دشمنان اصلی

دشمن اصلی کیست؟ دشمنان اصلی امریکا واسرائیل هستندو برخی از دولتها وگروههاوعناصر فریب خورده بعنوان عوامل اجرائی و دشمن فرعی میباشند و همیشه درصدد یورش وتهاجم باشیوه سخت، نیمه سخت ونرم علیه جبهه اسلام ومسلمین و همچنین انقلاب اسلامی نشآت گرفته ازارزشهای اسلامی درسراسرجهان می باشند

دشمنان اصلی

دشمن اصلی کیست؟ دشمنان اصلی امریکا واسرائیل هستندو برخی از دولتها وگروههاوعناصر فریب خورده بعنوان عوامل اجرائی و دشمن فرعی میباشند و همیشه درصدد یورش وتهاجم باشیوه سخت، نیمه سخت ونرم علیه جبهه اسلام ومسلمین و همچنین انقلاب اسلامی نشآت گرفته ازارزشهای اسلامی درسراسرجهان می باشند

دشمنان اصلی

سالهاست بودکه جهان در دست دوابرقدرت شرق وغرب مورد استعمارواستثمارقرارگرفته بود وهمه ی دار وندار آنها مورد غارت وچپاول این دوابرقدرت قرارگرفته بود، باپیروزی جمهوری اسلامی ایران با مبانی اعتقادی اسلام ناب محمدی(ص) با شعارنه شرقی ،نه غربی ، جمهوری اسلامی باایدئولوژی متفات باآنها وایجاد وضعیت سیاسی با استراتژی اسلامی و بروز نوعی قدرت فراگیر ودرعین حال غیر وابسته به شرق ویا به غرب موجب نگرانی وایجادزنگ خطر برای دوابرقدرت مذکور گردید وبا فروپاشی شوروی سابق وقدرت شرق ، امریگائیها احساس کردند تنها قدرت موجود درجهان هستندوبه نوعی کدخدائی بردهکده کوچک جهانی میباشند ودنبال منافع آن بودن ولیکن بقای نظام مقدس جمهوری اسلامی باوحدت وایمان مردم واطاعت از ولی فقیه وبخصوص با صدور انقلاب اسلامی ایران با ارزشهای دینی وانقلابی ملت ایران وبیداری اسلامی ازپی صدور انقلاب درسایرکشورهای مسلمان منطقه وحتی غیر مسلمان ودرعین حال مظلوم سایرمناطق ،بتدریج منافع استعماری واستثماری غرب وصهیونیست بین الملل و موجودیت دولتهای دست نشانده غربی و دولت اسرائیل غاصب به خطر افتاد واین موضوع امریکائیها رابرآن داشت که بصورت علنی وبصورت وسیع وعمیق تر از گذشته با تحریک سایر دولتهای مزدور داخلی وخارجی وگروههای غیر اسلامی وتحریک قومیتهای محلی ومتاسفانه تاحدودی بنام اسلام( اسلام امریکائی) باایجادجنگ ودرگیریهای محلی، قومی، فرقه ای و مذهبی ازگسترده شدن عمق صدور انقلاب ایران واسلام گرائی جلوگیری کنند وبا برخورداری وبهره گیری از ابزارهای بین المللی نیز در تشدید محدودیتها وتحریمها علیه انقلابیون وگرایشهای اسلامی(اسلام ناب محمدی(ص)) جلوگیری نمایند و با سیاست انگلیسی بامعرفی چهره نادرست خود ، دشمن اصلی در این حوادث و درگرفتاریهای منطقه را گروهها وجریانات وابزارهای درگیر دردوجبهه حق وباطل معرفی نمایند وخود را بعنوان خیرخواه ویادشمن غیر اصلی جابیندازند واین درصورتی است که دشمن اصلی اسلام ومسلمین وملتهای آزاده جهان امریکا واسرائیل و دولتهای همدست با آنها دراروپا ودرمنطقه هستند وسایر فعالان و درگیر در جبهه مقابل ، عناصر وایزارهای دست نشانده آنها واز دشمنان فرعی اسلام ومسلمین وملتهای آزاده جهان میباشند وملتهای مسلمان وآزاده وبا بصیرت باید اولا دشمن اصلی از فرعی را تشخیص دهد و تمام دفاع وتهاجم خود را متوجه دشمن اصلی بنمایند- غافل نمانیم

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
نویسندگان


¨      بسم الله الرحمن الرحیم

¨      احزاب وگروهها

¨      یا

¨      جریان شناسی

 

¨      بنام خدا

¨      عواقب واثرات واقعی توافق اولیه وین وسناریوی امریکا علیه جمهوری اسلامی ایران
ادامه اقدامات وسخن پراکنی وزیاده خواهی انگلیس پس از توافق اولیه  ژنو

¨      9-درحین ادامه گفتگوهای5+1 وعدم دستیابی به نتایج خوب وموفق در فروردین 1393 وزارت دارایی انگلیس با انتشار بیانیه‌ای، به بهانه حقوق بشر، تحریم‌ها علیه 15 مقام کنونی و سابق ایران را تمدید کرده و اطلاعات مربوط به تحریم‌های علیه آن‌ها را به روز رسانی کرده است. فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح و نیز وزیر اطلاعات دولت سابق، از جمله افرادی هستند که نامشان در این لیست وجود دارد.

¨      «حسن فیروزآبادی» فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح، «حیدر مصلحی» وزیر اطلاعات دولت سابق، «قربانعلی دری نجف آبادی» و «سعید مرتضوی» از جمله افرادی هستند که نامشان در این لیست وجود دارد.

¨      وزارت دارایی انگلیس در این بیانیه خواستار بلوکه شدن دارایی های این افراد در انگلیس شده و نهادهای مالی این کشور را از هرگونه مراوده با آن ها منع کرده است.

¨      انگلیس تاکنون جمعا نام 86 ایرانی را در لیست تحریم های خود قرار داده است. افرادی که در لیست تازه منتشر شده، آمده، پیش از این هم در فهرست تحریم های انگلیس بوده اند، اما در لیست امروز اطلاعات این افراد به روز شده است.

¨      محمود عباس زاده مشکینی، سید مرتضی بختیاری، حمیدرضا عمادی، محمد حسینی، محمد صالح جوکار، عزیزالله رجب زاده، محمود سالارکیا و حجت الله سوری دیگر افرادی هستند که اطلاعات آن ها در این لیست به روزرسانی شده است.

¨      عواقب واثرات واقعی توافق اولیه وین وسناریوی امریکا علیه جمهوری اسلامی ایران
ادامه اقدامات وسخن پراکنی وزیاده خواهی دادگستری امریکا پس از توافق اولیه ژنو

¨      10-درآواخر فرودین سال1393 ونزدیک بودن مرحله بعدی گفتگوی5+1 دادگستری امریکا رای مصادره ساختمان بنیاد بنیاد علوی، آرابا صدور صورتحساب 16 میلیارد دلاری دادگاه‌های امریکا برای شاکیان یهودی علیه ایران  توقیف کردند.

¨      نکته جالب اینکه دراخباراعلام میدارندتاکنون حدودمبلغ 4/5 میلیارددلاردارائیهای بلوک شده ایران بابت توافق نامه ژنو آزاد شده است ، هرچند گوشه ای از آن به ایران نرسیده است واین اموال در رای اول بابت 5 میلیارد دلار طلب واهی شاکیان بابت خسارت (اتهام) تروریسم توقیف شده است.

¨      11-دراواخر فروردین ماه سال1393 پس ازکنگره وسنا دولت امریکا(اوباما)درتقابل با ایران ودرحین گفتگوی5+1قانون منع ورود حمید ابوطالبی نزدیکترین چهره‏سیاسی به رئیسجمهور (دکتر حسن روحانی) بعنوان سفیر جدید ایران در سازمان ملل راتصویب وبرای او ویزا صادر نکردند.

¨      نکته: آیا خوش‌بینی افراطی دولت به امریکا متوقف میشود؟

¨      شش دور گفتگوی جدید-11 ماه پس از توافق ژنو- تحریم جدید از طرف امریکا

¨      پس از 6 دور گفتگوی معروف به مذاکرات ژنو در طول یکسال فعالیت دولت یازدهم وکشیده شدن موضوع به مذاکرات دو جانبه برای رسیدن به توافق هسته ای ، وزارت خزانه داری ایالات متحده امریکا در یک اقدام خصمانه جدید در روز چهارشنبه مورخ 5 /6 / 1393در ادامه تلاش‌های خصمانه این کشور علیه تهران،تحریم‌های جدیدی را علیه چند شرکت‌های مهندسی ایرانی بدین شرح اعمال کرد.

¨      شرکت "پی.جی.اس" را به دلیل مرتبط بودن با صدرا تحریم کرد. این وزارت در عین حال اعلام کرد که علاوه بر مسدود کردن سرمایه‌های این شرکت‌ها، هر موسسه مالی خارجی را که با آنها تجارت کند، از دسترسی به آمریکا محروم می‌کند.

¨      خزانه داری آمریکا مدعی است که کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نقش مهمی را در تلاش های ایران در پیشبرد برنامه موشکی و انتقال دیگر محموله‌های نظامی برای این کشور داردشرکتهایی که تحریم شدند شامل بانک آسیا، معراج ایر و شرکت کشتیرانی لیسام مارین سرویسز هستند. شرکتهای باری معراج ایر و کاسپین ایر متهم شده اند به سوریه و مناطق دیگر برای کمک به دولت اسد و گروه‌های ترور محموله‌هایی را حمل کرده اند.

¨      شش دور گفتگوی جدید-11 ماه پس از توافق ژنو- تحریم جدید از طرف امریکا

¨      شرکت‌های دیگر که هدف تحریمهای جدید قرار گرفتند شرکت ترکیه ای پایونیز لجستیکی و شرکت تایلندی "هواپیمایی آسیایی لجستیک" بودند که متهم شدند برای هواپیمایی تحریم شده ماهان قطعات و لوازم هواپیمایی فراهم کرده اند.

¨      وزارت خزانه داری آمریکا بانک آسیا را که مستقر در مسکو است متهم کرد نام خود را تغییر داده است تا ارسال بیش از 13 میلیون دلار آمریکا از روسیه به ایران را تسهیل کند. این بانک از سال 2013 با بانک توسعه صادرات ایران که در اکتبر سال 2008 تحریم داشت، همکاری داشت.

¨      پنج بانک دیگری که به عنوان موسسات مالی ایرانی شناخته شدند هدف تحریم‌های آمریکا قرار گرفتند. این بانک‌ها شامل بانک خاورمیانه، بانک قوامین، بانک قرض الحسنه رسالت، بانک بین المللی کیش و بانک کفالت که در تاجیکستان مستقر است، هستند.

¨      شش دور گفتگوی جدید-11 ماه پس از توافق ژنو- تحریم جدید از طرف امریکا

¨      وزارت خارجه آمریکا در یک اقدام موازی چهار شرکت را به بهانه کمک به برنامه هسته ای ایران تحریم کرد. شرکت اماراتی گولدن تکس به دلیل کمک به بخش کشتیرانی ایران و شرکت ایتالیایی دیتین به دلیل همکاری با صنعت پتروشیمی هدف این تحریم‌ها قرار گرفتند.

¨      این تحریم‌هادارایی‌هایی را که این شرکت‌هاوافراد درآمریکا دارند بلوکه می‌کندوآنها راازدسترسی به سیستم مالی آمریکامحروم می‌سازد،هر شرکت خارجی که با این شرکت‌ها همکاری کند نیزممکن است هدف تحریم قراربگیرد.

¨      آدام زوبین،مدیراداره کنترل سرمایه‌های خارجی دروزارت خزانه داری آمریکا تحریم این افراد و شرکت‌ها را دارای علامتی روشن به جامعه بین المللی‌ مبنی بر آن خواند که تلاش‌های ایران برای گریزاز تحریم‌ها مغفول نمی‌ماند.”

¨      توجه: این تحریم بی ارتباط با موضوع ادامه وگسترش اختلافات بین روسیه وامریکا واروپا بر سر اوکراین نمیباشد.

¨      گرایش وتبدیل شدن مذاکرات 5+1 به مذاکرات ایران وامریکاه واتحادیه اروپا

¨      دور دهم گفتگوها به گفتگوهای سه جانبه بین ایران وامریکا ونماینده اتحادیه اروپا(ظریف،جان کری،اشتون) تبدیل شد ودرحین تمدید تحریمها توسط امریکا ، تصمیم گیری نهائی به هفت ماه بعد (تیرماه94)موکول شد.

¨      درتاریخ13/ 1/ 94 پس ازچندین دور گفتگوبین ایران وبرخی از اعضای 5 +1 توافق وبیانیه مشترک درلوزان سوئیس صادرگردید

¨      محدود شدن فعالیتهای هسته ای ایران- لغو مشروط تحریم ها ونظارت بیشتر درداخل کشور

¨      نتیجه 13 سال مذاکره برنامه جامع مشترک یا برجام

¨      روز سه شنبه مورخ 23/ 4/ 94 پس از ۱۳ سال مذاکرات پر فراز و فرود ایران و کشورهای ۱+۵ برای احقاق حقوق هسته ای مردم ایران، سرانجام دو طرف به توافقی بانام ( برنامه جامع اقدام مشترک = برجام) رسیدند و این توافق به صورت رسمی از سوی وزیر امور خارجه ایران و هماهنگ کننده مذاکرات ۱+۵ قرائت شد.

¨      برهمین اساس محمد جواد ظریف و فدریکا موگرینی مذاکره کنندگان ارشد ایران و ۱+۵ با حضور در جمع خبرنگار در مقر سازمان ملل در شهر وین اتریش، با قرائت بیانیه ای مشترک از توافق دو طرف خبر دادند.

¨      این در حالی است که منابع روسی نیز متن کامل ۱۵۶ صفحه ای توافق را منتشر کرده اند که بررسی آن نیازمند زمان بوده و قضاوت ابتدایی در باره توافق را دشوار کرده است. با این حال و بر اساس بررسی های کلی، ابهامات قابل توجهی در توازن داده ها و ستانده ها وجود دارد.

¨      نتیجه 13 سال مذاکره برنامه جامع مشترک یا برجام واعلام توافق برجام از طرف ایران واتحادیه اروپا در وین

¨       اعلام توافقنامه ظریف وموگرینی:

¨      امروز یک روز تاریخی است. برای ما افتخار بزرگی است که اعلام کنیم که به یک توافق درمورد موضوع برنامه هسته‌ای ایران دست یافته ایم.

¨       با شجاعت، اراده سیاسی، احترام متقابل و مدیریت عالی، ما آنچه را که دنیا بدان امید بسته بود به سرانجام رساندیم: یک تعهد مشترک به صلح، تلاش مشترک برای امن تر کردن دنیایمان. امروز همچنین یک روز تاریخی است، بدان جهت که ما در حال ساخت شرایط لازم برای اعتماد و ایجاد فصل جدیدی در روابطمان هستیم.

¨       این دستاورد محصول یک تلاش جمعی است.

¨       هیچ کس تصور نمی کرد که این کار آسانی باشد. تصمیمات تاریخ ساز هرگز آسان نیستند. ولی به رغم همه فراز و فرودهای این مذاکرات و تمدیدهای مکرر، امید و اراده، ما را قادر ساخت تا بر همه لحظات دشوار فائق آییم. ما همواره واقف بوده ایم که در قبال نسل حاضر و نسل های آینده مسئولیت داریم.

¨       به یمن تعامل سازنده همه طرف ها و تعهد و توانایی هیات‌هایمان، ما با موفقیت مذاکرات را به انجام رسانده و اختلافی را که بیش از ۱۰ سال به درازا کشیده بود، حل و فصل کردیم.

¨      نتیجه 13 سال مذاکره برنامه جامع مشترک یا برجام واعلام توافق برجام از طرف ایران واتحادیه اروپا در وین

¨      طی دهه گذشته، افراد بسیاری در پیشبرد این مذاکرات دشوار نقش داشته اند و ما از همه آنها تشکر می کنیم، همانطور که مایلیم از آژانس بین المللی انرژی اتمی برای نقش اساسی و همکاری نزدیک آن، و نیز از دولت اتریش برای حمایت و مهمان نوازی اش سپاسگزاری کنیم.

¨      ما، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور سیاست خارجی و امنیتی و وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، همراه با وزرای امور خارجه جمهوری خلق چین، فرانسه، آلمان، فدراسیون روسیه، انگلیس و ایالات متحده آمریکا، پس از ماه ها کار فشرده در سطوح و اشکال مختلف، در اینجا در وین گرد هم آمدیم تا متن «برنامه جامع اقدام مشترک» را بر مبنای مولفه های اساسی که در تاریخ ۱۳ فروردین ماه در لوزان سوئیس مورد موافقت واقع گردید، مذاکره کنیم.

¨      امروز، ما متن نهایی «برنامه جامع اقدام مشترک» را مورد توافق قرار دادیم.

¨       گروه ۱+۵ و جمهوری اسلامی ایران از این «برنامه جامع اقدام مشترک» تاریخی که ماهیت منحصرا صلح آمیز برنامه هسته ای ایران را تضمین کرده و نشانگر تغییر بنیادین در رویکرد آنها نسبت به این موضوع می باشد، استقبال می کنند. آنها انتظار دارند که اجرای کامل این برجام نقشی مثبت در صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی ایفا نماید. ایران مجددا تاکید می نماید که تحت هیچ شرایطی در پی سلاح های هسته ای، ساخت یا تحصیل آنها نخواهد بود.

¨       برجام دربرگیرنده برنامه‏ بلندمدت ایران مشتمل بر محدودیت های توافق شده در مورد برنامه هسته ای ایران بوده، و لغو جامع همه تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد و نیز تحریم های چندجانبه و یکجانبه مرتبط با برنامه هسته ای ایران، شامل گام هایی برای دسترسی در زمینه های تجارت، فن آوری، تامین مالی و انرژی، را موجب خواهد شد.

¨       برنامه جامع اقدام مشترک، مشتمل بر یک متن اصلی و ۵ پیوست فنی در مورد موضوعات هسته ای، تحریم ها، همکاری در زمینه انرژی هسته ای صلح آمیز، تاسیس کمیسیون مشترک و برنامه اجرایی می باشد. این اسناد با ذکر جزئیات و بسیار دقیق و پیچیده هستند بنابراین نمی توان خلاصه کاملی از آنها در اینجا ارائه کرد.

¨       متن کامل و پیوست های آن همین امروز در دسترس عموم قرار خواهد گرفت و ظرف چند روز آینده توسط گروه ۱+۵ برای تایید توسط شورای امنیت به آن شورا تسلیم خواهد شد.

¨       ما می دانیم که این توافق مورد موشکافی و تامل ژرف قرار خواهد گرفت. اما آنچه که ما امروز اعلام می کنیم تنها یک توافق نیست، بلکه یک توافق خوب است. توافقی خوب برای همه طرف ها و برای کل جامعه بین الملل.

¨       این توافق فرصت های جدیدی را خواهد گشود و گامی است رو به جلو برای پایان دادن به بحرانی که بیش از ۱۰ سال به طول انجامیده است.

¨       ما متعهدیم تا اطمینان حاصل کنیم که این برنامه اقدام به طور کامل اجرا شود و روی کمک آژانس بین المللی انرژی اتمی، حساب می کنیم.

¨       این پایان مذاکرات ماست اما پایان کار مشترک ما نیست. ما همچنان این وظیفه خطیر را مشترکا دنبال خواهیم نمود و از جامعه بین‌المللی می خواهیم که از اجرای این تلاش تاریخی حمایت کند.

¨      ابهامات زنگ شروع برجام بهمن1394

¨      حساسیت موضوع انتخابات مجلس وخبرگان رهبری درجمهوری اسلامی ایران

¨      عدم پایبندی وعدم تعیین تکلیف قطعی برجام از سوی سنای امریکا

¨      عدم پایبندی وعدم تعیین تکلیف قطعی برجام از سوی اتحادیه اروپا

¨      عدم تصمیم گیری نهائی مجلس وشورای عالی امنیت کشور بر  برجام

¨      ادامه توطئه ها علیه اسلام  ومسلمین بدلیل تناقص حیاتی بین استراتژیک ایران وامریکا

¨      توطئه های منطقه وسیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران

¨      اهداف غربیها از برجام

¨      ورود هیئت های اقتصادی ، سیاسی وتجاری امریکا ،فرانسه ، آلمان ، اتریش و.و.و.و. به جمهوری اسلامی ایران قبل از نتیجه نهائی برجام

¨      حضرت آیت الله خامنه ای در روز دوشنبه مورخ 26/ 5/ 94 در دیدار علما، صاحبنظران و میهمانان اجلاس مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام و اجلاس اتحادیه رادیو تلویزیونهای اسلامی، مبارزه با نقشه های استکبار در منطقه را مصداق بارز جهاد فی سبیل الله خواندند و با اشاره به مقابله قاطع با «تلاش امریکا برای سوءاستفاده از نتایج مذاکرات هسته ای و نفوذ اقتصادی سیاسی و فرهنگی در ایران»، افزودند: نقشه نظام سلطه در منطقه بر دو پایه ایجاد اختلاف و نفوذ استوار است که باید با نقشه های صحیح هجومی و دفاعی به مبارزه هوشیارانه و بی وقفه با آن پرداخت.
حضرت آیت الله خامنه ای، نظام سلطه و در رأس آن ایالات متحده امریکا را مصداق عینی و مظهر کامل «مفهوم دشمن» خواندند و تأکید کردند: آمریکا هیچ بهره ای از اخلاقیات انسانی ندارد و بدون هیچ ابائی و در پوشش الفاظ زیبا و لبخند، دست به خباثت و جنایت می زند. 

¨      رهبر انقلاب اسلامی سپس، به تبیین نقشه دشمن در شرایط کنونی پرداختند و افزودند: این نقشه بر دو پایه «ایجاد اختلاف» و «نفوذ» استوار است. 

¨      رهبر معظم انقلاب اظهار داشتند: به خیال خودشان در این توافقی که البته تکلیف آن معلوم نیست -نه معلوم است اینجا تصویب بشود و نه معلوم است آنجا تصویب بشود- نیت آنها این بود که از این توافق راهی پیدا کنند برای نفوذ در کشور؛ ما این راه را بستیم؛ ما این راه را به طور قاطع خواهیم بست.


اعلام آمار نهایی جان باختگان ایرانی منا: 464 نفر

با کمال تأثر و تألمی عمیق بدین­وسیله تعداد حجاج عزیز ایرانی که در حال احرام و انجام مناسک حج تاریخ 2/ 7 /1394 درمراسم رمی جمرات عید قربان سال 1436 در منا به آسمان پر کشیده و ملتی را عزادار نمودند 464نفر اعلام می­ شود.

سازمان حج و زیارت ایران آمار نهایی کشته شدگان ایرانی حادثه منا 464 نفر اعلام کرد.
به گزارش عصرایران، سازمان حج و زیارت ایران درباره آمار نهایی کشته شدگان ایرانی حادثه منا اطلاعیه ای به شرح زیر منتشر کرد

وَمَن یَخْرُجْ مِن بَیْتِهِ مُهَاجِرًا إِلَى اللَّهِ وَرَسُولِهِ ثُمَّ یُدْرِکْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلَى اللَّهِ(النساء – 100)
با عرض تسلیت به ساحت مقدس حضرت بقیة الله الاعظم (عج) و نیز به رهبر دلسوخته و داغدارمان حضرت آیت الله العظمی خامنه­ ای و به پیشگاه ملت شریف و بزرگ ایران و خانواده‌های تمامی جان ­باختگان فاجعه غمبار منا، از آنجا که با گذشت هفت روز از این واقعه تأسف­ بار و جستجوی بی­ وقفه و شبانه روزی تمامی بیمارستان­ها و مراکز درمانی در شهرهای مکه، جده و طائف و مناطق منا و عرفات، وضعیت مصدومین و مجروحین این حادثه دردناک کاملاً مشخص و اعلام شده است، با کمال تأثر و تألمی عمیق بدین­وسیله تعداد حجاج عزیز ایرانی که در حال احرام و انجام مناسک حج در منا به آسمان پر کشیده و ملتی را عزادار نمودند 464نفر اعلام می­ شود.

¨      حزب نزدیک به لاریجانی، حزب رهروان ولایت تشکیل شد

¨      حزب لاریجانی تشکیل شد ،  نیمه اول سال 1394 حزب رهروان توسط  نزدیکان حزبی دکتر علی لاریجانی

¨      عضو فراکسیون رهروان ولایت از تشکیل حزب لاریجانی خبر داد

¨      بهروز نعمتی، سخن‌گوی هیات‌رییسه مجلس نهم، با اشاره به تشکیل این حزب، گفت که کاظم جلالی، رییس مرکز پژوهش‌های مجلس، در روزهای آینده بیشتر پیرامون این حزب توضیح خواهد داد. به گفته نعمتی «اعضای این حزب را جمعی از فراکسیون رهروان ولایت و طرفداران علی لاریجانی در خارج از مجلس تشکیل می‌دهند».

¨      بهروز نعمتی سخنگوی هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی نامه نیوز با اشاره به تشکیل حزب علی لاریجانی گفت: این حزب تشکیل شده است.

¨      اعضای این حزب را جمعی از فراکسیون رهروان ولایت و طرفداران علی لاریجانی در خارج از مجلس تشکیل می‌دهند

¨      فراکسیون نسبتا قدرتمند رهروان ولایت تحت زعامت علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی به تشکیل یک حزب ختم خواهد شد؛ حزبی که قرار است علاوه بر اصولگرا بودن، اعتدال گرا هم باشد.

¨      در مانورهای سیاسی این فراکسیون که اکثریت مجلس نهم را در اختیار دارد و نمونه هایی از آن را در انتخابات هیات رییسه مجلس، تصمیم گیری هایی سیاسی مشخص در برابر سایر فراکسیون ها به خصوص فراکسیون تحت رهبری حدادعادل یعنی فراکسیون اصولگریان این ظرفیت عیان شد.

¨      حال به نظر می رسد که برای هدر نرفتن این ظرفیت، اصولگرایانی که در مجلس خود را اعتدال گرا می دانند و پیشقراول اعتدالگرایی در کشور بود و بیشترین هزینه را هم برای اعتدالگرایی پرداخت کرد" دست به کار شده اند. هر چند در دورن اردوگاه اصولگرایان، نسبت به این اقدام آنها نیز برداشت های متفاوتی وجود دارد.

¨      بیش از 240 حزب در کشور ثبت شده اند که از میان این همه حزب تاسیس شده نیمی از آنها هم به طور جدی فعالیت نمی کنند که علتش هم وجود احزاب دولت ساخته سابق و اکنون هم به نظر می رسد که احزاب مجلس ساخته باشد.

¨      وی افزود: متاسفانه در کشور ما به جای آنکه مجالس و دولت ها توسط احزاب تشکیل شوند و آنها نمایندگان خود را به دولت ها و مجالس گسیل کنند، به عکس این دولت ها و مجالس هستند که حزب تشکیل می دهند و نمایندگان خود را به احزاب خود ساخته می فرستند و این مثل این است که شیپور را از سرگشاد آن بزنیم.

¨      این جبهه سیاسی تحت هدایت و رهبری ایشان و سایر شخصیت های معتدل درون اردوگاه اصولگرا احزاب و جریانات اصولگرا، اعتدالگرا و حتی اصلاح طلب میانه رو را زیر یک چتر سیاسی جمع کند که کارآیی به مراتب بیشتر از تشکیل حزب دارند.

¨      حزب نزدیک به لاریجانی، حزب رهروان ولایت تشکیل شد

¨      بنابر یک نیازی که در جامعه احساس می شود اقدام به تشکیل این حزب می کنند که یک نوع نه گفتن به جریان تندرویی است که شاهد هستیم این روزها خود را به جامعه روحانی نزدیک کرده است تا محوریت وحدت اصولگریان را بر عهده بگیرد که نتیجه لازم هم در نهایت حاصل نخواهد شد.

¨      کاظم انبارلوئی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به تلاش اصولگرایان برای ایجاد وحدت و همگرایی در جریان اصولگرایی گفت: اصولگرایان بعد از عدم توفیق در سال ۹۲، به این فکر افتادند که برای ایجاد همگرایی تلاش بیشتری کنند و قطعا در انتخابات آینده به وحدت و همگرایی خواهیم رسید.

¨      عضو شورای مرکزی موتلفه اسلامی،گفت: جریان اصولگرایی فعالیت‌ها و گفتگوهایش را در راستای وحدت از مدت‌‌ها پیش‌ آغاز کرده و به نتایج خوبی رسیده که به زودی از این نتایج رونمایی می‌شود.

¨      وی در ادامه در پاسخ به این سوال که موضع جبهه پیروان در مورد تاسیس حزب رهروان توسط لاریجانی چیست؟ گفت: هر ظرفیتی که در جریان اصولگرایی فعال شود، اعم از کنش‌ها و واکنش‌های سیاسی یک رجل، یک حزب و یا گروه سیاسی را یک فرصت برای تحرک و پویایی جریان اصولگرا می‌دانیم.

¨      عضو شورای مرکزی موتلفه اسلامی، با بیان اینکه هیچ حزب سیاسی جا را برای فعالیت دیگر احزاب و شخصیت‌های سیاسی تنگ نمی کند، تصریح کرد: تشکیل این حزب را یک فرصت می دانیم برای هم‌افزایی بیشتر برای رسیدن به اصولی که به آن معتقدیم. اصولی همچون اعتقاد به قانون اساسی، خط امام و ولایت فقیه که در سایه این هم افزایی تحقق می یابد.

¨      یاران احمدی نژاد وتشکیل حزب یکتا

¨      جبهه یاران کارآمدی و تحول ایران اسلامی (با سرنام یکتا) تشکلی سیاسی اصولگرا در ایران است که برخی اعضای دولت دهم و نمایندگان مجلس و نیز دولت نهم تشکیل داده‌اند.

¨      پس از انتخابات ریاست‌جمهوری و روی کار آمدن دولت یازدهم، تعداد زیادی از دولتمردان یا فعالان در دولت پیش کنار رفتند.

¨      از همین‌رو تعدادی از آنان به همراه چند تن از ایشان جلسه‌های برگزار می‌کردند تا اینکه پس از یک سال و نیم جبههٔ یکتا را تشکیل دادند.

¨      جبههٔ یکتا ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ اعلام موجودیت کرد.

¨      فریدون عباسی: رئیس سازمان انرژی اتمی دولت دهم

¨      حمیدرضا حاجی‌بابایی: وزیر آموزش و پرورش دولت دهم

¨      محمدمهدی زاهدی: وزیر علوم دولت نهم و نمایندهٔ مجلس نهم

¨      کامران دانشجو: وزیر علوم دولت دهم

¨      حسن طریقت منفرد: وزیر بهداشت دولت دهم

¨      سید محمد حسینی: وزیر ارشاد دولت دهم

¨      مسعود زریبافان: معاون احمدی‌نژاد و رئیس بنیاد شهید دولت دهم

¨      محمد عباسی: وزیر ورزش و جوانان دولت دهم

¨      لطف‌الله فروزنده: معاون پارلمانی دولت دهم

¨      علیرضا علی‌احمدی: وزیر آموزش و پرورش دولت نهم

¨      ابراهیم عزیزی: معاون توسعه و برنامه‌ریزی دولت نهم

¨      اسدالله عباسی: وزیر تعاون و کار دولت دهم

¨      البته برای تاسیس این مجموعه هیچ نوع استمزاج و نظرخواهی از احمدی نژاد صورت نگرفته است و این موضوع اصولا به آقای احمدی نژاد یا نزدیکان وی ارتباطی ندارد؛ در واقع این موضوع ابتکاری است که از طرف وزیران و معاون رئیس جمهور دولت قبل صورت گرفته است.

¨      یک فرد نزدیک به رئیس دولت های نهم و دهم تصریح کرد: این مجموعه از 17 عضو سابق دولت شده است که ریاست این شورا به عهده مصطفی محمد نجار وزیر کشور دولت دهم است.

¨      معرفی ائتلاف ائتلاف آبادگران ایران اسلامی، ائتلاف آبادگران ایران اسلامی

¨      ائتلاف آبادگران ایران اسلامی، ائتلاف آبادگران ایران اسلامی

¨      ائتلاف آبادگران ایران اسلامی که به طور غیررسمی آبادگران نامیده می‌شود نام ائتلافی اصولگرا می‌باشد که در جریان دومین انتخابات شوراهای اسلامی به عنوان یک فهرست انتخاباتی تشکیل شد و موفق به تصاحب ۱۴ کرسی از ۱۵ کرسی این انتخابات شد. این ائتلاف در انتخابات مجلس هفتم هم توانست تمامی ۳۰ کرسی تهران در مجلس شورای اسلامی را به خود اختصاص دهد.

¨      آبادگران در دوره دوم انتخابات ریاست جمهوری ایران (۱۳۸۴) و انتخابات ریاست جمهوری ایران (۱۳۸۸) از محمود احمدی‌نژاد حمایت کرد. احمدی‌نژاد از سوی همین جریان به شهرداری تهران انتخاب شده بود.

¨      قبل از انتخابات دومین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، شورای هماهنگی نیروهای انقلاب اسلامی تصمیم گرفت تشکلی را با نام جدیدی در انتخابات شوراها شرکت دهد. در همین راستا سر انجام «آبادگران ایران اسلامی» به تصویب رسید و قرارشد محمود احمدی‌نژاد و حسین فدایی مسئولیت انتخاب کاندیداها و هدایت تبلیغات انتخاباتی را درتهران، مراکز استان‌ها و شهرستان‌های مهم برعهده بگیرند.

¨      حزب آزادگی ایران اسلامی ،حزب نزدیک به قالیباف مجوز گرفت

¨      حزب نزدیک به قالیباف مجوز گرفت

¨      درمردادماه سال 1394  حزب «آزادگی ایران اسلامی» متعلق به «عیسی کاکوئی»، مشاور شهردار تهران، مجوز گرفته است. این خبر را خود «کاکوئی» با عنوان دبیرکل موقت این حزب به خبرگزاری تسنیم داده است. او گفته به‌ زودی قرار است پیش‌کنگره و کنگره حزب هم برگزار شود.

¨      تاکنون جزئیات بیشتری منتشر نشده است و این در حالی است که شهردار تهران پیش‌تر گفته بود: «ما حزبی به ثبت نرسانده‌ایم»؛ شاید منظور شهردار تهران این بوده است که او قرار نیست عنوان رسمی دبیرکل را داشته باشد یا در شورای مرکزی آن حضور پیدا کند. احتمالا او قرار است در نقش پدرخوانده پشت صحنه باقی بماند.

¨      حزب آزادگی ایرانی اسلامی مجوز فعالیت گرفت

¨      به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، حزب آزادگی ایرانی اسلامی مجوز فعالیت گرفت.

¨      گفتنی است، طرح راه اندازی این تشکل سیاسی از دو سال پیش مطرح شد که قرار است در قالب جریان اصولگرایی فعالیت کند که در روزهای آینده اعضای هیئت موسس استراتژی‌های این حزب را اعلام خواهند کرد.

¨      حزب ندای ایرانیان تاسیس شد

¨      حزب ندای ایرانیان

¨      یک تشکل سیاسی اصلاح‌طلب در جمهوری اسلامی ایران است که در مرداد ۱۳۹۳ از وزارت کشور درخواست مجوز کرد. بیشتر اعضای این حزب سیاسی از اعضای اصلی ستاد ملی جوانان اصلاح‌طلب، شورای مشاورین سید محمد خاتمی و دیپلمات‌های نزدیک به دولت روحانی هستند. صادق خرازی مشاور ارشد خاتمی، نماینده پیشین ایران در سازمان ملل و سفیر اسبق ایران در فرانسه از جمله اعضای این حزب

¨      شکل‌گیری حزب

¨      شهاب طباطبایی، رئیس سابق شاخه جوانان حزب مشارکت و از موسسان حزب جدید ندای ایرانیان زمینه تاسیس ندای ایرانیان را اینگونه توضیح داد: شاید بیش از هشت سال است که ما با دوستان و فعالان شاخه جوانان احزاب اصلاح‌طلب و اصولگرا جلسات متعددی داشتیم و هم‌اندیشی می‌کردیم. یکی از مسائلی که مورد تفاهم قرار گرفت این بود که ما هیچ پیشینه تمایز و دعوایی با یکدیگر نداشتیم. ممکن است دوستان و عزیزان بزرگ‌تر، از شروع انقلاب و قبل از آن، چالش‌هایی در روش و حتی منش با یکدیگر داشته باشند و این مسئله طی این سال‌ها بیشتر شده است اما در آن جلسات هم‌اندیشی جوانان احزاب متوجه شدیم که ما نقطه افتراقی جز دیدگاه‌های سیاسی‌مان نداریم و پس از مدتی به این جمع‌بندی رسیدم که ضرورتی ندارد ما ادامه‌دهنده اختلافات باشیم بلکه ما می‌توانیم با تکیه و تاکید بر مشترکات گام‌های جدیدی را آغاز کنیم.

¨      وجه تسمیه

¨      یکی از اعضای هیئت مؤسسان این تشکل، دلایل نام‌گذاری ندا اینگونه بیان شده است

¨      با توجه به شرایطی که بعد از ۸۸ به وجود آمد و برای احزاب و گروه‌های اصلاح‌طلب فعالیت با همان اسم امکان‌پذیر نبود، بسیاری از احزاب جلوی فعالیتشان گرفته شده بود، دلیل دوم هم این بود که نیروهای اصلاح‌طلب یا در زندان بودند یا منفعل شده یا اینکه هجرت را انتخاب کرده یا به هر حال ممنوعیتی داشته‌اند. این مجموعه با مشورتی که با آقای خاتمی صورت گرفته شکل گرفت، در حالی که به ما می‌گویند نسل دوم اصلاحات، ما عبارت نسل دوم را به کار نبردیم و توصیه آقای خاتمی هم بود که از این عنوان استفاده نکنیم ما می‌خواهیم درون حاکمیت کار سیاسی کنیم و برای اصلاحات دستاوردهای جدید به دست آوریم.

¨      اولین مراسم غیر رسمی این حزب را می‌توان مراسم عزاداری محرم در منزل صادق خرازی دانست. در این مراسم برخی از نزدیکان و جوانان فعال در این حزب و تعدادی از شخصیت‌های سیاسی مانند سید محمد خاتمی، غلامحسین کرباسچی، جواد ظریف، محمدرضا خاتمی، محمود دعایی، مسعود خامنه‌ای، علی جنتی، اسحاق جهانگیری و... شرکت کردند.

¨      استفای صادق خرازی

¨      در ایتدای تشکیل حزب صادق خرازی به دلیل فشار اصلاح طلبان استفا داد این استفا توسط شورای مرکز مورد قبول واقع نشد

¨      حزب اتحاد ملت ایران تاسیس شد

¨      حزب اتحاد ملت ایران اسلامی دبیرکل علی شکوری راد

¨      حزب اتحاد ملت ایران اسلامی حزبی اصلاح طلب است که زمزمه تأسیس آن در دی ماه ۱۳۹۳ شنیده شد. نهایتاً حزب اتحاد ملت ایران اسلامی در ۳۱ فروردین ۱۳۹۴ با موافقت کمیسیون ماده ۱۰ احزاب از وزارت کشور مجوز گرفت.

¨      در بیانیه اعلام موجودیت این حزب آمده است که جمعی از فرزندان ملت بر آن شده‌اند تا به پشتوانه قانون اساسی و به اتکای حقوق ملت مندرج در فصل سوم آن گامی نو در جهت پیشبرد آرمان‌های انقلاب و نیازهای اصلاحات بردارند.

¨      ساختار

¨      نخستین کنگره حزب اتحاد ملت ایران در مرداد ۱۳۹۴ در تهران برگزار شد و علی شکوری راد به عنوان دبیر کل این حزب انتخاب شد. از اعضای شورای مرکزی این حزب می‌توان به آذر منصوری، علی تاجرنیا، هادی خانیکی،محمد کیانوش راد، حمیدرضا جلایی‌پور، ولی‌الله شجاع پوریان، فاطمه راکعی، عماد الدین خاتمی و مصطفی درایتی اشاره کرد. این شورا ۳۰ نفر عضو دارد.

¨      تأسیس و واکنش‌ها

¨      سخنگوی وزارت کشور در اولین واکنش به تأسیس این حزب گفت که در جلسه کمیسیون ماده ۱۰ احزاب به تاریخ ۱۹ دیماه دربارهٔ ارائه مجوز به این حزب تصمیم گیری می‌شود. وزیر کشور نیز اعلام کرد که از وزارت اطلاعات و سایر نهادها دربارهٔ این حزب استعلام کرده و در صورت عدم موافقیت نهادها رد خواهد شد.

¨      یک هفته پیش از تأسیس این حزب اصولگرایان جنجال فراوانی براه انداخته و مدعی شدند که این حزب بدل حزب مشارکت (جبهه مشارکت ایران اسلامی) است. به ادعای آنان حزب مشارکت منحل شده است. مصطفی تاج زاده از جمله اعضای اصلی این حزب است که همچنان در زندان به سر می‌برد و بسیاری دیگر از اعضای مؤثر آن همچون آذر منصوری، سعید حجاریان، عبدالله رمضان زاده، محسن میردامادی، و ... مدتی را پس از انتخابات سال ۱۳۸۸ دستگیر شده و در زندان بودند.

¨      راه‌اندازی حزب براندازان؛ کاملاً شیک و شبه‌قانونی

¨      خبرگزاری تسنیم: "این یک اتفاق استثنایی و عجیب است که تنها ممکن است در کشور ما اتفاق بیفتد؛ حزبی که با حکم قضایی "قانوناً" منحل اعلام شده، تنها با یک تغییر اسم (و نه اعضای اصلی و نه حتی لوگوی حزب سابق) به عرصه سیاسی کشور بازمی‌گردد!"

¨      حزب "اتحاد ملت ایران" آمیزه‌ای از اعضای سابق حزب مشارکت با اصلاح‌طلبان جدید است که اتفاقاً اعضای اصلی و ستون فقرات این حزب را اعضای حزب منحله سابق تشکیل داده‌اند.

¨      اسامی برخی از اعضای اصلی این حزب به این شرح است:

¨      1 -علی شکوری راد نماینده مجلس ششم و عضو جبهه مشارکت ایران اسلامی

¨      2- آذر منصوری عضو شورای مشاوران خاتمی و عضو شورای مرکزی و معاون سیاسی دبیرکل جبهه منحله مشارکت که در شهریور 1388 دستگیر شد و در اسفند همان سال حکم 3 سال زندان از شعبه 28 دادگاه انقلاب دریافت کرد

¨      3- علی تاجرنیا عضو شورای مرکزی جبهه منحله مشارکت است. او نماینده مردم مشهد در مجلس ششم بوده است.

¨      4- هادی خانیکی از اعضای شورای مرکزی جبهه منحله مشارکت

¨      5-محمد کیانوش‌راد نماینده مردم اهواز در مجلس ششم و عضو جبهه منحله مشارکت

¨      6- حمیدرضا جلایی‌پور، عضو شورای مرکزی جبهه منحله مشارکت

¨      7- فاطمه راکعی نمایندهٔ مجلس ششم شورای اسلامی و از اعضای جبهه منحله مشارکت.

¨      اعضای اصلی و به‌تعبیری ستون فقرات حزب تازه‌تأسیس اتحاد ملت ایران اسلامی، اعضای سابق جبهه مشارکت هستند و بی‌جهت نیست که حتی لوگوی این حزب تازه‌تأسیس نیز، یادآور لوگوی جبهه مشارکت است. گویی مؤسسان حزب تعمد دارند که "این‌همانی" خود با جبهه منحله مشارکت را به هر طریق ممکن به اطلاع عموم برسانند!

¨      حزب اتحاد ملت ایران تاسیس شد

¨      این مورد استثنا را قطعاً باید از عجایبی دانست که تنها ممکن است در کشور ما اتفاق بیفتد، حزبی که به‌واسطه اقدامات غیرقانونی و با حکم قضایی، "قانوناً" منحل اعلام شده است، تنها با یک تغییر اسم (و نه اعضای اصلی و نه حتی لوگوی حزب سابق) بتواند به عرصه فعالیت سیاسی کشور بازگردد.

¨      سوابق برخی از همین اعضای شورای مرکزی حزب تازه‌تأسیس که در حزب منحله مشارکت نیز عضویت داشته‌اند، نشان می‌دهد که از برخی اعضای شورای مرکزی این حزب خروارها مطلب علیه اسلام سیاسی و اجتماعی، ولایت فقیه و سیاست‌های کلی نظام وجود دارد. تجربه گذشته نیز نشان داده است که به‌محض فراهم بودن شرایط، به‌دنبال تحقق منویات خویش بوده‌اند و در این راه از هیچ کاری، حتی فتنه 88 و شورش علیه 24 میلیون رأی خودداری نکرده‌اند. حال، مجوز دادن دوباره به جمعی که سابق بر این بارها "نابرادری" و "غیرخودی" بودن خود را با نظام ثابت کرده و دل به ارزش‌های آن سوی مرزها بسته‌اند، چه معنایی دارد؟ قصور دولت در این زمینه به هیچ وجه قابل توجیه نیست.

¨      نامه 23 مهر 90 "143 فعال سیاسی و مدنی به محمد خاتمی"، دو سال پس از فتنه 88 نگاشته شده و در آستانه انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی تأکید شده است: "حداقل شرایط برای برگزاری انتخابات آزاد، سالم و عادلانه وجود ندارد". و جالب آنکه نام اکثر امضا کنندگان نامه را امروز می‌توان در اعضای حزب اتحاد ملت پیدا کرد. وزارت کشور چه تضمینی می‌دهد اگر افراد مذکور، این بار در قامت یک حزب قانونی به روند انتخابات مجلس دهم و یا خبرگان رهبری اعتراض نکرده و آن را غیرآزاد و ناسالم بخوانند؟

¨      کما اینکه در همان نامه نیز تأکید کرده‌اند: "در صورت ادامه وضع موجود، کمترین چشم‌انداز روشنی برای صیانت از آرای مردم و برگزاری انتخابات آزاد، سالم و منصفانه وجود نخواهد داشت!".

¨      باز هم باید تأکید کرد که گرچه حزب اتحاد ملت اکنون با مجوز وارد فعالیت شده و حق قانونی او برگزاری کنگره و اعلام موضع است، اما بر اساس همین قانون (ماده 17 قانون احزاب)  اگر حزبی با فعالیت خود به هر طریقی "موازین اسلامی و اساس جمهوری اسلامی" را نقض کرده و همچنین "فعالیتی که به نقض استقلال کشور منجر شود" را مرتکب و یا "آزادی‌های مشروع دیگران" را نقض و یا "تهمت، افترا و شایعه‌پراکنی" را در دستور کار قرار داده و یا از طریق دیگر "وحدت ملی" را نقض کند، کمیسیون ماده 10 احزاب می‌تواند پروانه این حزب را توقیف و همچنین حزب را برای انحلال به دادگاه معرفی کند.

¨      یکی از فعالان ملی ــ مذهبی خارج کشور، با استقبال از تشکیل این حزب می‌نویسد: "اگرچه به نظر می‌رسد این حزب قرار است صرفاً یک بازوی کمکی در وضعیت بن‌بست فعالیت احزاب اصلاح‌طلب باشد، اما به‌واقع این فرصت را به اصلاح‌طلبان می‌دهد تا با استفاده از آن وضعیت ساختاری قبلی خود را اصلاح کند و نیروهای عملگرای خود را در این حزب سازماندهی کند و از سوی دیگر نیروهایی را که طی یک دهه گذشته از حضور آنان در قدرت جلوگیری شده و رادیکالتر عمل می‌کردند، آزاد کند تا با عملیات ایذایی و مانور در خارج از زمین قدرت، فضای بهتری را برای پیشبرد اهداف کلی اصلاحات آماده کنند".

¨      به نظر می‌رسد همه فعالان سیاسی داخل و خارج کشور، متفق‌القول بر این باورند که حزب اتحاد ملت ایران اسلامی دقیقاً قرار است همان اهداف ناکام جبهه منحله مشارکت را راهبری کند، به‌جز مسئولان مربوطه در وزارت کشور که از فرط خوش‌بینی، مردم را درباره عملکرد خود، ناچار به بدبینی می‌کنند.

¨      آزموده را آزمودن خطاست؛ اکنون که پروانه فعالیت این حزب صادر شده است و مقامات وزارت کشور و کمیسیون ماده احزاب اصرار دارند این کار، "طبق روال قانونی" انجام شده است، برخی کارشناسان امید دارند که طبق همین "قانون" پروانه حزب مذکور طی مدت کوتاهی از تأسیس توقیف شود.

¨      حزب منحله مشارکت در پی تغییر تابلو برای بازگشت بی‌هزینه

¨      هنوز ندا به طور کامل در ذهن‌ها ننشسته بود که خبر شکل‌گیری حزب "اتحاد ملت ایران اسلامی" با محوریت مهره سفید‌های جبهه منحله مشارکت، بر روی خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفت؛ می‌شد حدس زد که اختلافات در اردوگاه اصلاحات تشدید خواهد شد.

¨      اینبار حزبی از اردوگاه اصلاحات قد علم کرد که در آن نه از "ندایی" خبری است، نه از "پویش" و نه "امید"؛ به نظر می‌رسد این بار مشارکتی‌های نیمه‌حرفه‌ای در انتخاب اسم هم دست به عصا حرکت کردند، تا بلکه بتوانند نگاه‌ها را تا اندازه‌ای نسبت به خود تغییر دهند.

¨      برنامه ریزی تشکیل جبهه متحد اصلاح‌طلبان به ریاست رفسنجانی وپیشنهاد انحلال شورای هماهنگی جبهه اصلاحات

¨      تشکیل جبهه متحد اصلاح‌طلبان به ریاست رفسنجانی وپیشنهاد انحلال شورای هماهنگی جبهه اصلاحات

¨      حجت‌الاسلام و المسلمین زارع فومنی دبیرکل حزب مردمی اصلاحات از پیشنهاد مکتوب این حزب به احزاب اصلاح‌طلب برای تشکیل جبهه متحد اصلاح‌طلبان به ریاست هاشمی رفسنجانی خبرداد.

¨      فومنی افزود: ما در این زمینه نامه‌ای خطاب به آقای هاشمی و دیگر افراد موثر در جریان اصلاح‌طلب فراهم کردیم که در کمیته اجرایی حزب مصوب شده است، ما حدود 80 حزب اصلاح‌طلب در کشور داریم که همه آنها نزدیک به آیت‌الله رفسنجانی هستند و این نامه در اختیار آنها هم قرار می‌گیرد.

¨      وی در ادامه به پیشنهاد خود مبنی بر اینکه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات منحل شود و به این جبهه بپیوندد، اشاره کرد و بیان داشت: پیشنهاد دیگر ما به احزاب اصلاح‌طلب تشکیل پارلمان اصلاح‌طلبان است که همه اصلاح‌طلبان می‌توانند در این پارلمان برای انتخابات آینده

¨      جبهه متحد مستقلین اعلام موجودیت کرد

¨      موج-دبیرکل حزب مردمی اصلاحات از اعلام موجودیت جبهه متحد مستقلین با حضور 50 حزب خبر داد.

¨      حجت‌الاسلام محمد زارع فومنی، دبیرکل حزب مردمی اصلاحات در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری موج گفت: دیشب جلسه‌ای با حضور احزاب و تشکل‌ها تشکیل شد که در آنجا جبهه متحد مستقلین اعلام با عضویت 50 حزب از احزاب و جمعیت‌ها موجودیت کرد.

¨      وی ادامه داد: قدرت الله حشمتیان، عضو هیات‌رئیسه کانون نمایندگان ادوار و دبیر کل جمعیت مستقل ایران اسلامی به‌عنوان رئیس، علی فایضی دبیر کل کانون همبستگی فرهنگیان ایران به‌عنوان نایب‌رئیس، محمد زارع فومنی دبیر کل حزب مردمی اصلاحات به‌عنوان سخنگو، علی متأنی به‌عنوان دبیر، اسماعیل ابراهیمی دبیر کل جمعیت اصلاح و تدبیر به‌عنوان خزانه‌دار، جعفر خدا قلی زاده به‌عنوان بازرس اول و روزبه مشکین خط به‌عنوان بازرس دوم هیات‌رئیسه موقت جبهه متحد مستقلین انتخاب شدند.

¨      فومنی گفت: ما از همه احزاب مستقل کشور دعوت می‌کنیم برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و اهداف قانونی اساسی به این جبهه بپیوندند.

¨      وی خاطرنشان کرد: اعضای این جبهه التزام به قانون اساسی، اسلام، قرآن و آرمان‌های امام و رهبری و شهدا را اعلام می‌کنند و با تأسی تبعیت از مقام معظم رهبری که فرمودند: خیر دنیا و آخرت شما در این است که آزاد و مستقل باشید.

¨      دبیر کل جبهه مردمی اصلاحات گفت: نشستی هم در هفته آینده خواهیم داشت که قبل از آن اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

¨      حجت‌الاسلام زارع فومنی دبیرکل حزب مردمی اصلاحات در گفت‌و‌گو با خبرنگار ان  از پیشنهاد مکتوب این حزب به احزاب اصلاح‌طلب برای تشکیل جبهه متحد اصلاح‌طلبان به ریاست هاشمی‌رفسنجانی خبر داد.

¨      فومنی با بیان اینکه ما در این زمینه نامه‌ای خطاب به آقای هاشمی و دیگر افراد موثر در جریان اصلاح‌طلب آماده کرده‌ایم که در کمیته اجرایی حزب مصوب شده است، افزود: ما حدود 80 حزب اصلاح‌طلب در کشور داریم که همه آنها نزدیک به آیت‌الله رفسنجانی هستند و این نامه در اختیار آنها نیز قرار می‌گیرد.

¨      وی تصریح کرد: پیشنهاد دیگر ما این است که شورای هماهنگی جبهه اصلاحات منحل شود و به این جبهه بپیوندد.

 

 

 

 

  • حسن مومنیراد

نظرات  (۱)

سلام.خوبید شما؟یه جوان 30ساله هستم چندین سال قصد دارم ازدواج کنم ولی بخاطر مشکلات مالی نمی توانم  ازدواج کنم اگر امکانش هست به من کمک مالی کنید تا ازدواج کنم ممنون.شماره تماس 09033052928.
شماره عابربانک ملی(6037997213792667 )قربانی هستم.متشکرم.الله وکیلی اگر ناچار نبودم این پیام نمیدادم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی