دشمنان اصلی

دشمن اصلی کیست؟ دشمنان اصلی امریکا واسرائیل هستندو برخی از دولتها وگروههاوعناصر فریب خورده بعنوان عوامل اجرائی و دشمن فرعی میباشند و همیشه درصدد یورش وتهاجم باشیوه سخت، نیمه سخت ونرم علیه جبهه اسلام ومسلمین و همچنین انقلاب اسلامی نشآت گرفته ازارزشهای اسلامی درسراسرجهان می باشند

دشمنان اصلی

دشمن اصلی کیست؟ دشمنان اصلی امریکا واسرائیل هستندو برخی از دولتها وگروههاوعناصر فریب خورده بعنوان عوامل اجرائی و دشمن فرعی میباشند و همیشه درصدد یورش وتهاجم باشیوه سخت، نیمه سخت ونرم علیه جبهه اسلام ومسلمین و همچنین انقلاب اسلامی نشآت گرفته ازارزشهای اسلامی درسراسرجهان می باشند

دشمنان اصلی

سالهاست بودکه جهان در دست دوابرقدرت شرق وغرب مورد استعمارواستثمارقرارگرفته بود وهمه ی دار وندار آنها مورد غارت وچپاول این دوابرقدرت قرارگرفته بود، باپیروزی جمهوری اسلامی ایران با مبانی اعتقادی اسلام ناب محمدی(ص) با شعارنه شرقی ،نه غربی ، جمهوری اسلامی باایدئولوژی متفات باآنها وایجاد وضعیت سیاسی با استراتژی اسلامی و بروز نوعی قدرت فراگیر ودرعین حال غیر وابسته به شرق ویا به غرب موجب نگرانی وایجادزنگ خطر برای دوابرقدرت مذکور گردید وبا فروپاشی شوروی سابق وقدرت شرق ، امریگائیها احساس کردند تنها قدرت موجود درجهان هستندوبه نوعی کدخدائی بردهکده کوچک جهانی میباشند ودنبال منافع آن بودن ولیکن بقای نظام مقدس جمهوری اسلامی باوحدت وایمان مردم واطاعت از ولی فقیه وبخصوص با صدور انقلاب اسلامی ایران با ارزشهای دینی وانقلابی ملت ایران وبیداری اسلامی ازپی صدور انقلاب درسایرکشورهای مسلمان منطقه وحتی غیر مسلمان ودرعین حال مظلوم سایرمناطق ،بتدریج منافع استعماری واستثماری غرب وصهیونیست بین الملل و موجودیت دولتهای دست نشانده غربی و دولت اسرائیل غاصب به خطر افتاد واین موضوع امریکائیها رابرآن داشت که بصورت علنی وبصورت وسیع وعمیق تر از گذشته با تحریک سایر دولتهای مزدور داخلی وخارجی وگروههای غیر اسلامی وتحریک قومیتهای محلی ومتاسفانه تاحدودی بنام اسلام( اسلام امریکائی) باایجادجنگ ودرگیریهای محلی، قومی، فرقه ای و مذهبی ازگسترده شدن عمق صدور انقلاب ایران واسلام گرائی جلوگیری کنند وبا برخورداری وبهره گیری از ابزارهای بین المللی نیز در تشدید محدودیتها وتحریمها علیه انقلابیون وگرایشهای اسلامی(اسلام ناب محمدی(ص)) جلوگیری نمایند و با سیاست انگلیسی بامعرفی چهره نادرست خود ، دشمن اصلی در این حوادث و درگرفتاریهای منطقه را گروهها وجریانات وابزارهای درگیر دردوجبهه حق وباطل معرفی نمایند وخود را بعنوان خیرخواه ویادشمن غیر اصلی جابیندازند واین درصورتی است که دشمن اصلی اسلام ومسلمین وملتهای آزاده جهان امریکا واسرائیل و دولتهای همدست با آنها دراروپا ودرمنطقه هستند وسایر فعالان و درگیر در جبهه مقابل ، عناصر وایزارهای دست نشانده آنها واز دشمنان فرعی اسلام ومسلمین وملتهای آزاده جهان میباشند وملتهای مسلمان وآزاده وبا بصیرت باید اولا دشمن اصلی از فرعی را تشخیص دهد و تمام دفاع وتهاجم خود را متوجه دشمن اصلی بنمایند- غافل نمانیم

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
نویسندگان
ادامه قسمت اول .

احزاب ، گروهها، دسته جات، انجمن ها وجمعیتهای سیاسی ، ملی  ومذهبی در جمهوری اسلامی ایران ، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از سال 1357

احزاب وگروهها، سازمانهاوجمعیتها،مجامع واصناف تشکیل شده بعد از پیروزی انقلاب اسلامی

تعریف کلی از گروههای موسوم به چپ،راست،التقاط (مربوط به اول انقلاب اسلامی) ،دگر اندیشان، فرق ومذاهب

بسم الله الرحمن الرحیم

ادامه قسمت اول ...

احزاب ، گروهها، دسته جات، انجمن ها وجمعیتهای سیاسی ، ملی  ومذهبی در جمهوری اسلامی ایران ،
بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از سال 1357

1-احزاب وگروههای انتقالی ازقبل پیروزی انقلاب اسلامی:

الف-احزاب وگروههای مذهبی با هویت اسلامی ومعتقد وپای بند به ارزشها واحکام دینی با محوریت اسلام ناب محمدی(ص)

ب-احزاب وگروههای(ظاهرا)اسلامی ودرعین حال معتقد به ارزشهای درون گروهی وبه ارتباطات سیاسی مقتضی منطقه ای وجهانی وبخصوص با قدرتهای سلطه گر واستعمارگرجهانی

ج-احزاب وگروههای غیراسلامی ودرعین حال مخالف رژیم پهلوی

2-احزاب وگروهها، سازمانهاوجمعیتها،مجامع واصناف تشکیل شده بعد از پیروزی انقلاب اسلامی

الف- مذهبی، ولائی وحزب الهی ، همراه وهمگام با قانون و دستاوردها وارزشهای نظام مقدس جمهوری اسلامی

ب-تشکل وگروههای غیر قانونی وضد انقلاب اسلامی ایران

ج- تشکلهای متفاوت ومعلوم الحال، مختلف ومتعدد با بهره گیری سوء از قانون احزاب ، ولیکن با اهداف تشکیلاتی مشخص که بعضا نیز تحت پوشش قانون احزاب وگروهها قرار میگرفتند ، ولیکن ازاهداف آنها ، درنظر داشتن منافع حزبی وحتی شخصی در سیاستهای داخلی وخارجی ، حتی با انحراف برخی از مسیر انقلاب  واز چارچوب قانون اساسی و دستاوردها وارزشهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران

توضیحات کلی گروههای ذکر شده

1-احزاب وگروههای انتقالی ازقبل پیروزی انقلاب اسلامی:

الف- احزاب وگروههای مذهبی با هویت اسلامی ومعتقد وپای بند به ارزشها واحکام دینی با محوریت اسلام ناب محمدی(ص) وبراساس اصول ومبانی دینی و تشکیلاتی که درآن مقطع بتواند:

*-درتبعیت از ولایت فقیه وجلب نظر وحمایت حضرت امام(ره) را از برنامه ها وسیاستهای خود دردستور کار داشته باشند وسعی نمایند موضوع گیری مبنی برمخالفت و یا ورود اشکال بر آن را  ازسمت ایشان  نسبت به اهداف وآرمان تشکیلاتی خود نداشته باشند.

*-درحفظ پیروزی انقلاب اسلامی در چارچوب ارزشهای دینی وشعار محوری انقلاب ،جمهوری اسلامی وشعار نه شرقی ونه غربی، ومبارزه هوشیارانه در برابر توطئه های گروههای ضد انقلاب داخلی ودربرابر توطئه هاوتهاجم کشورهای بیگانه ومخاصم ، موفق باشد، درمجموع می توان ادعا کرد که اکثر سیاستمداران وسیاستگذاری حزب جمهوری اسلامی ایران ، ازجمعیتهای موفقی بود که در بحرانهای سیاسی اول انقلاب بخوبی این نقش اساسی را بخوبی ایفا نمود.

ب-احزاب وگروههای(ظاهرا)اسلامی ودرعین حال معتقد به ارزشهای درون گروهی وبه ارتباطات سیاسی مقتضی منطقه ای وجهانی وبخصوص نوعی احساس نیاز برای خود به ارتباط با قدرتهای سلطه گر واستعمارگرجهانی

*- نهضت آزادی ،

*-جبهه ملی

*- سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی  (متشکل ازهفت گروه )درسال 58 13تشکیل شد

*-سازمان مجاهدین خلق(منافقین)

*-جمعیت موتلفه اسلامی

*-فرقان،آرمان،پیمان،میثمی (نفاق)

*-(ازجایگاه کمتری) انجمن حجتیه تشکیلاتی بود که با هدف اصلی، دفاع از اسلام در مقابل بهائیت و تلاش برای فراهم کردن زمینه ظهور امام عصر در سال ۱۳۳۲ توسط شیخ محمود ذاکر زاده تولائی معروف به شیخ محمود حلبی از اساتید حوزه علمیه مشهدتأسیس شد، آقای حلبی این گروه را در سال ۱۳۶۲ پس از تهدید حضرا امام(ره)و متهم‌شدن به خیانت و ارتجاع، تعطیل کرد. 

اختلاف اصلی اعتقادی انجمن حجتیه با دیدگاه حاکم در جمهوری‌اسلامی ایران، آنست که آنها معتقد به تلاش برای تشکیل حکومتی اسلامی تا پیش از ظهور امام عصر نیستند 

انجمن حجتیه از طرفداران نهضت ملی در دوران حکومت مصدق بود که پس از کودتای ۱۳۳۲ فعالیت سیاسی را کنار گذاشت. مبلغان بهائی این نظر را تبلیغ می‌کردند که منجی منتظَر شیعیان ظهور کرده و پس از او پیامبری جدید ظهور کرده و اسلام با آمدن این پیامبر آیین جدیدش که بهائیت نام دارد، منسوخ شده‌است وباتوجه به دعوت او ودوستش توسط مبلغین بهائی به ، بهائیت ، دوست او، سیدعباس علوی بهائی شد وپس از 6 ماه وبرای نجات او و افراد ساده لوح مثل او، انجمن ضد بهائیت را تشکیل داد.

آقای حلبی در حدود ۸۰ سالگی به بیماری قلبی مبتلا می‌شود ودرتاریخ ۲۶ دی ۱۳۷۶ وفات یافت وکار انجمن حجتیه عملا کم رنگ وبه فراموشی سپرده شده است ولیکن در تولد فزاینده احزاب وگروهها در دهه سوم انقلاب برخی از افراد همفکر با توسعه سیاسی ، دراین زمینه شروع به فعالیت نموده اند

ج-احزاب وگروههای غیر اسلامی ودر عین حال مخالف رژیم منحط پهلوی

احزاب چپ: (کمونیست- مارکسیست-لنینیست- مائوئیست) مانند: حزب توده

سازمان چریکهای فدائیان خلق ایران ،چریکهای فدائی خلق ایران(جریان اشرف دهقانی)

سازمان فدائیان خلق ایران -اقلیت وسازمان فدائیان خلق ایران- اکثریت

پیکار ،راه کارگر ،اتحادیه مبارزان کمونیست ،سهند،حزب (سوسیال) دمکرات ایران، حزب دمکرات کردستان، فرقه دمکرات آذربایجان، سازمان انقلابی زحمتکشان کردستان ایران(مومله) ،سازمان انقلابی کارگران ایران(راه کارگر) ،سازمان فدائیان اتحادیه کمونیست ،حزب رنجبران ایران ،حزب کمونیست ایران ،حزب کارایران(طوفان) ،اتحادیه کمونیستهای ایران  ،حزب کمونیست کارگری ایران،سازمان انقلابیون کمونیست(ل-م) ،حزب کمونیست کارگری ایران(حکمتیست)، بازخوانی احزاب وگروههای مربوط به دوران مشروطه:توسط نو گرایان مشروطه خواه: ،حزب اعتدالیون ، حزب اتفاق،حزب ترقی و....

2-احزاب وگروهها، سازمانهاوجمعیتها،مجامع واصناف تشکیل شده بعد از پیروزی انقلاب اسلامی

الف- مذهبی، ولائی وحزب الهی ، همراه وهمگام با قانون و دستاوردها وارزشهای نظام مقدس جمهوری اسلامی

حزب جمهوری اسلامی ایران - حزبی که میتوان باور داشت که با تمام ارزشها واعتقادات دینی واخلاقی وبا شناخت کامل از فقه اسلامی و بخصوص از ولایت مطلق فقیه  ، منتقل شده از قبل پیروزی انقلاب اسلامی ، و با تمام توان وارد عرصه سیاسی کشور شد، همان حزب جمهوری اسلامی بود ، که درسال1357و  1358 از روزهای اول پیروزی انقلاب اسلامی مجددا سازماندهی گردید وبه فعالیت خود مشغول گردید

نکته:حزب جمهوری اسلامی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در29/ 12/ 1357حزب جمهوری اسلامی اعلام موجودیت کرد. بنیان گذاران آن روحانیونی چون شهید آیت الله سیدمحمدحسینی بهشتی، آیت الله سیدعبدالکریم موسوی اردبیلی، حجت الاسلام اکبر هاشمی رفسنجانی، آیت الله سیدعلی خامنه ای، شهید دکتر محمدجوادباهنر بودند. پنج تن یادشده به همراه شهید دکترحسن آیت، اسدالله بدامچیان، عبدالله جاسبی، میرحسین موسوی، حجت الاسلام مهدی کروبی، حبیب الله عسگراولادی، سیدمحمود کاشانی، شهید مهدی عراقی، علی درخشان از اعضای شورای مرکزی اولیه حزب جمهوری اسلامی بودند.

ب-تشکل وگروههای غیر قانونی وضد انقلاب اسلامی ایران

*- گروههای موسوم به جناح چپ کمونیستی که بعضا مربوط به قبل ازانقلاب وبا انشعاب وتاسیس شاخه های جدید آن ، با گرایش به سیاستهای شوروی سابق ماندند وتاسیس شدند ومخالف جمهوری اسلامی بودند وشروع به فعالیت نمودند.

*- گروههای قبلی وتشکیل شده موسوم به گروههای راست ضد انقلاب از سران متواری ارتش و وابستگان حکومت شاهنشاهی ووابستگان  به رژیم پهلوی وفراریان از ساواک و گروههای محافظه کار ولیبرالیستی وملی مذهبی ،باگرایش و وابستگی به امریکاه وکشورهای غرب واروپا

احزاب،گروهها،دسته جات،انجمن هاوجمعیتهای سیاسی،ملی  ومذهبی  در جمهوری اسلامی ایران

*–گروههای التقاطی – سازمان مجاهدین خلق وفرقان ومیثمی (منافقین) و باحمایت دولتهااروپائی ومخالفین با نظام جمهوری اسلامی درمنطقه

*-شخصیتها وگروههای دگر اندیش وروشنفکرغرب زده وبا گرایشات اصلاح طلبی حکومت و کم توجهی به ارزشهای دینی و کم رنگ کردن آنها در حکومت، با گرایشات غربی وطیف اسلام‌ گرای سکولار (سوسیال اسلامی، سهم خواهی همه گروههای اسلامی ولغو مالکیت شخصی )- لیبرال اسلامی(جدا کردن دین ازسیاست وحکومت)

*-فرق ومذاهب وعرفانهای نوظهور وکاذب

تعریف اجمالی از گروههای موسوم به چپ،راست،التقاط (مربوط به سالهای اول پیروزی انقلاب اسلامی) و
دگر اندیش، فرق ومذاهب

1- گروههای موسوم به چپ ، این کلمه برگرفته شده از ادبیات و انقلاب کبیر فرانسه در سال 1789 تا 1804 میلادی آغاز حکومت ناپلئون بناپارت که طی حدود ده سال حکومت سلطنتی را به جمهوری لائیک تبدیل نمودکه سیاسیون ، مخالف با عاملان انقلاب هرگونه تغییر یا نوع گرائی درسیاست کلان کشور بودند وبنوعی ارتجاع در اهداف انقلاب داشتند ودر سمت چپ مجمع ملی فرانسه می نشستند وبه گروههای چپ معروف شدند واین نوع سیاست و روش مبارزه در انقلابات بزرگ ، به گروهها وفعالیت چپ گرایان اتلاق میگردد.

در اوائل پیروزی انقلاب اسلامی ایران (چپ)به گروههای وابسته به شرق کمونیست وشوروی سابق نسبت داده می شد ،مانند:حزب توده، سازمان فدائیان خلق(اقلیت واکثریت)، پیکار، راه کارگر، اتحادیه مبارزان کمونیست، سهند، حزب دمکرات ایران،سازمان انقلابی کارگران ایران(راه کارگر) ، سازمان فدائیان اتحادیه کمونیست ،فرقه دمکرات آذربایجان ،حزب کمونیست ایران ، سازمان انقلابی پیکار، سازمان انقلابی راه کارگر ، حزب توده و ...و همه گروههایی که مرام ومسلک آنها کمونیستی و چپ گرا ، بود را می توان در این دسته وارد نمود. چپ‌گرایان

ائتلاف گروه‌های پنجگانه چپ:

گروههای ضد انقلاب چپ‌گرا و مارکسیست با هم ائتلاف کردند و با محوریت دکتر(مقتول)کاظم سامی ائتلاف گروه‌های پنجانه را تشکیل دادند.

این ائتلاف شامل این پنج دسته (علیه انقلاب) بود:

سازمان مجاهدین خلق ایران(منافقان)، سازمان انقلابی شورا(به‌اختصار: ساش) بامدیریت حبیب الله آشوری ، جنبش انقلابی مردم مسلمان ایران (به‌اختصار:جاما) بامدیریت کاظم سامی ، جنبش مسلمانان مبارز با مدیریت حبیب الله پیمان،جنبش ، با مدیریت علی اصغر حاج سیدجوادی ،از جمله افراد شاخص این ائتلاف: مسعود رجوی، حبیب‌الله پیمان، کاظم سامی، مهدی ابریشم چی، دکتر ناصر کاتوزیان، عبدالکریم لاهیجی، علی‌اصغر حاج‌سیدجوادی، زهرا رهنورد، محمد ملکی،طاهر احمد زاده بودند

2-گروههای موسوم به راست ، کلمه راست نیز برگرفته شده از انقلاب کبیر فرانسه که سیاسیون موافق به تغییرات عمیق وگسترده در سیاستهای مختلف کشور در طرف راست مجمع ملی فرانسه می نشستند ودر اوائل انقلاب اسلامی ایران به گروههای سیاسی و تازه تشکیل شده وابسته به افکار ومرام ومسلک وسیاستها وحمایتهای غرب به سرکردگی امریکا ودوستان وی در منطقه واروپا اتلاق می گردید واز جمله ، جبهه ملی ، گروه بختیار، نهضت آزادی ، سلطنت طلبان ، مشروطه خواهان ،درفش کاویانی،پاسداران فرهنگ ، فعالیتهای بازماندگان ساواک وارتش ،در نقاط مرزی وشهرهای شمالی وغرب وشرق کشور، و ...و همه گروههایی که دارای مشی و مرام کاپیتالیستی (دولت رقابتی)و یا سرمایه داری و یا لیبرال دمکراسی باشند را می توان در این تقسیم بندی جای داد. ..

3-گروههای التقاطی ، گروههای به ظاهر اسلامی بودند که حرف از اسلام می زدند ولیکن عملکرد آنها غیر اسلامی بود و اهداف غیر اسلامی رادنبال میکردند وبا تبعیت از غرب واروپا و دولتهای همسو با آنها در منطقه و با حمایت همه جانبه آنها فعالیتهای غیر اسلامی وغیر قانونی داشتند وتمام اعمال ورفتار آنها در تطبیق با ارزشهای دینی ، منافقانه ، دوچهره ودوگانه بود و لذا به گروههای التقاطی معروف شدند، گروههای موسوم به التقاط ،سازمان مجاهدین خلق(منافقین)،فرقان ،آرمان ،پیمان ، میثمی

سازمان مجاهدین خلق ایران نام یک گروه سیاسی- نظامی است که در سال 1344 توسط سه تن از روشنفکران جوان مسلمان، با هدف سرنگونی رژیم وابسته پهلوی تأسیس شد. این سازمان نیز همچون اغلب گروه هایی که در دهه 1340 مشی قهرآمیز را در مبارزه برگزیدند، تحت تأثیر سرکوب قیام مردمی 15 خرداد و شکست مبارزات مسالمت آمیز، در جریان تدوین استراتژی به  مبارزه مسلحانه رسید و به تدریج با بهره گیری از تئوری ها و تجارب جریان های چپ و مارکسیست آمریکای لاتین، شیوه  جنگ چریکی شهری را در تاکتیک اتخاذ کرد.(کتاب سازمان مجاهدین خلق پیدایی تا فرجام جلد 1 صفحه 273)

فرازهای مهم این سازمان سیاسی از ابتداء تاکنون بدین شرح بوده است:

در سال 50 بنیانگذاران این سازمان و بدنبال آن اکثریت کادر آن توسط ساواک دستگیر و با اعدام بنیانگذاران و تعداد از کادرهای اصلی آن ضربه سختی را متحمل شد و در آستانه تلاشی کامل قرار گرفت.

در سال 54 با تغییر ایدئولوژی، مارکسیسم را پذیرفت و بدنبال آن تصفیه های خونینی در آن صورت گرفت و تعدادی از کادرهای آن از جمله مجید شریف واقفی به قتل رسید.

در سال 57 به یمن پیروز انقلاب پیروزمند و سقوط شاه کادرهای باقی مانده از زندان آزاد شدند و از همان ابتدا به مخالفت با رژیم جدید دست زدند.

در سال 60 بدنبال 3 سال کش و قوس بالاخره مشی مسلحانه را بر علیه حکومت جدیدالتاسیس و به منظور سرنگونی سریع آن برگزیدند.

متعاقب آن سران این گروه به فرانسه و سپس به عراق پناهنده شدند و خود را بطور کامل در راستای سیاستهای دولت عراق و بر علیه منافع مردم ایران قرار دادند.

بدنبال شکست های پی درپی در استراتژی های اعلام شده بحث های جدیدی به نام انقلاب ایدئولوژیک به راه افتاد که سرآعاز آن ازدواج مسعود رجوی و مریم قجر عضدانلو همسر مهدی ابریشمچی بود.

از این سرفصل یعنی از 64 به بعد این سازمان سیاسی نظامی عملا مسیر تبدیل شدن به یک فرقه مذهبی – تروریستی خطرناک را به سرعت طی کرد و نیروهای خود را به ورطه ای فوق العاده هولناک کشاند.

در سال 67 با نا امیدی دست به آخرین حربه جنگی خود زد و به قصد تصرف تهران با کمک نیروهای عراقی و تسلیحات غربی به سمت تهران به حرکت درآمد و بعد از 3 روز با تحمل تلفات بیشمار شکست را پذیرفت و نیروهای باقی مانده ناچار به عراق متواری گردیدند.

بعد از این واقع سیل ریزش نیرویی در این سازمان آغاز و تاکنون رو به افزایش بوده است و عملا این فرقه تروریستی را به سمت نابودی کامل فیزیکی سوق داده است.

این فرقه در حال حاضر بعنوان تنها راه بقاء مشغول وطن فروشی و جاسوسی به نفع بیگانگان است و سعی میکند تا با آویختن خود به قدرت های بزرگ مفری برای نجات بیابد.

4-افراد دگر اندیش وروشنفکر ، افراد تحصیل کرده ومتخصص ، ولیکن بی تعهد دینی بودند ودرکنار اعتقاد به تغییر حکومت شاهنشاهی به حکومت جمهوری اسلامی ، به ارتباط با بیگانگان وعدم دخالت دین در سیاست و در قانونگذاری و سایراقدامات مورد نیاز برای تشکیل وبقا حکومت (حتی اقدامات غیر اسلامی) وآزادی های (همه جانبه)اجتماعی معتقد بودند وعلاوه بر اعتقاد بر اصلاحات ،نظر بر انجام اصلاحات در دین واعتقادات وباورهای مردم نیز داشتند وافکار وروش فعالیت ومبارزات گروهها واحزاب موسوم به دگر اندیشان به گروههائی مانند ، نهضت آزادی ،جبهه ملی ،حزب ملت ،پان ایرانسیم ، موحدین انقلابی، جریان سیاسی ریاست جمهوری بنی صدرازانتخاب تا عزل وفرار ایشان، جریان فکری شیخ علی تهرانی ، موضوع وابسته به بیت آیت الله منتظری وبخصوص باند سید مهدی هاشمی معدوم ، مواضع وافکاردکتر عبدالکریم سروش، جریان فکری دکتر علی شریعتی و... مربوط است

5-گروهها وجریانات موسوم به فرق ومذاهب ،

*-درقالب غیر اسلامی(یا غیر شیعه)، بها ئیت،مسیحیت، ارامنه، زردشتی، کلیمی ، وهابیت

*-درکنار اعتقادات به برخی از ارزشهای وبنام اسلام و با محوریت امام علی(ع)و درنظر گرفتن منافع شخصی و بدون هرگونه گرایش سیاسی ،  دراویش(نعمت الهی .گنابادی. خاکساریه. نوربخشیه. قادریه. نقشبندیه و..) وهمچنین فرق ومذاهب نوظهور(برگرفته شده از فرهنگ واعتقادات غربی واروپائی) ،که باستثنای بهائیت که شرایط ویژه ای از طرف نظام جمهوری اسلامی متوجه آنها بوده واست  ، سایر اقلیتها نیز بدلیل تبلیغات سوء دشمن نسبت به نظام جمهوری اسلامی خوشبین با فراز ونشیب آن خوشبین نمیباشند.

کمیت وکیفیت حضور و فعالیت گروهها واحزاب در سالهای اول پیروزی انقلاب اسلامی

توجه 1- با حضور مردم انقلابی در صحنه با خصوصیات و سه ویژگی، ایمان وبصیرت ، وحدت کلمه ، واطاعت از ولایت (مطلق) فقیه ، خیلی سریع صف مردم انقلابی وحزب الهی  ، با گروههای ضد انقلاب مشخص و تفکیک گردید وهمه گروههای ضد انقلاب چپ، راست،التقاط، دگر اندیش ولیبرال، فرق ومذاهب ، بواسطه مردم و توسط مسئولین امنیتی وسیاسی وقضائی مهار گردیدند وتا پایان سال 1362، دیگر اثری از ضد گروههای انقلاب در داخل کشور نبود وفعالیت محدود ومحصوربرخی از آنها به نقاط بیرون از مرزها کشیده شده بودو بجز منافقین که به کشورهای اروپائی ونهایتا عراق پناه برده بودندو خیانت آنها به کشور وملت ایران در کمک به دشمن درجنگ  فعالیت سایر گروهها نمود واثری در کشور نداشت.

توجه 2- مواضع ونظر مسئولین کشوری وبخصوص مواضع سیاسی دولتمردان  نقش اساسی وحیاتی در کمیت وکیفیت احزاب وگروهها در طول حکومت جمهوری اسلامی ایران داشته است و احزاب وگروهها در بصورت ویژه در هر ر دوره ریاست جمهوری دچارفراز ونشیب هائی شده اند که وضعیت احزاب وگروهها در جمهوری اسلامی ایران د در مقاطع حکومتی دولتها ، قابل تامل و بررسی است ودرقسمتهای آینده به بررسی احزاب وگروهها در دولتهای جمهوری اسلامی ایران وبخصوص به سرنوشت احزاب وگروههائی که مورد اشاره قرار گرفت، خواهیم پرداخت. انشاءالله

 


  • حسن مومنیراد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی