دشمنان اصلی

دشمن اصلی کیست؟ دشمنان اصلی امریکا واسرائیل هستندو برخی از دولتها وگروههاوعناصر فریب خورده بعنوان عوامل اجرائی و دشمن فرعی میباشند و همیشه درصدد یورش وتهاجم باشیوه سخت، نیمه سخت ونرم علیه جبهه اسلام ومسلمین و همچنین انقلاب اسلامی نشآت گرفته ازارزشهای اسلامی درسراسرجهان می باشند

دشمنان اصلی

دشمن اصلی کیست؟ دشمنان اصلی امریکا واسرائیل هستندو برخی از دولتها وگروههاوعناصر فریب خورده بعنوان عوامل اجرائی و دشمن فرعی میباشند و همیشه درصدد یورش وتهاجم باشیوه سخت، نیمه سخت ونرم علیه جبهه اسلام ومسلمین و همچنین انقلاب اسلامی نشآت گرفته ازارزشهای اسلامی درسراسرجهان می باشند

دشمنان اصلی

سالهاست بودکه جهان در دست دوابرقدرت شرق وغرب مورد استعمارواستثمارقرارگرفته بود وهمه ی دار وندار آنها مورد غارت وچپاول این دوابرقدرت قرارگرفته بود، باپیروزی جمهوری اسلامی ایران با مبانی اعتقادی اسلام ناب محمدی(ص) با شعارنه شرقی ،نه غربی ، جمهوری اسلامی باایدئولوژی متفات باآنها وایجاد وضعیت سیاسی با استراتژی اسلامی و بروز نوعی قدرت فراگیر ودرعین حال غیر وابسته به شرق ویا به غرب موجب نگرانی وایجادزنگ خطر برای دوابرقدرت مذکور گردید وبا فروپاشی شوروی سابق وقدرت شرق ، امریگائیها احساس کردند تنها قدرت موجود درجهان هستندوبه نوعی کدخدائی بردهکده کوچک جهانی میباشند ودنبال منافع آن بودن ولیکن بقای نظام مقدس جمهوری اسلامی باوحدت وایمان مردم واطاعت از ولی فقیه وبخصوص با صدور انقلاب اسلامی ایران با ارزشهای دینی وانقلابی ملت ایران وبیداری اسلامی ازپی صدور انقلاب درسایرکشورهای مسلمان منطقه وحتی غیر مسلمان ودرعین حال مظلوم سایرمناطق ،بتدریج منافع استعماری واستثماری غرب وصهیونیست بین الملل و موجودیت دولتهای دست نشانده غربی و دولت اسرائیل غاصب به خطر افتاد واین موضوع امریکائیها رابرآن داشت که بصورت علنی وبصورت وسیع وعمیق تر از گذشته با تحریک سایر دولتهای مزدور داخلی وخارجی وگروههای غیر اسلامی وتحریک قومیتهای محلی ومتاسفانه تاحدودی بنام اسلام( اسلام امریکائی) باایجادجنگ ودرگیریهای محلی، قومی، فرقه ای و مذهبی ازگسترده شدن عمق صدور انقلاب ایران واسلام گرائی جلوگیری کنند وبا برخورداری وبهره گیری از ابزارهای بین المللی نیز در تشدید محدودیتها وتحریمها علیه انقلابیون وگرایشهای اسلامی(اسلام ناب محمدی(ص)) جلوگیری نمایند و با سیاست انگلیسی بامعرفی چهره نادرست خود ، دشمن اصلی در این حوادث و درگرفتاریهای منطقه را گروهها وجریانات وابزارهای درگیر دردوجبهه حق وباطل معرفی نمایند وخود را بعنوان خیرخواه ویادشمن غیر اصلی جابیندازند واین درصورتی است که دشمن اصلی اسلام ومسلمین وملتهای آزاده جهان امریکا واسرائیل و دولتهای همدست با آنها دراروپا ودرمنطقه هستند وسایر فعالان و درگیر در جبهه مقابل ، عناصر وایزارهای دست نشانده آنها واز دشمنان فرعی اسلام ومسلمین وملتهای آزاده جهان میباشند وملتهای مسلمان وآزاده وبا بصیرت باید اولا دشمن اصلی از فرعی را تشخیص دهد و تمام دفاع وتهاجم خود را متوجه دشمن اصلی بنمایند- غافل نمانیم

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
نویسندگان

شورای نگهبان ، مذاکرات هسته ای وآقای روحانی

جمعه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۴، ۰۴:۱۲ ب.ظ


شورای نگهبان ، مذاکرات هسته ای وآقای روحانی

سخنان روز چهارشنبه مورخ 28/ 05/ 94 درهیئت دولت

تشابه سخنان روحانی وتوسعه سیاسی دولت آقای خاتمی درچیست؟

خلاصه ای از مواضع وعملکرد سیاسی دولت اصلاحات توسعه سیاسی

سخنان روزچهارشنبه جناب آقای روحانی در هیئت دولت در خصوص شورای نگهبان

درکنار همه توطئه ها ، تهدیدات وتهاجمات سخت ونیمه سخت ونرم دشمنان اسلام ونظام مقدس جمهوری اسلامی در دو دهه اول ودوم پس از پیروزی انقلاب اسلامی ، درزمان دولت توسعه سیاسی در فرآیندی جدید وبا همکاری دشمنان داخلی باتفاق همدیگر اهداف تهاجمی خود را اینگونه افزایش و وسعت دادند و با برنامه ریزی و بصورت هدفمند در راستای براندازی ماهیت اسلامی حکومت و تغیروتبدیل ماهیت حکومت ایران با نام جمهوری اسلامی شروع نمودند:
تهاجم گسترده به جایگاه و به شخصیت وبخصوص اختیارات رهبری از لحاظ شرعی وقانونی ومدیریتی ، ایراد واشکال به قانون اساسی وبحث وگفتگو در مورد اصلاح آن ، احیاء نمودن و بت تراشی از شخصیتهای مطرود ومعزول شده ی خائن به انقلاب و مخالف ارزشها، حمایت وجانبداری از عناصر بازمانده گروههای ضد انقلاب داخلی وخارجی لیبرال وملی گرا وحتی منافقین ، تضعیف کردن وناکارآمد دانستن قوانین اسلامی در اداره نمودن حکومت وساماندهی به اشکالات موجود درسطح کشور و محدود نمودن آن به زمان پیامبر و ائمه(ع) ، تحجرگرائی و واپسگرائی بیان کردن قوانین واحکام اسلامی،  انتقاد وایجاد شبه در جنگ ودفاع هشت ساله واظهار ات مشکوک وهدفدار مبنی بر شناسائی وبرخورد با عوامل ادامه دهنده جنگ ، فعالیت وعملیات گسترده درجدا معرفی کردن دین از سیاست ووارد کردن اعتقادات وسیاستهای لیبرالیستی در بدنه اجرائی وفکری وفرهنگی وسیاسی کشور وقدم گذاشتن فراتر از آن تا اوج سکولار سیاسی ومذهبی ودفاع از عملکرد وشخصیتهای لیبرال وملی گرا ومخالف با روحانیون سیاسی ، بیان لزوم تسامح وتساهل در برابر ارزشها واحکام دینی ودست برداری از ارزشها و دستاوردهای انقلاب ، درحاشیه قرار دادن ارزشها و یادگارهای دفاع مقدس ازجمله شهداء وخانواده آنان وایثارگران وآزادگان وجانبازان وعوامل مؤثر دردفاع مقدس ،  اجرای اهداف دشمنان در تهاجم وشبیخون فرهنگی بنام آزادی ودر پرتو تحریف ارزشهای اخلاقی ومعنوی وسعی درقانونگذاری و قانونی نمودن استفاده از ابزارها وامکانات مؤثر در جامعه عمل پوشاندن به این تهاجم وترویج فساد و بی بند وباری ، تعبیر وتعریف این اقدامات بعنوان اصلاحات وتاکید بر لزوم اصلاحات در کشور وسوء استفاده از عنوان صحیح ومورد نیاز اصلاحات ، تاکید بر جمهوریت حکومت ایران به منظور حذف اسلامیت آن وتعریف وتفسیر جداگانه از اسلام واسلامیت درحکومت ،  دست برداری از دست یابی به علوم وفنون پزشکی وتکنولوژی وهسته ای ومرعوب وآلت دست دشمنان شدن ، تقویت روحیه سرمایه داری مشروع ونامشروع وتبلیغ وترویج وتوسعه آن دربین نیروهای خودی وغیر خودی ، حمله به مقدسات انقلابی وحتی معنوی ودینی واجتماعی با ترویج وشیوع فرهنگ بیگانه ، شبیه جامعه متصور اجتماعی اصلاح شده آنان به جامعه مدنی، مسافرتهاو ارتباطهای سیاسی ودیپلماتیک سیاسی پنهان و مشکوک وبعضاٌ ذلت آور ، توجه به افکار مذهبی دگر اندیشان وعرفانهای کاذب وقرار دادن آن بجای اسلام واقعی ودر برابر جوانان ، پذیرفتن اختلاف ادیان در بین کشورها وملتهای جهان وکمک به جنگ ادیان که توسط امریکا برنامه ریزی شده است و عقب نشینی معنوی ومذهبی در برابر این توطئه تحت لوای گفتگوی تمدنها و به بهانه جلوگیری از هرگونه تنش سیاسی وبروز اختلاف وجنگ ، زیر سؤال بردن موضوع اجتهاد وتقلید کردن مسلمانان وجایگزین کردن عقل و قانون ونیازهای بشردر شناسائی وتبین واجرای مسائل شرعی ومنتفی دانستن اینگونه موارد درمسائل سیاسی وحکومتی وبخصوص در دوران معاصر ، تغیر سیاست خارجی با خوشایندی دشمنان خارجی و دست برداری ازحمایت گروههای مذهبی در لبنان وفلسطین وکنار آمدن با امریکاواسرائیل در پرتو گفتگوی تمدنها وپذیرفتن غیر مستقیم اتهامات دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی مبنی بر حمایت ایران از گروههای تروریستی واعتراف غیر مستقیم به آن  و دیگر اقدامات دشمنان ودر یک هدف خاص و در مجموع  پرداختن وسرمایه گذاری نمودن در اموری که حتی مورد توجه وشناخت بیگانگان در تهاجم علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی در دهه اول ودوم نبوده است ودر نهایت در صدد زمینه سازی وانجام کودتای خزنده وکودتاهای مخملی امریکائی بودند و با این مواضع سیاسی و باصطلاح اسلامی موجبات رضایت وخشنودی همه دشمنان خارجی را فراهم نموده بودند .
    
دشمنان داخلی می دانستند که برای نیل به اهداف خود عوامل وابزارهای قانونی بازدارنده وجود دارد وعدم موفقیت آنها متصوراست و همچنین نیروهای مردمی موافق ووفادار انقلاب وجمهوری اسلامی وبخصوص بسیجیان  در مسیرحرکت آنان ودست یابی به اهدافشان موانع ایجاد خواهند نمود ، بنابراین با برنامه ریزی قبلی وتدارک امکانات مادی ومطبوعاتی و بکارگیری افکار وقلم های آلوده ومنحرف به مناسبتهای ملی وحتی انقلابی مراسمی راسروسامان می دادند و با ایجاد توطئه وحرکات اعتراضی ساختگی ورفتارهای ناهماهنگ سیاسی وفرهنگی نوعی آشوب واختلال امنیتی و اجتماعی ایجادمی کردند و هرگونه برخورد وکنترل قانونی و ضابطه ای را تفسیر به رآی می کردند ونوعی مظلوم نمائی سیاسی را جایگزین آن می نمودند و باانجام اقداماتی مشکوک درحضور نیروهای مردمی درکنترل اغتشاشات وبا بهره برداری سیاسی از آن و بازی با الفاظ وکلمات لباس شخصیها وخشونت وشکنجه ودیکتاتوری وعدم آزادی و امثالهم سعی می کردند با جلب نظر مردم ساده لوح این رفتارها را به عوامل حکومتی ونیروهای اطلاعاتی و بخصوص بسیجیان نسبت بدهند و آنرا رفتاری عادی و قانونمند ومسبوق به سابقه در سرکوب مردم و مانع رسیدن به اوج اصلاحات وآزادی معرفی نمایند .
   
لذا دشمنان به منظور رفع موانع قانونی وانسانی موجود با ترور شخصیت و تخریب چهره عناصر وعوامل ارزشی شروع کردند وحملات گسترده و ابداع شبهات و ذهنیتهای مشکوک و منفی را نسبت به عوامل ونهادهای بازدارنده  را در دستور کار خود قرار دادند ودرنتیجه وجود مقام معظم رهبری ، عملکرد نیروی انتظامی، اقدامات وزارت اطلاعات، اختیارات شورای نگهبان، برخوردهای قوه قضائیه، تمام عملکرد وحاصل زحمات نیروی مقاومت بسیج وسپاه پاسداران ، سیاسی بودن حوزه های علمیه، اصل های تائید کننده اقدامات مذکور از قانون اساسی ، کیفیت مجلس خبرگان و بعضی از انتخاباتها و شخصتیهای سیاسی ومذهبی اصولگرا  به ترتیب با یک سناریوی از قبل مشخص شده وهمسو با سیاستهاوتهدیدات وتهاجمات بیگانگان موردهدف قراردادندوموفقیهای نسبی ومقطعی زودگذری نیز بدست آورند و بتدریج مواضع غیراسلامی ولیبرالیستی وحتی سکولارخودرانمایان ساختند وتوجه افراد غیرمذهبی را به خودجلب نمودند ومایه امید ودلگرمی دشمنان خارجی گردیدند وتهدیدات براندازی دشمنان تحت الشعاع تغیرماهیتی آنان قرار گرفت.

 

واما

نظرات جناب آقای روحانی در جلسه هیئت دولت در روز چهارشنبه مورخ 28/ 05/ 94 پیرامون مذاکرات هسته ای و ورود به انتخابات وبخصوص شورای نگهبان

 

چندی پیش بود که یکی از منصوبین دولت اعلام کرد مجلس بعدی باید مجلس اعتدال و همسو با دولت باشد و چند مقام دولتی نیز در نشست‌های حزبی با موضوع انتخابات شرکت و حتی سخنرانی کردند. رئیس جمهور نیز روز گذشته وارد گود شد. برای شورای نگهبان تعیین تکلیف کرد و در اظهاراتی قابل تامل گفت دوره اول مجلس با نبود شورای نگهبان بهترین دوره بوده‌است!
حسن روحانی صبح روز چهارشنبه در نشست مشترک هیئت دولت و استانداران سراسر کشور گفت: ایران اسلامی در مذاکرات هسته‌ای به هیچ وجه از اصول و اهداف اصلی خود کوتاه نیامد.
وی با اشاره به اینکه «معنای مذاکره واقعی تعامل و بده بستان است»، گفت: حفظ غنی‌سازی و حق تحقیق و توسعه برای مراحل پیشرفته‌تر این دانش و برخورداری از مکانی برای این فعالیت‌ها که برای ما دارای تضمین باشد، اهداف اصلی بود که توانستیم آنها را به خوبی تثبیت کنیم.
هجمه به تیم گذشته
رئیس جمهوری با بیان این که تا این چراغ سبز به دنیا نشان داده نمی‌شد قدرت‌های بزرگ حاضر به نشستن پشت میز «مذاکره» نبودند، با زیر سوال بردن تلاش‌های دیپلماتیک سابق اظهارداشت: آنچه گاهی پیش از این انجام می‌شد صرفاً نشستن پشت میز و بیانیه خواندن بود و مذاکره‌ای انجام نمی‌شد در حالی که ما نیاز به مذاکره واقعی داشتیم.
روحانی تصریح کرد: مذاکره واقعی یعنی آنکه ما حرف طرف مذاکره را بفهمیم و حرف و منظور خودمان را نیز به او بفهمانیم و در این بین راه میانه‌ای را برای رسیدن به توافق کشف کنیم.
با درشت‌گویی نمی‌شود
رئیس جمهوری با تأکید بر اینکه توان مذاکره از ملزومات اولیه و بدیهی مذاکره است، خاطرنشان ساخت: متأسفانه برخی فکر می‌کنند با شعار و درشت‌گویی می‌شود عالم بشریت را تسلیم کرد اما مذاکره روال دیگری دارد. در مذاکره باید هر یک از طرفین مذاکره، طرف مقابل خود را به نقطه‌ای امیدوار کند و اساساً مذاکره باید بر ایجاد نقطه امید بنا شود.
روحانی ادامه داد: مذاکره یعنی این که طرف مقابل اگر احساس می‌کند که نمی‌تواند به صد در صد اهداف خود برسد - که اساساً چنین چیزی در مذاکره معنا و مفهوم هم ندارد - اما دو طرف مذاکره اهداف حداقلی را برای خود در نظر بگیرند تا فضایی برای گفتگو ایجاد شود و در این میان فرصتی برای چانه‌زنی وجود داشته باشد.
رئیس جمهوری گفت: هر مذاکره‌ای از یک نقطه عزیمتی‌ شروع می‌شود تا طرفین پس از مذاکره به یک نقطه تلاقی برسند و طبیعی است که هر یک از طرفین، این نقطه تلاقی را جایی در میدان طرف مقابل خود ترسیم کند اما در نهایت باید در میانه میدان به تفاهم برسند.
مذاکره یعنی بده بستان
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست‌جمهوری، روحانی با بیان این که نمی‌خواهم شرایط سخت مرداد سال 92 مصادف با آغاز به کار دولت را تشریح کنم ، تصریح کرد: دولت تدبیر و امید رویکرد تعامل سازنده را برگزید و وارد عرصه مذاکرات هسته‌ای شد. مذاکره یک دانش، فن و هنر است و نیازمند تسلط به مبانی مذاکره و خواندن ذهن طرف مقابل است. معنای مذاکره واقعی تعامل و بده بستان است.
رئیس جمهوری با اشاره به اینکه در مذاکره تلاش بر آن است که اهداف و دستاوردهای اصلی حفظ شده و درباره آنچه در کوتاه مدت قابل جبران است مذاکره صورت گیرد، خاطرنشان ساخت: طبیعی است که طرف مذاکره ما هم از ورود به مذاکره اهدافی دارد. برخی فکر می‌کنند در مذاکره ما باید به صددرصد اهداف خود دست یابیم و طرف مقابل دستاوردش از مذاکرات صفر باشد و به ما اعتراض می‌کنند که مثلاً چرا طرف مذاکرات ما نیز به یک سری اهدافش دست یافته است.
لغو تحریم‌ها
روحانی رفع همه تحریم‌های ظالمانه در زمینه‌های مالی، بانکی، حمل و نقل و سایر عرصه‌های اقتصادی را هدف مهم دیگر دولت از ورود به عرصه مذاکره ذکر کرد و اظهارداشت: این هدف نیز به خوبی محقق شد و مقرر شده است که طرف مقابل، در آستانه آغاز اجرای توافقات صراحتاً لغو تحریم‌ها را اعلام کند و با توجه به اینکه آنها ابتدا فقط به تعلیق و سپس لغو تدریجی تحریم‌ها اصرار می‌ورزیدند، لغو کامل و یکجای تحریم‌های اقتصادی برای ما دستاورد بزرگی است.
درباره این بخش از سخنان رئیس جمهور محترم باید گفت:
۱- برجام فقط تحریمهای مربوط به برنامة هسته‌ای را در بر دارد و نه کل تحریم‌ها را.
۲- تحریم‌های هسته‌ای بخش اندکی از کل تحریم‌ها می‌باشد. مثلا در آمریکا از ۲۸ قانون مربوط به تحریم‌ها فقط ۵ قانون مربوط به موارد هسته‌ای بوده و بقیه ترکیبی است.
3- برجام موجب لغو تحریم‌ها یعنی لغو حقوقی کلیه قوانین نمی‌شود بلکه فقط فعلاً برداشته می‌شود.
4- دولت آمریکا حتی نسبت به تحریم‌های ایالات هم تعهدی نمی‌دهد و تنها آنها را تشویق (
Encourage) به اجرای توفق می‌کند!
5- تحریم‌های سازمان ملل، اروپا و آمریکا بعد از راستی‌آزمائی فقط تعلیق یا برداشته (
Lift) می‌شود نه لغو در هنگام امضای توافق.
6- صحبتی از لغو تحریم‌ها از ابتدا مطرح نبوده و با استفاده از کلماتی مانند توقف (
Cease)، برداشتن، توقف اجرا و... با موضوع برخورد کرده‌اند.
همه راه خرداد 92 را بروند!
 رئیس جمهوری با تأکید بر اینکه رویکرد جمهوری اسلامی ایران پافشاری بر حل و فصل همه معضلات جهان از طریق مذاکره و گفت‌وگوست، اظهار داشت: نباید فکر کنیم پس از حصول توافق می‌توانیم هر طور که بخواهیم حرف بزنیم و عمل کنیم و دیگران در برابر این تغییر رفتار ما واکنشی نخواهند داشت! باید همان مسیر سازنده را به درستی به پیش ببریم، همان راهی را که مردم در خرداد 92 به آن اقبال کردند و عامل این توفیق بود که اگر آن راه را ادامه ندهیم چه بسا توافق نیز پایدار نباشد.
 با رفع تحریم‌ها مشکلات یک روزه حل نمی‌شود
رئیس جمهوری با اشاره به اینکه البته مردم ما به خوبی توجه دارند که با رفع تحریم‌ها همه مشکلات یک روزه سامان نمی‌یابد، خاطرنشان ساخت: این نکته مهمی است اما از آن مهمتر امیدی است که در جامعه ایجاد شده و مردم می‌بینند که نظام مقتدری دارند که بزرگترین معضل سیاسی بین‌المللی را با انگشت تدبیر خود حل و فصل می‌کند و برای موفقیت در آینده باید این امید، تدبیر، اعتماد و تلاش متقابل بین مردم و دولت و حاکمیت، تداوم یابد.
روحانی با اشاره به بهانه‌جویی‌های برخی بدخواهان که همواره می‌گفتند توافق در مسئله هسته‌ای ممکن نیست، گفت: همین افراد امروز که توافق حاصل شده می‌گویند کسی حاضر نیست به ایران آمده و سرمایه و تکنولوژی با خود بیاورد اما مطمئنم که سرمایه و تکنولوژی خیلی زودتر از آنچه در مخیله این بدخواهان است، مسیر خود را برای ورود به این کشور پیدا می‌کند و البته ما باید اراده خودمان را برای تعامل با جهان همچون گذشته به خوبی حفظ کرده و به دنیا نشان دهیم.
هدف نهایی؛ اقتصاد مقاومتی
رئیس جمهوری با بیان این که هدف ما در نهایت تحقق اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: قطعاً شرایط پساتحریم برای تحقق اقتصاد مقاومتی بهتر از قبل است و در کنار این شرایط جدید باید فضای مناسب اجتماعی و سیاسی را نیز فراهم کنیم.
بهترین مجلس بدون شورای نگهبان!
روحانی در توضیح الزامات فضای مناسب اجتماعی و سیاسی برای پیشرفت سریع کشور تأکید کرد: هیچ حزب، جناح و گروه قانونی در کشور نباید احساس یأس کنند.
رئیس جمهوری با بیان این که مجلس شورای اسلامی آینده متعلق به یک حزب و جناح نخواهد بود، افزود: این نظر مقام معظم رهبری و گفته قانون اساسی ماست و مگر می‌شود جناحی بگوید که من یک خم رنگرزی پیدا کرده‌ام که می‌توانم آنجا را به هر رنگی که بخواهم درآورم؛ اینگونه نیست.
روحانی با بیان این که «اینجا جمهوری اسلامی ایران است و قانون اساسی در آن حاکم است»، اظهار داشت: ما جایی را در کشور نداریم که بخواهد افراد صالح و دلسوز را که می‌خواهند با استفاده از تجربیاتشان به کشور خدمت کنند حالا از هر جناحی که باشند رد صلاحیت کند. تمام گروه‌ها و دسته‌جات سیاسی قانونی مورد احترام هستند. همه از نظر دولت برابرند و آن جایی که باید بگوید فردی برای شرکت در انتخابات صالح است یا نه هیئت‌های اجرایی هستند و ما هیئت اجرایی نداریم که یک جناح را تأیید صلاحیت کند و یک جناح دیگر را تأیید صلاحیت نکند.
رئیس جمهوری تأکید کرد: شورای محترم نگهبان ناظر است نه مجری. مجری انتخابات دولت است. دولت مسئول برگزاری انتخابات است و دستگاهی هم پیش‌بینی شده که نظارت کند تا خلاف قانون صورت نگیرد. شورای نگهبان چشم است و چشم نمی‌تواند کار دست را بکند، نظارت و اجرا نباید مخلوط شوند باید به قانون اساسی کاملاً توجه کرده و عمل کنیم.
 روحانی با اشاره به این که امام راحل معتقد بود میزان رأی ملت است، اظهار داشت: ما فقط باید زمینه را برای برگزاری یک انتخابات سالم و باشکوه آماده کنیم. مگر مجلس اول پس از انقلاب اسلامی که در آن زمان حتی شورای نگهبان نیز وجود نداشت و همه حتی گروهک‌های مخرب در آن حضور داشتند بهترین مجلس تاریخ این کشور نبود؟ ملت ایران ملتی بالغ، باتجربه و بزرگ است که به خوبی برای آینده خود تصمیم می‌گیرد.
درباره این بخش از اظهارات جناب روحانی باید گفت:
1- درباره نقش و جایگاه شورای نگهبان در برگزاری انتخابات باید گفت بر اساس اصل 99 قانون اساسی اعلام نظر درباره صلاحیت نامزدها برعهده این نهاد است و این نظارت نیز از نوع استصوابی است. وظیفه نظارتی هیئت‌های اجرایی نیز در طول وظیفه شورای نگهبان و زیرمجموعه آن است.
2- دولت و هیچ نهاد دیگری نمی‌تواند خود را مفسر قانون اساسی بداند چرا که این وظیفه براساس اصل 98 قانون اساسی برعهده شورای نگهبان است.
3- برخلاف اظهارات رئیس جمهور درباره دوره اول مجلس شورای اسلامی، این دوره نیز بدون نظارت تشکیل نشده بود. اگر چه در آن زمان هنوز نهاد شورای نگهبان شکل نگرفته بود اما اعضای شورای انقلاب که منصوبین حضرت امام(ره) بودند بر چگونگی و روند انتخابات برگزاری آن نظارت داشتند.

 

  • حسن مومنیراد

نظرات  (۱)

خیلی وبلاگ عالی و خوبی داری لذت بردم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی