دشمنان اصلی

دشمن اصلی کیست؟ دشمنان اصلی امریکا واسرائیل هستندو برخی از دولتها وگروههاوعناصر فریب خورده بعنوان عوامل اجرائی و دشمن فرعی میباشند و همیشه درصدد یورش وتهاجم باشیوه سخت، نیمه سخت ونرم علیه جبهه اسلام ومسلمین و همچنین انقلاب اسلامی نشآت گرفته ازارزشهای اسلامی درسراسرجهان می باشند

دشمنان اصلی

دشمن اصلی کیست؟ دشمنان اصلی امریکا واسرائیل هستندو برخی از دولتها وگروههاوعناصر فریب خورده بعنوان عوامل اجرائی و دشمن فرعی میباشند و همیشه درصدد یورش وتهاجم باشیوه سخت، نیمه سخت ونرم علیه جبهه اسلام ومسلمین و همچنین انقلاب اسلامی نشآت گرفته ازارزشهای اسلامی درسراسرجهان می باشند

دشمنان اصلی

سالهاست بودکه جهان در دست دوابرقدرت شرق وغرب مورد استعمارواستثمارقرارگرفته بود وهمه ی دار وندار آنها مورد غارت وچپاول این دوابرقدرت قرارگرفته بود، باپیروزی جمهوری اسلامی ایران با مبانی اعتقادی اسلام ناب محمدی(ص) با شعارنه شرقی ،نه غربی ، جمهوری اسلامی باایدئولوژی متفات باآنها وایجاد وضعیت سیاسی با استراتژی اسلامی و بروز نوعی قدرت فراگیر ودرعین حال غیر وابسته به شرق ویا به غرب موجب نگرانی وایجادزنگ خطر برای دوابرقدرت مذکور گردید وبا فروپاشی شوروی سابق وقدرت شرق ، امریگائیها احساس کردند تنها قدرت موجود درجهان هستندوبه نوعی کدخدائی بردهکده کوچک جهانی میباشند ودنبال منافع آن بودن ولیکن بقای نظام مقدس جمهوری اسلامی باوحدت وایمان مردم واطاعت از ولی فقیه وبخصوص با صدور انقلاب اسلامی ایران با ارزشهای دینی وانقلابی ملت ایران وبیداری اسلامی ازپی صدور انقلاب درسایرکشورهای مسلمان منطقه وحتی غیر مسلمان ودرعین حال مظلوم سایرمناطق ،بتدریج منافع استعماری واستثماری غرب وصهیونیست بین الملل و موجودیت دولتهای دست نشانده غربی و دولت اسرائیل غاصب به خطر افتاد واین موضوع امریکائیها رابرآن داشت که بصورت علنی وبصورت وسیع وعمیق تر از گذشته با تحریک سایر دولتهای مزدور داخلی وخارجی وگروههای غیر اسلامی وتحریک قومیتهای محلی ومتاسفانه تاحدودی بنام اسلام( اسلام امریکائی) باایجادجنگ ودرگیریهای محلی، قومی، فرقه ای و مذهبی ازگسترده شدن عمق صدور انقلاب ایران واسلام گرائی جلوگیری کنند وبا برخورداری وبهره گیری از ابزارهای بین المللی نیز در تشدید محدودیتها وتحریمها علیه انقلابیون وگرایشهای اسلامی(اسلام ناب محمدی(ص)) جلوگیری نمایند و با سیاست انگلیسی بامعرفی چهره نادرست خود ، دشمن اصلی در این حوادث و درگرفتاریهای منطقه را گروهها وجریانات وابزارهای درگیر دردوجبهه حق وباطل معرفی نمایند وخود را بعنوان خیرخواه ویادشمن غیر اصلی جابیندازند واین درصورتی است که دشمن اصلی اسلام ومسلمین وملتهای آزاده جهان امریکا واسرائیل و دولتهای همدست با آنها دراروپا ودرمنطقه هستند وسایر فعالان و درگیر در جبهه مقابل ، عناصر وایزارهای دست نشانده آنها واز دشمنان فرعی اسلام ومسلمین وملتهای آزاده جهان میباشند وملتهای مسلمان وآزاده وبا بصیرت باید اولا دشمن اصلی از فرعی را تشخیص دهد و تمام دفاع وتهاجم خود را متوجه دشمن اصلی بنمایند- غافل نمانیم

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
نویسندگان


 

 

اولویت اصلی ومحوری انجام واجبات وترک محرمات

جایگاه مستحبات وترک مکروهات درقرآن کریم کسب درجات برتر معنوی دنیوی وپاداش الهی درمراتب برتر جنت مورد بشارت قرار گرفته است

شرایط کمیت وکیفیت وچگونگی بازتاب  اعتقادات دینی به اصول دین وتوجه وانجام فروع دین وقرار گرفتن در جبهه مؤمنین وحزب الله و اهالی بهشت برطبق  آیات قرآن کریم در دنیا و آخرت

عذاب و مجازات الهی برای منافقین و کافران

رسیدن به پاداش  بهشت و  قرار گرفتن در مجازات جهنم و کمیت و کیفیت بازتاب آن در آخرت برای  هر انسان  بطور جداگانه به اعتقادات و اعمال و رفتار او در حول دو محور اصلی واجبات ومحرمات و با رعایت دقیق آنها با دو محور فرعی مستحبات و مکروهات و آن هم فقط در دنیا  موکول شده  است  و دنیا پس از مرگ متوفی و اعمال و رفتار بستگان و بازماندگان و سایر مردم تأثیر ی در تعین سرنوشت اصلی برای آخرت  هیچ کس نخواهد داشت

ادامه قسمت چهارم

بنام خدا

بااولویت اصلی ومحوری انجام واجبات وترک محرمات خداوند منان  پاداش بهشت را برای مومنین وبا منظور نمودن محوری انجام محرمات وبی توجهی به واجبات جزای جهنم برای کفار ومنافقین ومشرکین درقرآن کریم مورد بشارت وهشدار قرار گرفته است وبرای رسیدن به پاداش بهشت ودوری از جزای عذاب آخرت بصورت محوری واساسی انجام مستحبات وترک مکروهات بصورت محوری واساسی ، بعنوان تکلیفی که بتواند نقش تعیین کننده در تعیین پاداش وجزا باشد، مورد تاکید قرارنگرفته است ولیکن در بررسی جایگاه مستحبات وترک مکروهات درقرآن کریم کسب درجات برتر معنوی دنیوی وپاداش الهی درمراتب برتر جنت مورد بشارت قرار گرفته است

    با این شرایط کمیت وکیفیت وچگونگی بازتاب  اعتقادات دینی به اصول دین وتوجه وانجام فروع دین وقرار گرفتن در جبهه مؤمنین وحزب الله و اهالی بهشت برطبق  آیات قرآن کریم در دنیا و آخرت بدین شرح خواهد بود  :

 1- خداوند کریم ایمان آورندگان و مسلمانان را به راه راست هدایت می کند  و نور الهی رادرراه و مسیر آنها قرار می دهد ونعمتهایش را در دنیا و آخرت به آنها اختصاص داده است و آنان را بهترین افراد و بهترین امت خود معرفی می نماید و آنها را با سلامت و سعادت کامل به سر منزل مقصود (وبه بهشت) خواهد برد  .

    نجات دادن متقین دربرخی ازبلایای دنیوی ورهائی دادن آنهاازجهل وگمراهی ازدیگرعنایات حق تعالی میباشد.

    مسلمانان در جوار رحمت حق مکان ودر زمره شایستگان و افراد  موفق در کار و تجارت با خداوند  قرار خواهند گرفت  و دادن وقار و آرامش به مؤمنین ودادن شرح صدر به آنها ازدیگرنعمتهای خداوند به اینگونه مردم میباشد و خدواند  آنها را دوست دارد.

   خداوند بر ایمان آنها می افزاید و اعمال  اینگونه مردم در دنیا بی هدف و باطل شدنی نیست و مسلمانان دارای عزت  و شرف هستند و خداوند دل آنها را به نور ایمان روشن می نماید و خداوند در هر دو دنیا فقط بر پیغمبران عنایت مخصوص دارد.

 2-برای بهترین مسلمانان و ایمان آورندگان و شهداء وکسانیکه علاوه بر رعایت واجبات  و محرمات ، ( در حد توان و ممکن)به امور مستحبی و مکروهات نیز توجه می کنند،  قرار گرفتن در درجات عالی و برتر بهشت است ، که در آنجا  باغهائی است که نهر ها از پای آن جاری میباشد،واهل آن هرگاه میوه ای رااراده وطلب کنند مهیا خواهد شدولباسهایشان حریر و دیبا ست و بر تختهای عزت و جلال تکیه خواهند زد.

   در آنجا جویهائی از شیر و نهرهائی از شراب و جویهای دیگری از عسل روان است  ودر آن بهشت جاودانه و همیشگی همسرانی جوان وسفید و تازه پستان در آمده و جام بدست از شراب طهور برای آنها خواهند بود  و آن بهشت به وسعت آسمانها و زمین است .

    اهالی بهشت دردرجات مختلف آن با همدیگر با تحیت و سلام  وارد می شوند و همدیگررا (در قصر های بهشتی) ملاقات می کنند وبا همدیگر صحبت می کنند و در سایه درختان ودر کنار آبهای روان بر درختان تکیه می زنند و حوریان بهشتی  با اندازه های معین و جامهای سیمین از نقره و کوزه های بلورین در خدمت آنها هستند و پسران زیبا در حال پذیرائی آنها خواهند بود و هر آنچه اراده کنند تاءمین خواهد شد و افراد و گروه حزب خداوند نیزدرهمین اماکن جائی خواهندگرفت واینهاازرستگارانندوتنها مقربین به حق تعالی ازآمیختگی آن رحیق تسنیم وآن چشمه مخصوص می نوشندو(زمانی که در دنیا هستند ) چه می دا نند که علیین چیست که از پاداشهای آنجاست.

 3- ترس و غم  و ناراحتی به پیروی کنندگان از هدایت خدا وند نمی رسد و برای ایمان آورندگان ترسی نیست و آنها محزون  و اندوهگین نمی شوند  وآنها شادمان و خوشحال هستند ومثل ماه تابان و خندان می شوند و گرد وغبار ذلت وخواری بر چهره آنان نخواهد نشست وآنها اندوهگین نمی شوند و درراحتی و آسایش خوش هستندوفرشتگان رحمت برآنان بشارت به قیامت وبهشت می دهند که درمقام امن و امانند .

 4- برتری یافتن در دنیا و آخرت در برابر دشمنان و کفار و همینطوربهتر بودن درنزد پروردگار وپشتیبانی و یاری کردن آنها توسط حق تعالی و کمک و یاری گرفتن مسلمانان فقط از او بدنبال صبر و استقامت  و در پی بر پائی نماز که کار مؤمنین خاشع میباشد وهمچنین مورد لطف و عنایت خدا وند قرار گرفتن وپیروزی در همهء امور از نعمتهای دیگر الهی است.

   قدرت یافتن مسلمانان بدنبال بهره مندی از آیات قرآن کریم و به کمک گرفتن خداونددرتمام اموربه همراه ایمان وتقوی وسربلندبیرون آمدن ازآزمایشات(سخت)الهی و خود را به خدا  دانستن در فرا رسیدن مصائب و مشکلات  و توکل به او در جنگ و جهاد ازنعمتهای الهی به مؤمنین و ایمان آورندگان است. رسیدن به حکومت (دینی و اسلامی) وهمچنین بهره مند شدن از نعمتهای (مادی و معنوی)خداونددردنیاوآخرت از سوی او به اینگونه مردم است و عاقبت از متقین است .

   خاضع و فروتن و خاشع و مؤمن بودن به آنچه خداوند برای انسان تقدیر کرده است  و بعضاً لطف و عنایت و صاحب شدن در قوه تشخیص حق و باطل از همدیگر و نجات از مرگ ناگهانی از نعمتهای حق تعالی به مؤمنین است  و بعضاً نعمتهای خدا بر اینگونه افراد به جهت نشانه در صدق گفتار پیغمبر(ص) بوده است  و میباشد.

 5- آمرزش و فضل و رحمت و پاداش خداوند بر بندگان شایسته  ومقرر شدن و اختصاص یافتن اجر و مزد وعده داده شده  ( بهشت ) از طرف پروردگار از این مردم است و آن به جهت ایمان به خدا وند و پیامبراو و به روز قیامت و انجام اعمال نیک و کارهای شایسته است

    آنچه را که از طرف مردم ( دوست و دشمن )  بر پیامبران دیگر و بخصوص پیغمبر اسلام (ص) گذشته است تمام آنها را خداوند می داند و اهل بهشت نیز آنچه را که پیامبر اسلام (ص) از آنها خواسته است می دانند و انجام می دهند و اینها رو سفیدان در روز قیامت هستند و همچنین  مهاجرین و مجاهدین  و بخصوص افرادی که در راه مهاجرت برای اسلام  مرگ آنان را فرا گرفته است ،  آنها در در جات مختلفی  از بهشت هستند و به اندازه ده برابرنیکی که انجام داده اندبه آنها پاداش(بهتر از آنچه انجام داده اند)داده خواهدشدورستگاران وارث فردوس برین خواهندبودوتا ابد در آن می مانندوهیچ پرهیز کار و مؤمنی و هیچ تقوا پیشه ائی(بخصوص پیامبران)از بابت ایمان واعمال خود از مردم مزد نخواهند واجروپاداش آنها نزد خداوند است وتنها پیامبران درهردودنیا نصرت می یابند و اهل بهشت در بهشت نیز به ذکر و سپاس خدا وند مشغولند  و بهشت را پاداش بزرگی برای اعمال خود می خوانند و جای مؤمن در بهشت گشاده شود وبهشت  برای کسانی است که از(عذاب)خداونددردنیا ترسیدند.

 پس بدرستیکه مسلمانان ولشکریان خداوندهمیشه ودرهمه جاپیروزوبردشمنان غالب هستند.

 6- رستگار و پرهیزگار شدن  با عمل کردن به آیات و دستورات خداوند و هماهنگ  گردیدن اعمال و رفتارانسان  با اعتقادات او دردین اسلام و همچنین  موفقیت در خواندن نماز با فروتنی  و دوری ازسخنان  باطل ولغو و بیهوده و توفیق یافتن در دادن زکات  و نگاه داشتن اندام و فروج خود از حرام و همینطور وفادارو متعهد بودن به عهد و پیمان بسته شده  با خداوند و رسول  گرامیش ونائل شدن به اعمال و دستورات واحکام دین و نهایتا" قرار گرفتن در زمره ایمان آورندگان از عنایات و توجهات حق تعالی به مسلمانان در دنیاست.

 7- آنهائی که ایمان آورده و عمل صالح انجام داده اند و صابران  از هدایت یافتگان و از اهل بهشتند و همیشه در آن خواهند ماند و درود و فضل و رحمت خدا وند در دنیا و آخرت برای آنها است و خدا وند ولی و سرپرست آنهاست و خداوند از برکات خود بر خلاف انتظاربه آنها خواهد داد و خداوند بر اینگونه بندگانش رحم خواهد کرد.

 8- اطلاع داشتن ومطلع بودن مسلمانان از اعمال خود و علم پیدا کردن بر یافتن هرکارخیرونیکی که برای خوداز پیش(این دنیا)برای آخرت می فرستند،واینکه همه ی آنها در سرای دیگر و در نزد خداوند وجود دارد از لطف خداوند بر این بندگان است.

 9- دعاها و راز و نیاز و نیایش مؤمنین و ایمان آورندگان و مسلمانان و آنچه را که با نیت خالص دراین راه انجام داده اند(دردنیاوآخرت)درنزدخداوند مستجاب می شودوتوبه وانابه آنها نیز پذیرفته می شود و از برکات و ثمرات بیشتری از سوی خداوند بهره مند می گردندواجابت دعاآنهاهمراه باحرکت واخلاص است وخداونداووگناهان آنهارامی آمرزد.

   این افراد در دنیا دعای خیر می کنند و در آخرت  ( در بهشت ) نیز دعایشان خیر و حمد و سپاس خداوند است وحضرت حق از لغزشها و گناهان مؤمنین و کسانیکه کردار شایسته کرده اند  به همراه دعا و ناله و زاری می گذرد.

 از موارد معدود دعاهائی که اجابت نمی شود در مورد رزق و روزی است که اگر از طرف خداونداین خواسته مردم اجابت شود(بنا بر فرموده حق تعالی)درزمین طغیان می شود.

 10- باتوجه به اینکه جسم وروح افرادی که درراه دین خداوندکشته وشهیدمی شونددر بین مردم ودردیدآنها نمی باشد،ولیکن آنها زنده هستند و در نزد خداوند روزی می خورند و اهل درجات برتر بهشتند .

 11- راست گوئی و عدالت خواهی و تلاش دربرپائی  عدالت و هماهنگ بودن اعمال  و گفتار و رفتار آنان با عقایدشان و در نتیجه پاداش گرفتن از خداوند در اصلاح  شدن سایراعمال وکردارشان و گذشت کردن خداوند  ازگناهان  مسلمانان و مؤمنین در دنیا ، ازدیگرعنایات وپاداشهای خداوند برایمان آورندگان است.

 12-خداوند ایمان آورندگان و نیکوکاران را دوست دارد و آنها را از راههای ظلمانی نجات می دهد و خداوند هراقدام خیر خواهانه و انفاق دادن و قرض دادن  به او و جهاد وکمک کردن مسلمانان راقبل ازاقدام ثبت خواهدکردوبه همه ی آنها پاداش می دهدو هرگز سعی و زحمت آنها را ضایع نمی کند و از پاداش آنها  نیز چیزی نمی کاهد .

 13- بهشت براحتی بدست نمی آیدوپس ازهرسختی(دردنیا)آسانی) در آخرت)است .

 14- پرهیز کردن مسلمانان از گناهان بزرگ و انجام  دادن کردار شایسته ، چشم پوشی و گذشت خداوند نسبت به گناهان کوچک  او را بدنبال  خواهد داشت  و خداوند امور آنها را اصلاح می کند و از لغزشهای آنان می گذرد .

 15- کسانیکه خویش را تزکیه (پاک و بی عیب) می کنند وتقوا پیشه می کنند ، به آنان هیچ ظلمی ( در دنیا و آخرت ) از طرف خداوند حتی به اندازه رشته میان خرما نمی شود.

 16- کسانیکه از خدا وند و پیامبرش اطاعت می کنند ، با کسانی همدم خواهند شد که خداوند برآنان نعمتهای بزرگ داده است مانند پیامبران ، صدیقان ، شهیدان و صالحان.

 17- مؤمنین و ایمان آورندگان و مسلمانان از وساطت و شفاعت ( افراد مورد نظر خداوند ) و درآخرت ( به اذن او ) سهم خواهند داشت و بهره مند می شوند.

 18- زندگی دنیا برای  مسلمانان جز بازی و سرگرمی نیست ومتاعی ناچیز است و خانه آخرت برای تقوا پیشه گان بهتر و ابدی است  و با انجام کار خیر در این دنیا خواستار پاداش آن برای آخرت هستند وآنچه درآنجا( آخرت ) می خواهند لازم است  فقط آرزو و اراده کنند تا مهیا شود.

 19- تعداد مسلمانان و ایمان آورندگان ومؤمنین معدود و اندک  میباشند و اندک مردم دعوت  خدا وند و رسولش را می پذیرند و کمتر کسی ایمان می آورد و کمی از بندگان شکر نعمتهای خدا وند را می کنند و کمترمردم اهل بهشت هستند وکمتر کسی است که تابع وپیرو شیطان نگردید و اندک کسی به قرآن کریم و پیامبر خدا (ص)  ایمان آورد  و اگر گذشت و اغماض خدا وند نسبت به اعمال بندگانش در قیامت ودر حسابرسی  آنها نباشد ، کمتر کسی مورد مؤاخذه قرار نمی گیرد و برای  دادن مجازات ( جهنم) دست رد بر سینه کسی نخواهد خورد .

 20- حق آمدنی است و خداوند حق را استوار و آنرا بر باطل پیروز می کند و نصرت و پیروزی ازآن خداوند است وخدا وند با تقوی پیشه گان و یارو یاور پیغمبر است و این از سنتهای تغیر ناپذیر خداست .

 21- از فرزندان حضرت آدم از زکریا تا ادریس و از زمان رسالت حضرت آدم و فرزندانش و از همنشینان با نوح  در کشتی  او و از فرزندان ابراهیم و یعقوب  و... آنانی که وقتی آیات رحمت خداوند بر آنها تلاوت می شد روی اخلاص بر خاک می گذاشتند برای پیامبری و برای حکومت بر مردم انتخاب شدند و در دنیا و آخرت دارای مقام و منزلتی گردیدند  .

 22- اهالی بهشت هرگز درآنجا سخن لغو و بیهوده  و گوشه و کنایه و طعنه نشنوند و همه حرفها درآنجا درود ورحمت وسلام و سلامت و صلوات است .

 23- دیگر موجودات و آفریده های خدا وند در حالیکه تسبیح و تقدیس او را  می نمایند به امر خدا وند مسخر  ایمان آورندگان می شوند ، تا برای خدا وند و در راه دین او ازآنها استفاده نمایند وایزد منان  طی طریق را به آنها و به مردم آموخت و گروهی از جن به اذن پروردگار به خدمت آنها در می آیند و همچنین دیوان در خدمت آنها خواهند بود و جن و پری و دیوان نا اهل به در خواست ایمان آورندگان و با اراده حق تعالی به غل و زنجیر گرفتار می شوند و خدا وند هرکه را بخواهد  بی حد و حساب روزی  و فضل  و نعمت می دهد

24- آنهایی که با گفتار و عمل و طریق خویش مردم را هدایت می کنند در ثواب آنها شریک و اهل بهشت خواهند بود وآنها ستوده صفات هستند واگر در برابر احساس و ابراز مسئولیت  آنها ، دیگران ایمان نیاوردند گناهی بر عهده این افراد نیست .

 25- مسلمانان وایمان آورندگان موردتهدیدوارعاب وشکنجه وآزارکفاردردنیا قرارمی گیرند.

 26- سلام و درود و تحیت  و آفرین  بر سر بلند یافتگان و پیروز شدگان از امتحانات و آزمایشات ( سخت و دشوار ) الهی و بر مؤمنان دردنیا و در روز قیامت و بر اهل بهشت وبر ایمان آورندگان و  بر متوکلین به حق تعالی درتمام امور، از طرف خداوند منان  بر اینگونه مردم است.

27- نام نیک وخوب بندگان شایسته ومؤمن خداوندبرای همیشه برجاوبه یادخواهند ماند.

 28- فرزندان صالحی که ایمان آوردندودرایمان از پدران خود اطاعت وپیروی کردند ، آنها در روز قیامت به هم خواهند رسید .

 29-درصورت رعایت وانجام احکام خداونددرموردطلاق(ازطرف مردویاازطرف زن)،خداوند از طریق پیامبرش آرزو نموده همسرانی بهتر و تسلیم در برابر امر خدا ومؤمن وخاضع و مطیع وپرستنده و ایمان آورنده به خداوند و  به فرمان رونده ( امر او) وکامل ، در عوض به آنها عنایت خواهد فرمود.

 30- خداوندبه فرشتگان سوگند یادکرده است که جان مؤمنان رابه آسانی خواهندگرفت .

   نعمتها و پاداشهای ذکر شده ازطرف خداوند بر پیروان او در دنیا و آخرت خواهد بود که بصورت کلی به آنها اشاره گردید و علاوه بر سایر نعمتهائی که آنها را از لابلای آیات قرآن کریم جمع بندی نمودیم ، سرانجام همه مسلمانان و ایمان آورندگان و مؤمنین و رستگاران ( واقعی که خصوصیات آنها را در بحث واجبات و محرمات بیان داشتیم  و با عنایت به ردیف 19 فوق الذکر که تعداد آنها نیز کم میباشند ) پاداش و سرانجام تمام آنها رضوان و بهشت و جنت و فردوس برین  الهی ( دردرجات و طبقات مختلف آن) خواهد بود که در مقابل کمیت و کیفیت اعتقادات و اعمال و رفتار شان به آنها تعلق خواهد گرفت .

   در مقابل پاداش ها و نعمات الهی برای مؤمنین و ایمان آورندگان و مسلمانان ، عذاب و مجازات الهی برای منافقین و کافران است که  آن هم در برابر اعتقادات باطل وناصحیح وایمان نداشتن به اساس و اصول دین اسلام وعدم پرداختن به فروع دین وانجام اعمال و رفتار شرک آلود وغیر االهی  به آنها داده خواهد شد وبازهم  برای بررسی دقیق کمیت و کیفیت کیفر این دسته از افراد یعنی حزب الشیطان  در قرآن کریم به جستجو خواهیم پرداخت و پاداش ومزد ونتایج عقاید وعملکرد اینگونه افراد را در دنیا و آخرت در این بخش مورد توجه قرار خواهیم داد.

1- آنها از راه باطل برنمی گردند و در راه غضب شدگان و گمراهان قرار خواهند گرفت  و مورد خشم و غضب خدا هستند و همچنین مورد نفرت  او میباشند و از درگاه او رانده  می شوند و در نزدخداوندخواروزبون وحیران  هستندوازرحمت الهی ودیدار خداوند دور و محروم می شوند وشامل فضل و بخشش خداوند نمی شوند واهل کتاب  نیز هیچ نصیبی از فضل و بخشش  خداوند نخواهند داشت.

 2- آتش  جهنم و دوزخ همیشگی با طبقات و درهای هفت گانه و همیشه جاودان آن وهمچنین کیفروعذاب خداوند(عذابی دردناک) ونوشیدنیهای (مایع)سوزان وگندیده ازجزاوکیفر کافران است.

    حرام شدن بهشت  و نعمتهای  خوب خدا وند بر آنها در دنیا و آخرت و  فرود آمدن عذاب ازآسمان ورسوائی دربازگشت به رستاخیز برای کافران وایمان نیاورندگان(به خدا و پیامبران و قرآن و دین اسلام ) وبرای کفار و منافقین ومشرکین ودارندگان آرزو و حسرت(درآخرت)برای بازگشت به دنیا وهمچنین برای کسانی است که ازنعمتهای خداوند درراه خلاف استفاده کرده اند.

     همچنین این عذابها و حرام شدن بهشت و نعمتهای خداوند و فرود آمدن عذاب از آسمان و رسوائی درآخرت برای رباخواران وآنانی است که بعد از ایمان آوردن دوباره کافر شدندو همینطور برای کسانیکه اختلاف وتفرقه ایجاد می کنندوافرادی که ( برای گناهان خود ) توبه  نمی کنند .

     این جزا و کیفرنیز از افراد خود برتر بین و متکبر و بخیل  و همچنین از کسانی است که اموال خود را برای نمایش و ریا به انفاق و صدقه می دهند و برای تکذیب کنندگان آیات خداوند وازکسانی است که از خداوند و پیامبرش نافرمانی کرد ه ا ند .

     این عذاب وسرنوشت ازکسانی است که آیات و نشانه های قرآن وخداوند را به استهزاء و به تمسخرگرفتندوهمچنین ایمان آورندگان وافراد تهی دست را مسخره وبه استهزاء می گیرند.

    حرام شدن بهشت و فرود آمدن عذاب از آسمان و رسوائی در آخرت از اهل گناه و از افرادی است که آثار گناه سراسر وجود شان را  پوشانده است و ازبرای افرادی است که به بعضی از آیات  قرآن کریم ایمان آوردندوبه بقیه  آن کافر شده اند و از کسانی است که به کفر خود می افزایند و بی ثباتی در عقیده خود را افزایش می دهند.

     هرکس مؤمنی  را به عمد به قتل برساند و کسانیکه برای ایمان آوردن و حفظ ایمان خود مهاجرت  نکنند و همچنین  افراد فاسد و عاملین به روابط نامشروع و پنهانی وقاتلین(بناحق)وکسانیکه درزمین فسادمی کنندومردمی که باکفار و منافقین و ستمکاران همنشین و مانوس می شوند  همگی سرانجام و جزا و کیفر مشابهی را خواهند داشت.

     همینطور تجاوز کنندگان از دستورات و فرمانهای الهی و پیامبران و افراد دنیا پرست و آنهائی که همه چیز را در دنیا خلاصه می کنند  و مردم اهل تهمت و غیبت ودروغگو، کیفر و مجازات مشابهی را برای خود کسب خواهند کرد.

     کافران و اهل جهنم به اندازه گناه شان کیفر خواهند شد و به کسی ستم نخواهد شد و هرکس بیشتر سرکشی کرده است زودتر در جهنم در خواهد آمد و شیطان و لشکریانش با هم در جهنم قرار خواهند گرفت .

    خداوند قسم یاد کرده است که جهنم را از شیطان و پیروان او پر خواهد کرد و خدا قسم به طوروقرآن وآسمان چهارم وخانه آباد در آن وبه دریا وقتی که بر افروخته می شود وبه ماه تابان و.... یاد کرده است که  عذاب خداوند و جهنم  حتمی است و ستمکاران از اجنیان درآنجاهیزم جهنم خواهندشدو (مردم دنیا و بخصوص اهل گناه ) چه می دانند که سجین چیست و بدترین مردم  اهل جهنم هستند و ماهیه آتشی بس سوزنده است وحطمه آتش غضب خداوند است و کیفر الهی است.

 3-مهر خوردن بر دل وگوش شان و قرار گرفتن پرده ای جلوی چشمانشان  که آنها را کور کرده است  و بد بختی  در دنیا و آخرت  بخاطر تسلیم نشدن و ایمان نیاوردن در برابر حقایق ودر برابر دعوت خداوند  وبه جهت روی آوردن  به فسق و گمراه شدن وانجام قتل و تجاوز و عصیان و گردنکشی و شقاوت و همچنین  بدلیل داشتن سرمایه و دلبستگی به دنیا ودلبستگی به همسر و فرزندان  و نرفتن برای دفاع ودر جنگ و جهاد  و خودداری  نمودن از آنها و بهانه آورن برای حضور در آن  و... که  این از اخلاق صاحبان ثروت است  و همینطور برای کفر به خدا وند و  به قرآن وبه پیامبرخدا  و برای بر خورد های نفاق گونه و نداشتن چشم بصیرت است.

    اینها مانند چهارپایان هستند و بلکه گمراهترند و عقل و فکر و شعور ندارند.

 4- افزودن بربیماری درونی وروحی ومعنوی منافقان ودادن عذابی دردناک(دردنیاوآخرت) به آنها بخاطرستمی که درایمان آوردن کردندودروغی که برای ایمان آوردن  می گویند و برای کسانیکه است که در برابر نزول و قرائت آیات قرآن کریم رنجیده خاطر می شوند و القاء کردن شبهه درآیات(ازطرف شیطان)می نمایندوهمچنین اززبان این افرادبرای دیگران وبدلیل ایمان نیاوردن به آیات الهی درپی رنجش والقاء شبهه وبیماری نفاق گونه شان.

    خداوند آیات خود را استوار و شبهه و القاء آنان را باطل و همچنین حلال خود را برکفار و منافقین و این بیماران حرام می کند.

 5- کفاربجای هدایت خریدار ضلالت و گمراهی می شوند و ایمان را با کفر معامله کردند و هدایت نمی شوند.

 6- کفاردربرابرحقایق وراه خداوندوبرای شنیدن حق وبرای ایمان آوردن به خداوندوایمان آوردن به پیامبرش وبرای شنید ن آیات قرآن کریم،کروکورولال می شوندو بسوی حق بر نمی گردند واین افراد قلبشان مریض است و کافر هستند

    کافران به حیوانی که جزصدا ونداهیچ نمی شنودوفقط بانک می زندوهیچ درنمی یابند و   نمی فهمند ، می مانند و خدا وند آنها را هدایت نمی کند و آنان را  به حال خودشان رهامی کندوآنهادردنیافراموش می شوندوبدترین جنبندگان نزدخدا کران گنگی هستندکه اندیشه  نمی کنند و آنهاایمان نخواهندآوردوپیش رووپشت سرشان حجابی قرارداده میشود.

 7- پیمان  با خدا وند و سوگند های خودشان را و همچنین و نشانه های خدا وند و پیامبران را به بهای اندکی  می فروشند  و فاسقان ( پیمان شکنان با خدا و قطع کنندگان دستورات داده شده ) از زیانکارانند و در زمین فساد می کنند و به خداوند و به نشانه های روشن پیامبر اکرم (ص) ایمان نمی آورند و کافران را سرپرست و دوست خود می گیرند واینها از بدترین جنبندگان هستند  و بد بخت و ستمکارند و در دنیا و آخرت عذاب خواهند شد.

 8- پیش آمد هر ناگواری نتیجه عمل انسان است  و خداوند با گذشت از بعضی از گناهان و با توجه به اینکه عذاب آخرت را برای کافران مهیا نموده است ، در انجام و کیفر بعضی از عذابها و مجازاتهای دنیوی چشم پوشی می کند و خدا وند برای کفارانواع عذاب و بدبختی را در دنیا  نیز فرود فرستاده  و خواهد فرستاد.

   کفاردوستداران طاغوت هستند وخداوند دشمن آنان ( کافران) است و آنان را از راه نور و روشنائی بیرونشان کرده است .

     کشته شدن در دنیا به اشکال مختلف و دچار عذاب خداوند در دنیا شدن برای کفار و ایمان نیاوردندگان و افراد بهانه گیر است که  با فرستادن صیحه و صاعقه و باران از آسمان  وافرادی که با هشدار خداوند از جهل و غفلت بیرون نیامدند و دعوت  او و پیامبرش را قبول نکردند و غرق شدن در دریا و آب و قرار گرفتن در زلزله و مواجه شدن با قهرخداوندوهمچنین بارش سنگ وگل های سفت ولایه لایه برسرآنهاو... ازآسمان و ازسوی خداونداز قبیل عذابهای الهی دردنیابرای آنان است واین نمونه ای از عذاب های خدا ست  .

    عذاب دیگر خداوند به آنها در دنیا دادن مال و ثروت فراوان و همسر و فرزند و زندگی مرفه  به  آنان است و زندگی بر اینگونه مردم حرام است و همچنین کم آبی و خشکی دریاها و پس گرفتن نعمتها و تغیر به بد دادن نعمتهای موجود و اینگونه عذابها .

     با فرود آمدن عذاب خدا هیچکس  و هیچ چیز نمی تواند مانع و برطرف کننده آن بشود و اهل هیچ شهر و دیاری بدون اتمام حجت مورد مجازات قرار   نمی گیرند و آنها خودشان در حق خودشان ظلم کردند و ظلم می کنند و خدا به آنها ستم نکرد ه و نخواهد کرد و تغیر سر نوشت مردم در دست خود آنهاست و عذابهای دنیا برای عبرت اهل عذاب و دیگران ( گناهکاران ) برای توبه و بازگشت بسوی خداست.

    کفار زمان پیامبر و کفار به دین اسلام بهتر از آنان که رفتارشان ذکر شد و نمونه هائی از عذاب الهی در دنیا بر آنها بیان گردید نیستند و هر آن عذاب خداوند برای این افراد درراه است و هیچکس نمی تواند مانع عذاب خدا وند بشود (حتی پیامبران) و آمدن عذاب برای شکر بجا نیاوردن نیز میباشد .

   خدا به آسمان و قیامت وشاهد و مشهود قسم یاد کرده و تأکید نموده که یاران اخدود به خاطر اذیت کردن و کشتن مؤمنان کشته و عذاب شدند .

 9- بوزینه و خوک شدن یهودیان لجوج بدلیل نافرمانی  و سرکشی و فسق  وکفرآنان که از دستور خدا وند سر پیچی کردند  وآنها را مایه عبرت مردم آن زمان و زمانهای بعد و هم برای پند و اندرز برای پرهیز کاران  قرار داد و اگر بخواهد همه  ( کفارو...) را مسخ خواهد نمود.

 10- به مجازات کسانیکه آخرت را به زندگی دنیا فروخته اند تخفیفی داده نمی شود وبرای عذاب آنها زمانی در نظر گرفته شده است و هرچه در دنیا انجام داده و از پیش برای آخرت بفرستند جزای آن را خواهند دید و خداوند انتقام گیرنده است  و کافران را هدایت نمی کند.

 11- همانگونه که آنان روزقیامت راانکار می کردند،خداونددرآن روز نیز آنها را فراموش می کند و خداوند و پیامبرش آنها رایاری  نخواهند کرد  هیچ یاوری برای آنها  در آنجا نیست و خداوند ظالمان و ستمکاران و کافران و بدکاران و خیانت کاران و   منافقان و همچنین  مسلمانانی که به آنها تکیه می کنند و دست یاری به سوی آنان دراز می کنند  را هدایت نمی کند و برای آنها عذاب است و در روز قیامت تنها و بی یار و یاور می شوند و کسی به آنها کمک نخواهد کرد .

    این افراد در آن روز از این بابت و از داشتن راحتی خود ودور شدن ازرحمت او در دنیا  و بی فایده و بی اثر بودن انفاق و صدقات و کارهای خیر شان ناراحت هستند  و خداوند از آنها بیزار است ، آنها از ایمان ( دنیای ) خود  سود نمی برند و یار و یاور ندارند.

    وهمچنین  شکست خوردن در جنگ  و فرار در  میدانهای جنگ دردنیا وپرداختن به جنگ ازپشت دیوارها ویا ازداخل قلعه های محکم ودرگیرشدن به جنگ ودرگیری سخت دربین خودشان مشغول خواهند شد.

 12- لعنت همیشگی خداوندوفرشتگان وایمان آورندگان برکافران وبرآن درخت(خاندان آل امیه) باد،کسانیکه در حال کفرو با همین وضعیت از دنیا رفتند ، کسانیکه به پیامبر اسلام و کتاب او ایمان نیاوردند و کسانیکه دلائل روشن و هدایت خداوند در قرآن کریم را کتمان می کنند و کسانیکه برای اعمال و رفتار و عقاید انحرافی خود توبه نکردند وهمچنین برای دروغگویان و تحریف کنندگان آیات  الهی  و کسانیکه بجای ایمان طعنه می زنند وپیمان شکنان با خدا وپیامبرش ومنافقان وآنان که موجب رنجش خداوندوپیامبراوشده و می شوند و مردان و زنان مؤمن را می آزارند .

     این آیات درکلمه و عذاب وکیفر(لعن همیشگی)الهی مشترک هستند که تمام آنها از همین جهت در این بند جمع آوری گردید.

 13- کافر از راه مستقیم الهی و از عقل و فطرت خود گمراه شده است و اکثر مردم روی زمین از گمان  خود ودیگران پیروی می کنند و به وعده های حتمی خدا وند برای آخرت ایمان ندارند

   اکثر مردم  نمی فهمند و نمی دانند و نادان و جاهلند و اکثرا" شکر خدا وند را بجا نمی آورند و  بیشترشان از بخشش واحسان خداوند بر گناهانشان ( بعد از توبه ) خبر ندارندوبیشترمردم سپاسگزاری نمی کنندوبسیاری ازمردم ازنشانه هاوآیات پروردگارغافلند.

  اکثر مردم به پیامبراسلام حضرت محمد بن عبدالله(ص)وقرآن کریم وسایرکتابهای آسمانی(درزمان خودشان)وقیامت ایمان نمی آورندوحتی به پیامبربی احترامی وبددهنی  می کنند.

   بیشترمردم خواستارکفرونفاق هستندوبیشتر مردم کافر هستند و طالب حق نمی باشندو ازحق وحقیقت گریزانندوبه حق نمی نگرندودرحق خودشان ستمکار هستند.

  اکثریت مردم به دیدار پروردگارشان کافرند وهمچنین به دین خداوند ( اسلام) کافر میباشندوبین آنهاوافرادشایسته وباتقوی تفاوت است ولی اکثرآنها نمی دانندونمی فهمند واکثر مردم از قرآن روی گردان هستند و بیشترشان به آن آگاه نیستند.

 اکثرمردم به حقایق وسرنوشت امتهاوپیامبران گذشته نمی اندیشندوبی درک وبی شعورند و بی خردند وبیشترشان تابع فسق و تبهکاریند و وبیشترشان تابع شیطان و تابع راست و درست جلوه دادن کارهای باطل از طرف شیطان هستند و وعده عذاب و جهنم خداوند  برای بیشتر مردم حتمی است .

    اگرخداوند بخواهدهمه راموردمؤاخذه قرار می دهدومجازات او شامل حال همه مردم می شود.

 14- کافر و ستمکارو زیانکار کسی است که در صدد خراب کردن مساجد ) با ابزار و هر برنامه ای) باشدونمی گذارندنام خداونددرمساجدبرده شود  و آنان که برای جلو گیری از راه خدا سرمایه خود را هزینه می کنند ، آنها در دنیا رسوا و خوار می شوند و در آخرت بهره آنان از این سرمایه گذاری عذاب عظیم است وسرمایه آنها درآخرت موجب حسرت شان خواهدشدواندک بهره ای (معنوی)دردنیادارندوسرمایه عظیم وبزرگ (وجود) خود را بیهوده از دست داده اند  و همسر و فرزندان آنها برای آنها ( در آخرت) سودی ندارند و قبیله و طایفه و تعداد بزرگان و مردگان و دیگران  نیز سودی برای آخرت  آنان نخواهد داشت .

 15- روی بگرداندگان از آئین حضرت ابراهیم (ع) سفیه میباشند ( کسیکه منطق و مکتب و رهبر رانادیده گرفته و بدنبال هوسهای خود هستند )  و همچنین  بی خرد.

 16- کافران با انکار خداوند و قرآن و رسالت انبیاء و نسبت دادن آیات قرآن به افسانه پیشنیان  و اطاعت و پیروی  کردن از پدران  ( گمراه و کافر) خود ومغرور و خوشحال بودن بر عقاید باطل خود ،  و پیروی کور کورانه از آنها موجب شده اند  که گمراهی را با هدایت و عذاب را با آمرزش مبادله کنند و با کتمان ماهیت خود و کتمان حقایق و منحرف کردن مردم از راه و آئین دین و خدا ، درانحرافات و لغزشهای آنان شریک شوند و به برادران و نزدیکان خود می گویند : به جمعیت وحزب ما در آئید و محمد (ص) را تنها گذارید  .

   کافرانی که با اعمال ورفتاروگفتار و عقاید خود موجب انحراف دیگران می شوند در طول تاریخ شریک گناهان آنها می شوند و مردم را از راه خدا باز می دارند و کسانیکه ایمان خود را با کفر معامله کردند و باعث گمراهی دیگران نیز شدند ، عذابشان دو برابر و مضاعف است  و باید بار گناه آنان را نیز بدوش بکشند و این بد باری است و هر گز خداوند آنها را نخواهد بخشید.

 17- عذاب درد ناک خداوند برای افرادی است که در اداء دین  خود به دیگران و در برابر قصاص و پرداخت دیه مسامحه و کوتاهی می کنند ونسبت به آن تجاوز می نماید و همچنین  برای صاحبان مقتول ( در صورت درخواست خون بهای بیشتر) است

18- کشتن و عقوبت کردن بت پرستان و مشرکان و منافقین و کفار که از هیچ جنایتی ابا ندارند درهر کجا که یافته شوند ودر صورت ایجاد فتنه و توطئه از طرف آنها(که از کشتار بدتر است ) آنان را از شهر خود شان بیرون شان کنید واگر با شما جنگ  و پیکار نمودند و با کفار همکاری کردند آنها را به قتل برسانید واز آنها دوست نگیرید ، این مجازات کافران در این دنیا است  و با آنان خوش رفتاری نکنید اینها هر کجا باشند افراد پلید و بد عملند .

 20 - کیفر سخت خدا وند برای کسانی است که اعمال حج را آنگونه که خدا دستور داده  است انجام نمی دهند .

 21- خدا وند (اهل ) فساد و تجاوز و تجاوزکاران و مستکبران و تبهکاران واسرافکاران و کفار و منافقین و اهل جهنم را و همچنین  پیروی کنندگان از آنها را وهمینطور مردم پر غرور و شادمان به مال دنیا را دوست ندارد و آنها را هدایت نمی کند .

 21- کفاردچار کبر و غرور و خود برتر بینی  می شوند و  نتیجه آن  هم  انجام گناه  است و جزای آن نیزآتش دوزخ برای آن کافی است واین چه بد مزد وجایگاه ابدی است واین افراد نیزموفق به توبه نمی شوند.

 22- این دنیای کوتاه و فانی و اعمال زشت و بت پرستی  کفار و نفاق و کفر ایمان نیاورندگان  برای آنها آراسته و زینت و زیبا جلوه داده شده  می شود و آنها همه چیز را در این دنیا می بینند

    آنها ( در دنیا ) در ناز و نعمت و در باغها و چشمه سارها و کشتزارها و نخلستانها و در لابلای شکوفه های لطیف وکوهستانها زندگی می کنند و صاحب نعمت دنیوی می شوند و شیطان کارها ی بدشان را برایشان زیبا جلوه می دهد و همه درها برای تأمین هر چیز به رویشان گشوده می شود و در رفاه و مادیات غرق می گردند وآنها از اعمال زشتشان لذت می برند.

    کفاردر نیا صاحب سرمایه ومال وثروت فراوان و ساختمان و بناهای مجلل و مرفه وزر وزیوروکاخهاودژهای محکم (و همه متاعهای پست دنیائی)می شوند، برای اینکه فکر می کنند ، همیشه در آن زنده خواهند ماند .

     خداوند می خواهد با این وسیله عذاب آخرت آنها را زیاد کند و جانشان در حالت کفر از بدنشان خارج شود واین افراد همه اینهارا می گذارند و ( از دنیا ) می روند و هرکس زندگانی دنیا و زیبائی آن را بخواهد بدون هیچ کم و کاستی با همه چیز در دنیا به اوداده خواهدشدوبعضیهابجای شکرگذاری وسپاس ازنعمتهای خدا وند برای بهره مندی از دنیا دعا کردند و دعای آنها  هم مستجاب گردید و می گردد و با دادن بهره های دنیوی  به آنها مجازات  جهنم از آنها خواهد بود و این مردم  به خودشان ستم کردند و همه  این دارائیها و ثروتها و نسبت و نصبها و همسر و فرزندان ،  نمی تواند  ذره ای از عذاب دنیا و آخرت آنها کاهش  دهد و بلکه  داشتن اینها  در دنیا موجب تشدید و افزایش عذاب آخرت خواهد شد.

 23- بعضاً  کفار اقدام به انجام اعمال(واجب ومستحب)می نمایند که کافر شدن به سایر اعمال و عقاید و عدم رعایت دقیق همه دستورات و احکام الهی ،  موجب باطل و تباه شدن اعمالشان در دنیا و آخرت  می شود و خداوند به آنها مهلت  می دهد تا به گناه خود بیفزایند و این ضرری به خدا نمی رساند و این افراد به خودشان ستم می کنند.

 24- ترسیدن از مرگ  در دنیا و ایجاد ترس ودلهره و وحشت و آه و حسرت در دل آنها ودست غم به صورت ودامن به کمرزدن درآخرت ازخصوصیات کفار و از نشانه های عذابهای الهی است.

   کفار در صحرای محشرناراحت و اندوهگین و محزون هستند همچنین به هنگام فرود آمدن عذاب خدا وند در دنیا بر سر آنها .

    خداوند کریم آنها را افرادی زشت سیرت و دارای صفات بد معرفی کرده است و پروردگار در قرآن کریم برای عبرت وبرای ایمان آوردن سایر مردم ازعملکرد بدآنها مثال به میان آورده است.

     کفار به هنگام ورود به قیامت دارای چهره سیاه و رخسارتیره هستند و غبار ذلت و خواری بر چهره آنها نشسته است وآنها خوار و زبون و حیران هستند و کر و کور و مبهوت می شوند و صبر و برد باری و جزع و  فریاد وهمچنین دعا وناله و زاری به حالشان یکسان است  و تمام اعضاء و جوارح آنها به امر خدا وند به سخن درمی آیند وآنهادچاراستیصال وناچاری می شوند و با دیدن عذاب خداوند(درآخرت)می گویند :  ما به خدا ایمان آوردیم ولی  در قیامت هم دروغ می گویند واجازه عذر خواهی به آنها داده نمی شود .

 25- آتش سوزان دوزخ  از برای دروغ گویان و ناروا گویان در مورد خداوند وهمچنین  از افرادی است که مال حرام ( و مال یتیمان و...) را خورده اند.

 26- محدود کردن ( زندانی ) افرادی که اهل فساد و فحشاء و رابطه نامشروع هستند و همچنین  حد و تازیانه و شلاق زدن به آنها در ملاء عام و محدود کردن مشرکین و کفار و تازیانه زدن به اهل افتراء  از عذابهای دنیوی عاملین به آن میباشد.

 27- قطع دست  سارقین ( با شرایط کمی و کیفی ) و تجاوزکاران نیز از عذابهای دنیوی برای عاملین به آن میباشد.

 28- مسلط کردن بعضی از ستمگران بر سر خودشان و کافران ، کیفری در دنیا و برای ابد آنها  میباشد وهمچنین سرپرست قرار دادن شیاطین بر سر آنها و یار و همنشین شدن  و یار و همنشین کردن شیطان با آنها و نازل شدن شیطان بر کسانیکه ایمان نمی آورند از عذابهای الهی بر کفار است.

    همچنین خارج شدن از تسلط پیامبر و دور شدن از احکام قرآن و قرار گرفتن در زمره دروغگویان و عامل شدن به هر عمل بدی و دوست و برتری یافتن ستمکاران نسبت به همدیگر در دنیا و قرار گرفتن  آنها در حزب و گروه شیطان نیز همین مصداق است و این افراد زیانکاران به خود در دنیا و آخرت هستند.

 29- تکذیب کنندگان آیات خدا وند و همچنین مستکبرین به هنگامی که شتر از سوراخ سوزن خیاطی رد شود  وارد بهشت می شوند (  و چون این آیه و کل قرآن برای درک و شناخت و اعمال و اعتقاد بشر نازل شده است و ادارک  انسان در شناخت عدم امکان این عمل از دید مادی و همچنین عدم تصور معنوی آن برای پاداش دادن به کفار میباشد ، لذا  رد شدن شتر ممکن نخواهد بود).

 30- خداوند باطل را برای همیشه نابود می کند

 31- نذر و دعا ها و راز و نیاز و نیایش و آرزوها ( اعمال مستحبی ) و همچنین توبه  آنها مستجاب نمی شود و هرگز به آرزوی خود  نمی رسند واینگونه اعمال آنها در نزد خداپذیرفته نیست ودعاوصدای آنها به جائی نخواهد رسیدومردم هم که می شنوند ، پاسخ نمی دهند .

    کفاردر دنیای دیگر نیز دست یاری بسوی همه دراز می کنند که کاری از کسی ساخته نیست و دعای دیگران حتی پیامبر در حق آنان فایده ای ندارد و بین آنها و مؤمنین در قیامت حائلی ایجاد می شود که از نور اهل بهشت  نیز  نتوانند استفاده نمایند.

 32- اعمال بد و کردار زشت و مکر و حیله کافران و ایمان نیاورندگان و آنچه در درون آنها و در درون گروه و جمع آنها می گذرد و به آنچه  ایمان دارند ،  در نزدشان زیبا جلوه داده می شود ولیکن مکروحیله آنها به خودشان برمی گرددو بیشتر آنها را گمراه می کند .

 33- در روز قیامت مجرمان با غل و زنجیر (که طولش 70 متر است ) بهم بسته شده اند ودر آنجا پشت دست به دندان  می گیرند .

     لباس  کفار از قطران (ماده ای چسبنده و بد بو و قابل اشتعال ) و صورتهایشان از آتش پوشانده شده است و بعضاً کور محشور می شوند.

 34- دشمنان واهل جهنم موردلعن ونفرین وبدگوئی ومجازات دنیوی(تلافی)خداوندو پیامبران و مردم ( ایمان آورندگان ) قرار می گیرند .

 35- خداوند عذاب دنیوی بدکاران و شر و مکر پاره ای از آنها را برای(ارزش و احترام)برخی از مردم (مؤمنین)دورمی نماید.

 36-اجازه شفاعت برای ستمکاران ازطرف خداونددرروز قیامت به کسی داده نمی شود و آنها مورد شفاعت قرار نمی گیرند .

 37- تشخیص و تفاوت کفار از مؤمنان در دنیا و آخرت ، در تفاوت و عکس اعتقادات و اعمال آنهاست و هرگز آنها مثل هم نبوده و نیستند و پاداش و مجازات آنها نیز متفاوت است و مطابق با عملشان بهره خواهند برد و ارزش خواهند داشت ، مانند تفاوت روشنائی با تاریکی ، آب شیرین با آب تلخ ، نور با ظلمت ، کور و بینا ، آفتاب و سایه ، مرده و زنده  ، نشسته و متواری از جهاد با ایستاده وحاضر در جنگ و جهاد ، خوش سیرت با زشت سیرت ، آزاد با برده ، دانشمند با جاهل ، کسی که ازجانب خدا بر حجتی آشکار است با کسی که عمل زشتش برای او زیبا جلوه داده    می شود واو پیرو هوای نفسش میباشد ، مشغول عبادت با مشغول معصیت ، انسان و حیوان ، نیکی با بدی ، ایمن از قهر و غضب خدا وایمن از آتش جهنم با اینکه به خشم و غضب خدا وند و آتش جهنم گرفتار می شود ، پیامبر با دشمنان او ، بهترین مردم با بدترین مردم و...

 38- اهل جهنم در روز قیامت با هم دشمن هستند و از هم هیچ  نمی پرسند و پرسش آنها  از همدیگر در برپا شدن قیامت است و همدیگر را مورد لعن و نفرین و ملامت قرارمی دهندوبه پیشوایان ورهبران (کافر) خود لعن ونفرین می کنندوبه زندگی دنیا وآخرت اهل بهشت وایمان آورندگان حسرت می خورند و رفیقانی از شیاطین هم آغوش آنها می شوند تا آنچه در انتظارشان است برای آنها بیارایند و بت و بت پرست دشمن همدیگرشده وهمدیگرراانکارمی کنند ، آنها در دنیا نیز به همدیگر نا سزا و بد می گفتند و شجاعت رویاروئی با مسلمانان را نداشتند.

 39- سخن حق ( تبلیغ و دعوت اسلام) وتذکر برای مرده دلان( آدمهای زنده ولی مرده دل) و مردگان که با اعمال  و رفتار گذشته خود ، کافر ازدنیا رفته اند فایده ای ندارد

 40- درروز قیامت اهل جهنم مورد تذکرو یادآوری ایمان آورندگان ونگهبانان جهنم قرار می گیرند و از دلیل به جهنم رفتن شان  مورد سؤال واقع می شوند و دراین روز جواب مسخره کردن وخندیدن وطعنه زدن کفاربه مؤمنان(دردنیا )داده شود.

 41- با وجود قرآن کریم در بین مردم هیچ عذری از آنها  در قیامت پذیرفته  نمی شود و حتی از اهل کتاب، کسانیکه علم (تورات ) رادارند و بدان عمل نکرده اند مانند چهارپایانی هستند که بار کتاب دارند.

  42-عوالم بالا از دسترسی ونفوذ شیطان واجنینان کافر محفوظ ومصون می ماند و اگر بخواهند به آنجا نفوذ نمایند با تیر شهاب فروزان مورد تعقیب  و حمله قرار می گیرند.

 43- به اسارت گرفتن ومحکم بستن دشمنان درجنگ وفداکردن آنهادرجنگ برای پیروزی ویا آزادکردن آنهابعداز خاتمه جنگ بامنت ازعذابهای دنیوی برای دشمنان وکفار است.

 44- در روز قیامت از آنها خواسته می شود که خدا وند را سجده کنید تا نجات یابید ، ولیکن هرگز نمی توانند سجده کنند   

45- وای برزندگی کافروصدوای برمرگشان ووای بربرزخ وصدوای برحشرشان ، این ندای پروردگار نسبت به  دنیا و آخرت کفار در قرآن کریم است.

 46- جان کافران دردنیا به سختی گرفته می شود و زجر خواهند کشید ، که خدا بر این عذاب به فرشتگان قسم یاد کرده است .

     آنچه از عذاب و جزا و کیفر و مجازات کافران ( درمراتب مختلف کفر ( بیان گردید همگی از کلمه یا قسمت و یا کل آیه ای از قرآن کریم جمع آوری گردید که با گرایش هر کدام از آنها در محور خاصی مجموعاً آنها در  ردیفهای مذکور بیان گردید.

      بررسی قرآن کریم در همه ابعاد ( واجبات و محرمات ) و( مستحبات و مکروهات ) وبازتاب آن ( پاداش بهشت و جزای جهنم ) در اینجا خاتمه یافت و اصل و محور تمام موضوعات این بود که خداوند بشر را برای عبادت آفرید و برای عبادت او تکالیفی را معین و مشخص و در قرآن کریم ابلاغ نموده است و در پذیرش دین اسلام و قرآن کریم و خداپرستی و رسالت انبیاء (ص) و امامت ائمه (ع) و معاد و غیبت و... قرار داده است و اجبار و اکراهی را مقرر نکرده است ولیکن از همه مردم خواسته است که ایمان بیاورند واعمال وتکالیف مورد نظر را رعایت نمایند و در صورت رعایت و انجام آنها به پاداش خوب آخرت و به بهشت بشارت داده شده اند و در صورت عدم ایمان وعدم انجام اعمال وتکالیف  یعنی همان دلخوش کردن به عدم اکراه در دین ، آنرا ستم به خودشان بیان داشته و جزا و مجازات آنرا به جهنم وعده داده است که کمیت و کیفیت تمامی آنها درچهار موضوع مذکورکه تاکنون ازقرآن کریم جمع بندی شده است. مورد توجه قرار گرفت .

     در تمام مطالب ذکر شده  و در همه موارد رسیدن به پاداش  بهشت و  قرار گرفتن در مجازات جهنم و کمیت و کیفیت بازتاب آن در آخرت برای  هر انسان  بطور جداگانه به اعتقادات و اعمال و رفتار او در حول دو محور اصلی واجبات ومحرمات و با رعایت دقیق آنها با دو محور فرعی مستحبات و مکروهات و آن هم فقط در دنیا  موکول شده  است  و دنیا پس از مرگ متوفی و اعمال و رفتار بستگان و بازماندگان و سایر مردم تأثیر ی در تعین سرنوشت اصلی برای آخرت  هیچ کس نخواهد داشت  و لذا نتیجه کردار و رفتار و اقدامات مردم و تشکیل و برگزاری مراسمهای مختلف  برای اموات جای بحث و بررسی دارد و با مطالعه  مطالبی که تاکنون نوشته شده است می توان نتیجه کافی را گرفت

     تااینجابدنبال طرح و بررسی چهار موضوع( واجبات ، محرمات ، مستحبات و مکروهات  ،  پاداش وجزا) ازقرآن کریم به نتیجه گیری اولیه پیرامون اهداف مورد نظردراین تحقیق می پردازیم وبرای نتیجه گیری قطعی و نهائی در این رابطه به یاری خداوند منان این موارد را نیز در نهج البلاغه و مفاتیح الجنان مورد توجه و مورد بررسی قرار خواهیم داد و نهایتاً در این راستا به نتیجه گیری نهائی خواهیم رسید.

 ادامه در قسمت ششم.

 

  • حسن مومنیراد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی