همکاری آنان در شبکه اجرائی وتغییرات گسترده در بدنه اجرائی کشور و روی کار آوردن افراد وگروهها وجریانات  همسو سیاسی واجتماعی و پرداختن وتفسیر یک جانبه به موضوع گفتگوی 5+1 وانعکاس ناصحیح ومطابق با شرایط ونیزهای تبلیغاتی به مردم وپرداختن به موضوع یارانه ها واقدامات مشابه وحواشی آن  که به دنبال تشویق، تهییج و تحریک افکار عمومی در خصوص یک یا چند مسئله ‌ مشخص و با اهداف از پیش تعیین شده اقدام میگردد. 
٢ – عملیات فرهنگ اعتقادی وتغییر درباورها وکم رنگ کردن ارزشهای دینی واجتماعی وانقلابی: بهره برداری از اثرات سوء فرهنگی ومتآثر از شبکه های ماهواره ای وجهت دار کردن آن در راستای نیازهای سیاسی واقتصادی منطبق با نیاز طیف خاکستری وبخصوص اصلاح طلب جامعه و بهره برداری فرهنگی واجتماعی وحتی سیاسی واقتصادی ازآن درجامعه با تأثیرگذاری بر نگرش‌ها، باور‌ها، عقاید، اهداف و ارزش‌های طرف مقابل با هدف ایجاد تغییر در مخاطبان تا سرحد همسو شدن مخاطب با اهداف دولت وروش اصلاح طلبان ،  این نوع عملیات به جای اینکه مخاطب را تهییج یا یکباره و فوری وادار به عکس‌العمل نماید، نگرش آن‌ها را نسبت به مسایل اساسی بتدریج مانند ایده حاکمیت (اجرائی) تحت تأثیر قرار میدهد، در عملیات ادراکی از فنون و شگرد‌های مختلفی مانند برگزاری جلسات نقد و بررسی، مباحثه و گفت و گو، نظریه‌پردازی و مواردی مانند این استفاده می‌شود.
دردنیا درقانون کشور جمهوری اسلامی ودر اصل پانزدهم زبان و خط رسمی و مشترک مردم ایران فارسی است و اسناد و مکاتبات و متون رسمی و کتب درسی باید با این زبان و خط باشد ولی استفاده از زبانهای محلی و قومی در مطبوعات و رسانه‏های گروهی و تدریس ادبیات آنها در مدارس، در کنار زبان فارسی آزاد است.
فارسی یکی از زبان‌های هندواروپایی در شاخهٔ زبان‌های ایرانی جنوب غربی است که در کشورهای ایران، افغانستان،تاجیکستان وازبکستان به آن سخن می‌گویند. فارسی زبان رسمی کشورهای ایران و تاجیکستان و یکی از دو زبان رسمی افغانستان (در کنار زبان پشتو) است.
فارسی را پارسی نیز می‌گویند. زبان فارسی در افغانستان به طور رسمی دری و در تاجیکستان تاجیکی خوانده شده‌است
در ایران زبان نخست بیش از ۴۰ میلیون نفر فارسی است و زبان نخست ۲۰ میلیون تن در افغانستان، ۵ میلیون تن در تاجیکستان،و در ازبکستان حدود ۷ میلیون است   وزبان فارسی در هند و پاکستان دارد نیز وجود دارد ,با توجه به رسمی بودن زبان فارسی در ایران، افغانستان و تاجیکستان و تسلط گویشوران سایر زبان‌ها بدان به عنوان زبان دوم روی هم‌رفته می‌توان شمار فارسی‌گویان جهان را حدود ۱۱۰ میلیون تن برآورد کرد ,
بااین شرایط (از نظر تعداد کشورها وتعدادمتکلمین به زبان فارسی) دردنیا :
زبان فارسی چهاردهمین زبان پرکاربرد در محتوای وب (اینترنت) درجهان است واین درصورتی است که حدود سه درصد از کشورهای جهان زبان فارسی دارند ونکته مهم اینکه خیلی از مطالب وب از سوی افرادی مدیریت وهدایت وتغذیه می شوند که دارای افکار وعقاید وفرهنگی اسلامی وانقلابی نیستند ویا نسبت به آن بیگانه وحداقل بی تفاوت هستند.
در سال 1391 حدود  125 شبکه فارسی زبان علیه هویت و فرهنگ انقلاب اسلامی وحتی ارزشهای دینی درسطح جهان فعالیت داشتند، که تعداد 13 شبکه آن در قالب نمایش فیلم و سریال مستهجن، جوانان و خانواده‏ها را به صورت مستقیم مورد هدف قرارداده اند.
@- علیرغم فعالیت شبکه های موجود در جمهوری اسلامی ایران مثل شبکه ۱ سیمای جمهوری اسلامی ایران،شبکه ۲ سیمای جمهوری اسلامی ایران،شبکه ۳ سیمای جمهوری اسلامی ایران،شبکه ۴ سیمای جمهوری اسلامی ایران،شبکه آموزش سیمای جمهوری اسلامی ایران،شبکه قرآن سیمای جمهوری اسلامی ایران،شبکه مستند سیمای جمهوری اسلامی ایران،معاونت برون مرزی صدا و سیما،شبکه مولتی چنل،شبکه خبر،شبکه جام جم ۱،شبکه جام جم ۲،شبکه جام جم ۳،پرس تی‌وی،شبکه سحر ۱،شبکه سحر ۲،شبکه العالم،الکوثر،ای فیلم،شما، پویا، ورزش، بازار، سلامت،تماشا و...وهمچنین شبکه‌های استانی،شبکه استانی اشراق(زنجان) ، شبکه استانی اصفهان ،شبکه استانی افلاک (لرستان)،شبکه استانی البرز،شبکه استانی ایلام ،شبکه استانی آذربایجان غربی ،شبکه استانی آفتاب (مرکزی)،شبکه استانی باران (گیلان)،شبکه استانی بوشهر ،شبکه استانی تابان(یزد) ،شبکه استانی تبرستان (مازنداران)،شبکه استانی تهران ،شبکه استانی جهان‌بین (چهارمحال و بختیاری،شبکه استانی خاوران (خراسان جنوبی)،شبکه استانی خراسان رضوی،شبکه استانی خراسان شمالی ،شبکه استانی خلیج فارس(هرمزگان(،شبکه استانی خوزستان ،شبکه استانی دنا(کهگیلویه و بویراحمد)،شبکه استانی زاگرس (کرمانشاه(، شبکه استانی سبز (گلستان)،شبکه استانی سبلان (اردبیل)،شبکه استانی سمنان ،شبکه استانی سهند(آذربایجان شرقی(،شبکه استانی فارس  ،شبکه استانی قزوین ،شبکه استانی کردستان ، شبکه استانی کرمان ،شبکه استانی نور (قم)،شبکه استانی هامون (سیستان و بلوچستان ) وشبکه های مذهبی  قرآن سیمای جمهوری اسلامی ایران و... ذکر 4نکته در خصوص این شبکه ها وپیرامون فرهنگ  ودین ملت شریف مسلمان ایران قابل توجه میباشد:
*- برنامه های شبکه های مذکور وحتی شبکه های ملی وسراسری بطور 100% مبتنی بر ارزشهای فرهنگی وانقلابی ملت ایران نمیباشد وگاها برخی از برنامه های آن مورد توجه ومورد تک تهاجم فرهنگی وتبلیغات سوء رسا نه ها وفرهنگی خارج ازفرهنگ ایرانی قرار گرفته است ورنگ وبوی متآثر از فعالیت دشمنان فرهنگی وارزشی جمهوری اسلامی را بخود گرفته است وتاحدود نقش لشکر پیاده نظام نامحسوس رسان های خارجی را بخود گرفته است.
*- اکثر شبکه های ملی وسراسری در سرتاسر کشور قابل دریافت وبهره برداری نمیباشد وحتی برنامه های خوب ومناسب استانی نیز درسایر استانها قابل دریافت نیست وتاکنون مسئولین رسانه ای موفق به پوشش کامل کشور برای دریافت صدا وتصویر شبکه های ایرانی درتاما سطح جغرافیائی کشور نشده اند.
*- افراد علاقه مند به دریافت تمام یا بیشتر شبکه های داخلی وملی کشور بناچار باید از سیستم ها وگیرنده های ماهواره ای اقدام نمایند که اولا اکثر غیرمجاز است ودوم اینکه روی آوردن به این امکانات خود بخود بستر وکانال عبوری تهاجم وشبیخون فرهنگی دشمنان درجنگ نرم به داخل آن خانه ها باز میشود.
*- هنوز مسئولین رسانه ای موفق نشده اند برنامه های صوتی وتصویری شبکه های ایرانی رااز طریق فرستنده های مخابراتی وماهواره ای خودی از داخل کشور به مشتاقان وایرانیان خارج ازکشور وعلاقه مندان خارجی به فرهنگ وارزشهای دینی واجتماعی جمهوری اسلامی ایران ارائه نمایند و برای پخش برنامه های شبکه های ایرانی باید در انتخاب وتعیین گیرنده وفرستنده های ماهواره ای تابع ضوابط ومقررات تحمیل از سوی جبهه متخاصمان فرهنگی نظام درجنگ نرم باشیم ویااینکه انان از طریق رسانه های خود آنچه را نیاز بدانند در حاشیه جنگ نرم به خورد انها می دهند.
*- نکته مهم در راستای جدیدیت استکبار جهانی برای تسریع درموفقیت دستیابی به اهداف جنگ نرم از طریق رسانه وشبکه های هاهواه ای اینکه ، ماهواره هائی که برنامه شبکه های ایرانی را برای سایر کشورها تقویت وپخش میکردند را لغو وتحت کنترل قطع ووصل رسان های خود قرار داده اند.
همه چیز درتهاجم، شبیخون وناتوی فرهنگی وارزشی علیه ملت ایران موثر است واینجا توجه به امور فرهنگی با عزم ملی ومدیریت جهادی نیاز است.
@ - مدیرکل صداوسیمای مرکز اصفهان درسخنرانی در آذرماه 1390 در خصوص ماهواره وشبکه های خارجی برخی از آمار رسانه ای خارجی را اینگونه بیان داشتند ،  ۴۱۹ شبکه ورزشی، ۳۸۷ شبکه فیلم، ۳۸۰ شبکه پخش موسیقی، ۲۷۳ شبکه مستند، ۲۵۲ شبکه کودک و نوجوان، ۹۲ شبکه اقتصادی، ۷۴ شبکه مد،۲۳ شبکه تاریخی و بیش از ۷۷۰ شبکه غیر‌اخلاقی وجود دارد، وافزودند: این شبکه‌ها در پشت پخش برنامه‌های خود مسائلی همچون شیطان‌پرستی، سبک زندگی غربی و خشونت را آموزش داده و بر علیه توسعه پایدار کشور اقدام می‌کنند ،وی ادامه داد: ۱۵۰ شبکه فارسی زبان توسط گیرنده‌های ماهوارای قابل دریافت است که در مقاطعی تاثیرگذار بوده‌اند و با اشاره به اینکه امروزه 18 هزار رسانه خارجی در جهت تخریب فکری جوانان فعالیت می‌کنند، بیان کرد: جوانان باید آموزش‌های لازم را برای تحلیل و تشخیص رسانه‌ها ببینند؛ چراکه اگر نتوانند به کشور خود اعتماد کنند و خوش‌بین باشند، توسعه‌ی پایدار ممکن نمی‌شود.
مدیر گروه فرهنگی اداره کل امور فرهنگی و اجتماعی قوه قضائیه دریک مصاحبه درآذرماه سال 1389 گفته بودند: شبکه‌های فارسی زبان ماهواره‌ای که برنامه‌ علیه نظام پخش می‌کنند از 68 شبکه در یک ماه گذشته به 71 شبکه افزایش یافته است ,همانگونه که در ردیف2 بیان شد در سال 1391 حدود  125 شبکه فارسی زبان علیه هویت و فرهنگ انقلاب اسلامی وحتی ارزشهای دینی درسطح جهان فعالیت داشتند، که تعداد 13 شبکه آن در قالب نمایش فیلم و سریال مستهجن، جوانان و خانواده‏ها را به صورت مستقیم مورد هدف قرارداده اند و هرور نیز بر تعداد شبکه های فارسی زبان افزوده میشود .
@- معروفترین این شبکه ها که در ایران قابل دسترسی عمومی میباشند، شبکه های خارج از ایران مانند شبکه هدهد، یورونیوز فارسی،بی بی سی فارسی،ام‌بی‌سی پرشیا، من و تو ۱،ای‌اف‌ان تی‌وی،شبکه اندیشه، آپادانا اینترنشال، شبکه آریا، تلویزیون ، آریانا افغانستان،تلویزیون آریانا،شبکه آزادی،شبکه باران ،چنل وان، چنل تو ،شبکه دیدار،فارسی۱، تلویزیون همشهری ،همشهری ورزشی ،همشهری موسیقی ،همشهری خبر ،همشهری بچه ها، همشهری مدرسه، همشهری رادیو ،شبکه راویه جهانی ،شبکه راویه اسپورت ملی ،شبکه راوئیه اسپورت جهانی، موبین تیوی ،رادیو راویه ،سارا تیوی ،سارا اسپورت ،سارا کید ،سارا ردیو ،شبکه ملی ایران ۱ ،شبکه ملی ایران۲ ،شبکه ملی ایران۳ ،شبکه ملی ایران۴ ،شبکه ملی ایران فرهنگی ،شبکه ملی ایران کودک ،جم تی‌وی (جم کلاسیک، جم آمریکا، جم جونیور، جم دری، جم کرد، جم ورزشی۱، جم ورزشی۲، جم سریال، جم فیلم، جم موزیک، جم لایف ، شبکه ای‌پی‌ان ،هوم تی‌وی ،ایران موزیک ،ای‌تی‌ان ۱ ،شبکه کهکشان ،لایو چنل ، شبکه مهاجر، شبکه ام‌تی‌سی ،شبکه نجات ،نیو چنل ،نشنال ایرینین ،شبکه اوای‌تی‌ان ،امید ایران ،سازمان رسانه‌ای پرشین ،شبکه تلویزیونی طپش ،شبکه تلویزیونی طپش ۲ ،پارس تی‌وی ،شبکه پیام ،پرشین تون ،پی‌ام‌سی ، پرشین نیوزنت‌ورک ،شبکه رنگارنگ ،شبکه سلام ، شبکه مجاهدین خلق ایران ،شبکه تماشا ،تلویزیون طلوع ،گنج حضور ،تی وی ۱ ،شبکه صبا ،تلویزیون شمشاد ، تلویزیون افغان ، شبکه تمدن ،شبکه راه فردا ، شبکه ای‌تی‌وی ، طلوع نیوز ،شبکه آرزو ،بخش فارسی صدای امریکا ،شبکه یور ، نشنال جئوگرافی فارسی ،تلویزیون ملی ایران NITV ،ایرانیان (شبکه تلویزیونی) وحتی شبکه هائی که در سالهای اخیربا نام های مقدسی مانند اهل بیت، امام حسین وهمانند آن راه اندازی کرده اند و صدها  شبکه  ورسانه وحتی سایت و وب و .... دیگر فارسی که مرتب در حال افزایش وتغییرات گسترده برای جذب مخاطب بیشتر میباشند دنبال چه برنامه ای هستند وماموریت آنها چیست؟
دربررسی ابعاد جنگ نرم وبرنامه ها واهداف استکبار جهانی وصهیونیست بین الملل وتمام عوامل دست نشانده آنها در سطح جهان ودر منطقه وحتی عناصر وابسته به آنها در داخل کشور توجه به نکات ذیل در راستای فعالیت شبکه های فارسی زبان مهم وبرای برخورد وکنترل ومقابله با آن نیز عزم ملی ومدیریت جهادی میخواهد:
*- این رسانه ها از سوی مردم ودولتهائی که دارای زبان فارسی هستند تشکیل وراه اندازی نشده است ویا اینکه تعداد آنهائی که توسط کشورهای فارسی زبان (باستثنای جمهوری اسلامی ایران) راه اندزی شده  کمتر از ده شبکه است.
*- 99 % این شبکه ها توسط کشورها وبخصوص دولتهای استکباری، استعماری، صهیونیست وغیر اسلامی به سرکردگی امریکا وصهیونیست جهانی تشکیل وراه اندازی وحتی تقویت وپشتیبانی وتغذیه فکری وفرهنگی واعتقادی واقتصادی می شوند.
*- مردم امریکا ،اسرائیل، آلمان، فرانسه، انگلستان، عربستان ، چین، روسیه، هند وسایر ممالک غربی واروپائی وآسیائی وهمسایگان ایران هرکدام به زبانهای مختلفی مکالمه وگفتگو ومکاتبه می نمایند که اولا با هم متفاوت بوده ویکسان نمیباشند و مهمتر اینکه فارسی صحبت نمی کنند وفارسی نمی دانند وزبان فارسی در آن کشورها رایج نیست.
*- سران امریکا واروپا وصهیونیست وگردانندگان این همه رسانه  فارسی زبان نیز دلشان بحال 4 پنج کشور فارسی زبان نسوخته است که این همه سرمایه گذاری کرده اند وشبکه های فارسی برای انها راه اندازی بکنند وحتی با 3چهارکشوراز مجموعه کشورهای نامبرده شده صاحب زبان فارسی ، مشکل سیاسی ودیپلماسی ندارند وبا دولت وسیاستهای خارجی آنها کنار امده اند.
*- چرا اکثر قریب باتفاق این رسانه ها پس از شکست جنگ سخت ونیمه سخت دشمنان بین المللی علیه نظام نوپای جمهوری اسلامی به نام دولت عراق از سالهای 1364 و65 رو به گسترش گذاشت ودرشرایط فعلی دراکثر قریب باتفاق این رسانه ها و در اکثر برنامه های خود نام کشور،ملت،دولت وبخصوص اقدامات سیاسی،اجتماعی،فرهنگی، مدنی، اقتصادی، وبخصوص اعتقادی و اسلامی جمهوری اسلامی ایران ، محور وموضوع برنامه های آنهاست و چرا برخلاف واقعیت های داخلی وبین المللی مطالب را یک جانبه وبه نفع سیاستهای استکباری هدایت وپخش می کنند ودر تمام نتیجه گیریهای آنها جمهوری اسلامی ایران مقصر ومحکوم میشود وباید مورد بررسی وبرخورد باصطلاح جهانی قرار گیرد؟
*- به قول قدیمی ها گربه برای رضایت خداوند موش نمی گیرد ، شکم دارد وگرسنه است، سران امریکا واروپا وصهیونیست وگردانندگان این همه رسانه  فارسی زبان دنبال چی میگردند ، همه منافع خود را درسایر کشورهای جهان وازجمله کشورهای جهان سوم ودر حال توسعه می بینند وبرهمین اساس باید دولتهای این خیل عظیم از کشورها دست نشانده آنها باشند.
*- قبل از پیروزی انقلاب اسلامی اکثر دولتهای منطقه وحتی پادشاهی ایران نوکر ومستعمره انها بودند ، انقلاب اسلامی با حکومت جمهوری اسلامی وترویج آموزه های دینی،ارزشی واخلاقی اسلام ناب محمدی(ص) وبیداری اسلامی در اکثرآن کشورموجب تهدید منافع و دوستان دست نشانده استکباری در اینگونه کشورها شده است وحملات وتهاجمات وتهدیدات متنوع ومتفاوت ازگروههای سیاسی، طراحی کودتاها،جنگ هشت ساله، تحریمها، قطعنامه ها وتورم وفشارهای اقتصادی ، فتنه سبز88، جریان ملی مذهبی ها، لیبرالها وده ها طرح وتوطئه دیگر که همگی با برنامه ریزی وهدایت وحمایت آنها صورت گرفته ودرآینده نیز شاهد آنها خواهیم بود، نتوانست به خواسته ها انها در تسلیم شدن ومحدود ومحصور کردن وشکست ونابودی جمهوری اسلامی خدشه ای وارد نماید ودرمقابل نیز موجبات توجه و شناسائی بیشتر ، وگسترش در صدور ارزشهای انقلابی را بدنبال داشته است.
*- دشمنان نظام به این نتیجه رسیده اند که سه عامل فرهنگی واعتقادی درایران یعنی ، دین مبین اسلام وایمان واعتقاد راسخ مردم به باورها وارزشهای والای آن ، بخصوص موضوع مهدویت وعاشورا وهمچنین وحدت  ویکپارچگی این ملت وبخصوص موضوع ولایت فقیه وتبعیت مشروع وقانونی وهمراهی ملت مسلمان از آن ، اولا موجبات آن همه رسوائی وشکست وعدم موفقیت را برای انها فراهم نموده است ودوما در استمرار وتقویت پیروزی ملت ایران نقش حیاتی داشته ودارد.
*- باید دشمنان اولا این ارزشهای فرهنگی واعتقادی را مورد هجمه همه جانبه قرار دهند ودوم از صدور آن به سایر کشورها وبهره گیری آنها با واقعیت معنوی آن جلوگیری نمایندو یک مجموعه فرهنگی واعتقادی دست کاری شده با پایه های لیبرالیستی، لائیک، سکولار وهمانند آن به آن مردم وبخصوص به نسل آینده در جامعه منتقل نمایند تا برای نیل به آن اهداف استعماری واستثماری مانعی بر سر راه خود نبینند وبه سیاستهای چپاولگرانه خود ادامه دهند.
*- جنگ نرم ، جنگ ، تهاجم ، شبیخون وناتوی فرهنگی واعتقادی برای آنها بهترین راه ورسانه های فارسی زبان نیز بهترین ابزاردراین جنگ همه جانبه ، موثروکارآمد وحتی ارزان وفراگیر درخدمت آنهاست.
*- تمام دارندگان وبهره گیران از اینگونه شبکه ها از سربازان پیاده نظام وطیف خاکستری دشمنان  قسم خورده نظام وانقلاب و همچنین در مقابل دستاوردها وارزشهای انقلاب واسلام ناب محمدی(ص) در جبهه دشمن هستند وتوجیهات رایج وشایع در بین دارندگان ان ، نوعی فرار از واقعیت ها وکمک به دشمن ودوری از ارزشها  وقرار گرفتن در برابر خوبیهاست.
@- حداقل های سوء فرهنگی ورفتاری واعتقادی جنگ نرم ازطریق گیرندگان امواج صوتی وتصویری مستقیم وغیر مستقیم ماهواره ای:
*-باتوجه به فطرت پاک انسانهاوانگیزه آفرینش الهی از خلقت بشر درراستای عبادت ، آنچه انسان دراین مسیر بدان نیاز دارد از مسیر دیگری خارج ازهمه این رسانه ها تامین میشود ونیازهای رسانه ای معمولا از طریق برنامه شبکه های داخلی تامین میشود ونیازی به شبکه های خارجی نیست وروی آوردن به شبکه های خارجی معمولا بانیت واهداف دیگری خارج از موضوع عبادت دنبال میشود ، که در جامعه وملت اسلامی جائی نباید داشته باشد.
*- بانظر اکثر قریب باتفاق مراجع خرید وفروش ونگهداری وبهره برداری از گیرنده های ماهواره ای جایز نیست واشکال دارد.
  @- آیا استفاده از ماهواره جایز است؟
*- داشتن ماهواره جایز نیست- آیت الله بهجت- آیت الله مکارم شیرازی- آیت الله نوری همدانی
*-  داشتن آن رادرصورتی که مفسده ای نداشته باشد، جایز می دانند- آیت الله سیستانی- آیت الله وحید خراسانی- آیت الله صافی گلپایگانی
*- داشتن آن درصورت نداشتن مفسده جایز می دانند، ولی مشروط به اینکه قانونی درمورد آن وجود داشته باشد، رعایت قانون راواجب می دانند- آیت الله فاضل لنکرانی- آیت الله میرزاجواد تبریزی- مقام معظم رهبری امام خامنه ای
*- داشتن آنتن گیرنده ماهواره از نظر قانونی نیزممنوع ودارای مجازات میباشد:
@- متن بخشی از قانون ممنوعیت به کارگیری تجهیزات دریافت از ماهواره
‌ماده 1- به موجب این قانون ورود، توزیع و استفاده از تجهیزات دریافت از ماهواره جز در مواردی که قانون تعیین کرده است ممنوع می‌باشد.
‌ماده 2- وزارت کشور موظف است با استفاده از نیروهای انتظامی و یا نیروی مقاومت بسیج در اسرع وقت نسبت به جمع‌آوری تجهیزات دریافت‌از ماهواره اقدام نماید.
‌ماده 3- وزارت کشور موظف است با هماهنگی وزارت اطلاعات با وسایل ممکن نسبت به جلوگیری از ورود و توزیع تجهیزاتی که صرفاً برای‌دریافت از ماهواره مورد استفاده قرار می‌گیرد اقدام نماید و ضمن توقیف وسایل فوق عاملین آن را با وسائل توقیفی به مراجع صالحه قضائی معرفی‌نماید. نحوه هماهنگی در آیین‌نامه اجرایی مشخص خواهد شد.
‌ماده 8 - واردکنندگان، تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان تجهیزات دریافت از ماهواره علاوه بر ضبط و مصادره اموال مکشوفه توسط دادگاه‌ها به‌مجازات ده تا یکصد میلیون ریال محکوم می‌گردند. ‌ماده 9- استفاده‌کنندگان از تجهیزات دریافت از ماهواره علاوه بر ضبط و مصادره اموال مکشوفه به مجازات نقدی از یک میلیون تا سه میلیون ریال‌محکوم می‌گردند.
‌الف - حمل ، نگهداری، نصب و تعمیر تجهیزات دریافت از ماهواره ممنوع و مرتکبین به مجازات نقدی از یک تا پنج میلیون ریال محکوم‌می‌گردند.
قانون فوق مشتمل بر یازده ماده و چهار تبصره در جلسه روز یکشنبه بیست و سوم بهمن ماه یک هزار و سیصد و هفتاد و سه مجلس شورای اسلامی‌تصویب و در تاریخ 1373.11.26 به تأیید شورای نگهبان رسیده است.
*- بهره برداری از ماهواره علاوه بر مخالفت با نظر فقهی مراجع وقوانین موجود آثار مخرب روش اندولسی واستحاله فرهنگی واعتقادی در بین مردم را دارد که  نتایج تدریجی آن بوضوح قابل لمس ومشاهده میباشد:
سهل انگاری وبی تفاوتی در برپائی نمازوحتی کوچک شمردن آن ، گرفتن روز، حج تشریفاتی، ندادن خمس وزکات، بی توجهی به جهاد ، تحت شعاع گرفتن امر به معروف ونهی از منکر وحتی اقدامات بالعکس آن، وارونه شدن تولی وتبری وهمه واجبات ومستحبات وحتی اصول اعتقادی برای خداوند منان تا رسالت انبیاء وامامت اولیاء وبخصوص معاد روز قیامت ودر نتیجه عادی شدن افعال وکردار حرام ...مشروبخواری، روابط نامشروع، بی حجابی وبدحجابی،کم رنگ شدن غیرت مردان وبزرگترهای فامیلی ، آرایش مو وسر وصورت مشابه دختر وپسر،  خال کوبی وگردن کلفتی ومزاحمت برای نوامیس مردم وعربده کشی، مستی ،مزاحمت ها، اختلاط زن ومرد، دزدی ، رشوه وخواری، بدبینی وبدگوئی وکوچک شمردن وبی تفاوتی در برابر تقلید ومراجع و بخصوص ولایت فقیه، اعتراضات ورفتارهای غیرقانونی وصنفی وپایه ریزی انقلابات رنگی( بخصوص فتنه 88)، فساد، اباحه گری و دوچرخه و موتور سواری دختران، مسابقات باصطلاح ورزشی، کمیت وکیفیت تهیه وبازی در تآتر وفیلم ها و عروسیها، جلسات، میهمانیهای مخلط وخارج از عرف ملی ومذهبی، اشاعه خرافات وعرفانهای کاذب وشیطان پرستی، مدهای نامتعارف لباس ولباسهای جلف و.... همه وهمه موارد سوء سیاسی، اخلاقی، اجتماعی، فرهنگی، اعتقادی، مدنی واحساس بی تفاوتی دربرابر دشمنان استعماری واستکباری وصهیونیستی ونوعی برداشت اشتباه نسبت به جبهه گیریهای گذشته در مقابل آنها وعدم احساس مسئولیت دربرابر کشتار وتهاجم به ملت های مسلمان منطقه و...  و همه چیز از برنامه ریزی وحملات حساب شده ودقیق دشمن از طریق آنتن ها وگیرنده های ماهواه ای از خارج به داخل خانواده های ملت ها وبخصوص ملت مسلمان ایران فرستاده می شود ویکی از اهداف اصلی دشمانان با برنامه های ماهواره ای سست نمودن و تهی کردن انقلاب وجمهوری اسلامی از ارزشهای اولیه واسلامی (ایمان،وحدت وتبعیت از ولایت فقیه) ودرنهایت شکست آن میباشند
3- روش برپائی جلسات وگفتگوی عمومی با محوریت مردم
یعنی برقراری روابط حسنه دولت‌ها با ملت‌ها، به جای رابطه بین دولت‌ها، در جهت فتح قلوب و اذهان عمومی همه یا بخش‌های انتخاب شده‌ای از مردم کشور‌های مورد نظر،از طریق سیاست‌های فرهنگی و اجتماعی با کمک رسانه ها داخلی وخارجی وبها دادن به طیف مورد نظر وسرکوب نمودن طیف وجبهه مخالف وسوق دادن اشکالات ونارسائیها به آن طیف مخالف از جامعه
هزینه‌ اجرای تصمیمات و پیگیری اهداف و منافع دراین روش به حداقل می‌رسد و مقاومت‌ها در برابر اشکالات وفشار های روانی واقتصادی دولتمردان و حتی دولتهای متخاصم و بیگانگان را می‌شکند و این روش از جهت هدف با روش عملیات تغییر در باورها وفرهنگ اعتقادی شباهت زیادی دارد؛ اما از جهت نحوه و سازمان اجرایی متفاوت است.
4- فریب استراتژیکی وراهبردی وطراحی عملیات به منظور هماهنگی و سازماندهی اقدامات برای دستیابی به هدف
اجرای طرحها ونقشه ها وآنچه در پشت پرده مطرح وتصمیم گیری شده است وباید بتدریج مطرح واقدام شود تا به هدف مورد نظر رسید، به سلسله اقدامات سازمان یافته و پنهانی که به منظور تأثیرگذاری بر ذهنیت مردم طراحی و اجرا می‌شود و هدف اصلی آن ایجاد انحراف، در تصمیمات مردمی وکمیت وکیفیت حضور آنها در بدنه سیاسی، اقتصادی،اجتماعی وبخصوص فرهنگی کشور از طریق ارائه اطلاعات هدایت شده و گاه غلط به آنها و اجبار مردم به اقدام یا عدم اقدام در جهت منافع ملی کشور خودی است.
ب . روش واقدامات جمعی ورفتاری وعملکردی
هدف اصلی جنگ نرم در این روش، قرار دادن مردم متآثر از تهاجمات فرهنگی واعتقادی و شکل دادن به اقدامات وعملکرد آنها متناسب با خواسته‌ها، اهداف و برنامه‌های فرهنگی واعتقادی در تغییرات حکومتی است:
١ –زیر سوال بردن قانون وناکارآمد معرف نمودن قانون ارزشی موجود واعتراض و نافرمانی مدنی ورویاروئی با پلیس ومسئولین اجرائی وامنیتی
٢ – اعمال ورفتار خودسرانه وعدم همکاری با دولت وایجاد نوعی هرج ومرج اجتماعی وخودداری از همکاری‌های سیاسی، اقتصادی،‌اجتماعی و امنیتی با ضوابط حکومتی وعوامل انتظامی وقضائی اتخاذ گردد و نوعی غیر خشونت آمیز. ایجاد اختلال در نظم عمومی مؤسسات، سازمان‌ها، برنامه‌ها، طرح‌ها و فعالیت‌های کشور ، توسط افراد، تشکل‌ها و دولت‌های دیگر .
4 – بها دادن به جامعه خاکستری وافراد بی تفاوت در سطح جامعه وسوق دادن آنها به سمت خود و همچنین بهره گیری از حمایتهای بین المللی در چارچوب موضوع حقوق بشر و سایر مراکز مشابه و جذب مخالفان (ارزشی) حکومتی و جرأت دادن به مخالفان و حمایت از آنان در هنگام سختی و خطر با هدف هویت‌ بخشی، انسجام بخشی، تحریک‌پذیری و افزایش انگیزه و اعتماد به منظور ایمان‌سازی مسیر مقابله از سوی یک طیف وجبهه داخلی با حمایت عناصر خارجی علیه بخش از حکومت وقوانین ومقررات .
5- ابراز عملی وگفتاری ضدو نقیض وخلاف در برابر بزرگان دین ومذهب وقانون وتکیه بر ابزارهای مادی وحکومتی همسوودر عین حال مخالف ارزشهای دینی وانقلابی
فرهنگ وعزم ملی با مدیریت جهادی در اهداف و اصول مقابله با جنگ نرم
باوجود وبروز عوارض منفی وناهنجاریهای سیاسی،اخلاقی،اجتماعی،اقتصادی،مدنی وبخصوص اعتقادی از جنگ نرم در تهاجم وشبیخون فرهنگی دشمنان اسلام وکشور به نظام مقدس جمهوری برای حفظ ونگهداری وترویج وتبلیغ فرهنگ وارزشهای دینی وانقلابی وخنثس سازی توطئه دشمنان در جنگ همه جانبه فرهنگی  ونرم در ابعاد مختلف علیه دین مبین اسلام ونظام ولائی جمهوری اسلامی وملت شریف ایران وعموم مسلمانان درسطح جهان حسب نظر حضرت امام خامنه ای در سال اقتصاد وفرهنگ با عزم ملی ومدیریت جهادی به دو عنصر، عزم ملت ایران ، مدیریت جهادی ومعنوی مسئولین ودست اندرکاران نیاز میباشد وانشاءالله بتوانند درکسب رضایت حق تعالی ودر راستای عبادت در نیل اهداف ذیل برنامه ریزی واقدام نمایند:
*- معرفی وتبیین واقعی دین مبین اسلام وبخصوص مکتب شیعه از طریق رسانه ها وشخصیتها ومراکز انقلابی بصورت نوشتار، عملی، آموزشی
*- تکیه برمحورهای اسلامی وارزشی در پیروزی انقلاب اسلامی ومعرفی وتبیین دستاوردها وارزشهای مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران درداخل وخارج ازکشور
*- برنامه ریزی مدون ، آموزش ، توجیه ، تهیه وتدارک ابزار وامکانات به منظور حفاظت وپاسداری از دین اسلام ودستاوردها وارزشهای نظام مقدس جمهوری اسلامی در سرتاسر جهان
*- افشاءگری ودفاع متناسب با توطئه های دشمنان وخنثی نمودن توطئه های مختلف دشمنان داخلی وخارجی علیه دین وانقلاب
*- توجه به نیروی حز ب الهی  ونیروی انسانی جوان جامعه وحفظ آنها وبخصوص نسل جوان کشور برای اهداف متعالی اسلام وانقلاب
و-توجه جدی مردم به موضوع عبادت وجهان آخرت ومتوجه کردن عمومی به انگیزه آفرینش الهی بشر واقدام عملی نسبت به موضوع عبادت وخداپرستی وتوشه آخرت در مقایسه وتفاوت آن با تمام حکومتهای جهان ودربرابر تهاجم وشبیخون وناتوی فرهنگی دشمنان با عزم ملی ومدیریت جهادی برنامه ریزی واقدام نمود:
*-  پیشگیری خردمندانه ومدبرانه از توفیق دشمن در دست یابی  به بی ثبات سازی سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی نظام واستیضاح ورد صلاحیت وبرخورد با عناصر نامطلوب امری ضروری است.
*-  پیش دستی در تصرف وتأثیر گذاری بر قلب  با محبت ، عطوفت و اعتمادسازی  و بر افکار، اندیشه و ذهن با بیان واقعیتها وتوطئه های دشمنان داخلی وخارجی و با اقناع سازی و رفع شبهات  بخصوص برای جمعیت خاکستری و جامعه مورد هدف دشمنان و جلوگیری از فریب آنها توسط عوامل دولتی وغیر دولتی و جلوگیری از کند شدن سرعت حرکت پیشرفت و عدالت در عرصه های علمی ، اقتصادی و سازندگی کشور بویژه در عرصه اقتصادی ومعیشت مردم و پژوهش و فناوری.
*-  توجه به عزم ملی و بنیادهای ملی مردمی و تقویت روحیه ملی ، ایجاد نشاط و امیدواری درمردم برای آینده نظام  و مقابله با شایعات وجوسازی و هر گونه اقدام یأس آفرین در جامعه و دربخصوص در بین نیروهای خودی وپشتیبان نظام وولایت
*-  عمق بخشی مقابله با جنگ نرم از طریق بسیج همه امکانات و منابع انسانی ، فرهنگی ، هنری و رسانه ای و فرهیختگان و نخبگان مومن به انقلاب ونظام وافشای زنجیره وار وسریالی نقش وتوطئه  شبکه ورسانه های خارجی
*- نقد وبررسی عملکرد(نامطلوب وبی لرزش ویا ضد ارزشی) برخی از مسئولین وتجزیه وتحلیل و واکنش سریع در مقابله با حوادث واتفاقاتی که بوطر مستقیم ویا غیر مستقیم توسط دشمنان مطرح واقدام میگردد ودفع انتساب آنها از جامعه مذهبی و حاکمیت.
*- دفاع ومقابله فراگیر،عمیق، گسترده فکری ، فرهنگی ، سیاسی وبخصوص اعتقادی وارزشی به مبانی دشمنان وعوامل داخلی آنها و پایگاهها ومراکز فکری و فرهنگی و عوامل بین المللی وداخلی آنها
راهها و اصول مقابله با جنگ نرم
١ – دشمنان اسلام وانقلاب ونظام با پدیده ای بنام اسلام ومکتب تشیع میانه ای ندارد ونمی توانند حضور ووجود وحاکمیت وبخصوص نفوذ آن در سایر ملتهای منطقه را بپذیرند و مخالفت ومقابله با آن بهرطریق ممکن دردستور کار آنها قرار دارد وباید باور به وجود جنگ نرم  درجامعه داشت و روشنگری در مورد آن و عواقب  واثرات نامطلوب آن را تحلیل وبررسی  وضمن مقایسه اوضاع فعلی جامعه نسبت به اثرگذاری نامطول بجنگ نرم دشمن نگران شد.
2– تسلط واشراف بربرنامه ها وعملکرد دشمن از طریق برآورد اطلاعاتی حوزه جنگ نرم.
3 – رصد جلسات، اقدامات و پیش بینی سناریوهای دشمنان 
4 – توانمند سازی فکری،فرهنگی،اعتقادی،سیاسی،مدنی و اجتماعی نیروهای خودی و افزایش بصیرت و تقویت دانش دشمن شناسی.
5- توجه به موضوع قانونی وشرعی وفقهی امر به معروف ونهی از منکر و ایجاد سازمان مناسب برای مقابله با جنگ نرم دشمنان داخلی وخارجی ولشکر پیاده نظام وخاکستری دشمن
6– اشاعه وآموزش معروفات وارزشهای دینی وتقویت و ترویج ارزشها اسلامی وبیان واقعیت بی بند وبار فرهنگ غربی ومقابله با  ارزشهای غربی.
7 – جلوگیری از تشتت آراء ونظرات دربین نیروهای مومن، حزب الهی و ولایتی و حفظ و تقویت وحدت ، همگرایی و انسجام نیروها و تمرکز قوادریک جبهه
8 – اصلاح وضعیت هنر،فیلم،تآتر ،سینما وسرودهای ملی و مذهبی واستفاده تمام عیار از هنر در جهت تقویت ارزشهای دینی  وجلوگیری از تولید وپخش آثار هنری لیبرالیستی ولائیک وغیر ارزشی
9 – توجه به شایسته سالاری از دیدگان مذهبی وانقلابی و مدیریت جهادی و انقلابی و تصریح بر اهداف اصلی انقلاب درکلیه امور وجلوگیری از اشتغال مدیران متخصص بی تعهد
10 – توجه به آخرت وهمه چیز در همه جا دربرابرخداوند بودن وایجاد حسن ظن و اعتماد  به خداوند منان  وایمان و یقین به وعدهای نصرت الهی .
11 – تعیین تکلیه وضعیت آنتن های ماهواره ای وبرخورد سریع وصریح با متخلفین از آن ومقابله به مثل و بهره گیری از روشها و ابزارهای ارتباطی ورسانه ای دشمنان.
12 – بررسی دلائل وپیش زمینه ورود وپذیرش موضوعت فرهنگی ،اجتماعی واعتقادی درجنگ نرم و آسیب شناسی و رفع آسیب هائی که بستر تهدید هستند.
13 –  متمرکز نمودن وسازماندهی امور فرهنگی واخلاقی در یک یا دو سازمان وارگان وهدفمند و اثربخش کردن فعالیتهای فرهنگی بامدیریت کلان معنوی وفقهی وعبادی
14 – متنوع نمودن زمینه های فرهنگی و درگیرکردن دشمنان با موضوعات مختلف و بالا بردن هزینه های دشمن در عرصه جنگ نرم با گسترده کردن آن حتی در سایر ملتها وکشورهای مسلمان وغیر مسلمان درمنطقه
15- تلاش وجدیت درصدور انقلاب وانتقال ارزشها ودستاوردهای انقلاب ونظام جمهوری اسلامی به سایر کشورها با طراحی  الگوی اسلامی ایرانی در پیشرفت های همه جانبه وفراگیر موجود درسطح کشور
16- توجه به داشته ها ودارائیهای موجود ورشد علمی،فرهنگی، نظامی و بومی کردن شبکه های اطلاعاتی وبخصوص اقتصادی وبی توجهی وکم اثر پذیری از تهدیدات تحریمی از سوی دشمنان.
13 – توجه به نقش اقتصاد واینکه مامی توانیم در طراحی و عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی واقتصاد بدون وابستگی به صنعت نفت وبه علم وصنعت بیگاناگان
14 – برنامه ریزی وتوجه به موضوع مالیات(حقیقی ومنطبق با واقعیتهای شغلی) و صادرات تولیدات ومحصولات نفتی و رفع اتکا به استخراج ویا صدور نفت خام به عنوان یک تهدید بالقوه ودراختیار دشمنان بر اعمال فشار بر اقتصاد ایران
15- امام خامنه ای(مدظله العالی) در نام گذاری سالها توجه ویژه ای به امور اقتصادی ،عدالت، معیشت مردم، قطع وابستگی ها داشته اند وامسال نیز اقتصاد را اولین کلمه ازجمله نام گذاری مورد توجه قرار دادند ولذا باید توجه  ویژه و دایمی به تولید ، کار و سرمایه ایرانی واقتصاد مقاومتی وعدالت اجتماعی دردستور کار مسئولین با عزم ملی ومدیریت جهادی قرارگیرد.
16- یکی از نگرانیها وگلایه مردم وبخصوص ملت ولایتمدار انقلابی ازبی توجهی وتکرار مکررات از فساد مالی است ومبارزه بی امان با مفاسد اقتصادی ومعرفی چهره های مقصر ودرگیر ورسیدگی فوری وبی امان با این عناصر ورفع شایعات وشبهات از آن امری ملی وجهادی است.
17- توجیه مسئولین وتوجه مسئولین به انگیزه واهداف انقلاب با باورهای دینی،اخلاقی وفرهنگ مبتنی بر ارزشهای انسانی برای عبادت خداوند.
18- باور به دشمنی دائمی وخلل ناپذیر استعمار واستکبار جهانی وصهیونیست بین المللبه سرگردکی امریکا واسرائیل با اصل اسلام وبخصوص مکتب سرخ فاطمی ،علوی وحسینی ومهدوی وباملتهای مسلمان
19- همه توطئه ها وجنگ ادیان ومذاهب واختلافات قومی وقبیله ای وموضوعات اقتصادی وحقوق بشر، قطعنامه ها، حمایت از سران فتنه وبرخی از اقدامات ورفتارهای سوء سیاسی، اجتماعی، اخلاقی، مدنی،اقتصادی وحملات ودخالت در سایر کشورها وملتهای منطقه وکودتا ومقابله با بیداری اسلامی وحمایت از دولتهای دست نشانده و... همکی با ابزارهای جنگ نرم وحتی نیمه سخت برای مقابله با اسلام ومسلمین به محوریت نظام مقدس جمهوری اسلامی وبه واسطه ایمان ووحدت مردم وموضوع وجود وتبعیت از ولایت فقیه است.
20- قانون اساسی جمهوری بهترین قانون اسلامی است  وداشتن همین قانون وتوجه به همه بندها واصول آن واجرای ضوابط ومقررات قانونی ، حتی اگر معیوب باشد، بهتر از بی قانونی وکج دهنی به قانون ومقررات وضوابط  موجود میباشد.
رسانه ها و شبکه های بین المللی نقش اساسی وحیاتی درجنگ نرم(تهاجم وخنثی سازی)دارند وانگیزه ومبانی اعتقادی برای فرد وملت ومسئول مسلمان در تائید وتکذیب وپذیرش ورد کردن آن نقش عبادی ورنگ خدائی وبوی علوی وسعادت اخروی دارد. 
  
 

  • حسن مومنیراد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی